Ioana Rogojinaru - Zentiva

Ioana RogojinaruIoana Rogojinaru este manager supply chain indusrial affairs la Zentiva, parte a Sanofi. Ea este un fel de sefa a aprovizionarii la aceasta companie din 2007, Ioana Rogojinarul lucreaza la Sanofi din 2002, deci i-au trebuit 5 ani sa devina sefa. De altfel

aparitiile in presa ale femeii care face cumparaturi pentru Zentiva nu sunt foarte multe. Un singur articol despre Ioana Rogojinaru, din Ziarul Financiar, merita mentionat si citit pentru simplul fapt ca altele nu mai exista.

Aparitii in presa:

A lucra în supply chain e ca şi cum ai lucra într-un turn de control al unui aeroport

Ioana Rogojinaru este absolventă a Facultăţii de Relaţii Economice Internaţionale, s-a alăturat Zentiva în anul 2002, iar în 2007 a devenit Manager Supply Chain Industrial Affairs. Este responsabilă de achiziţii operaţionale, planificarea producţiei, depozite şi relaţii cu clienţii după nouă ani de expertiză în achiziţii şi import.

Una dintre marile provocări aduse de această poziţie a fost creşterea portofoliului de produse şi de clienţi într-un ritm extrem de alert – „Am pornit în 2009 cu un singur client – piaţa locală, iar acum lucrăm pentru 15 pieţe din Europa Centrală şi de Vest", spune Rogojinaru.

Managerul punctează necesitatea punerii în practică a mai multor procese de eficientizare şi optimizare a resurselor şi, ulterior, concentrarea pe echilibrul între rigurozitatea standardelor specifice industriei şi flexibilitatea şi agilitatea absolut necesare pentru a rămâne în top pe pieţele de generice, tot mai concurenţiale, în care lansările şi livrarea produselor la timp sunt elemente esenţiale.

Este foarte motivată de ceea ce face şi de rezultatele muncii sale şi ale echipei. „A lucra în supply chain e ca şi cum ai lucra într-un turn de control al unui aeroport: ai informaţii, vizibilitate, imagine de ansamblu, trebuie să iei decizii rapid şi să planifici resursele interne atât pe termen scurt, cât şi pe termen lung astfel încât toată lumea să ajungă în timp util şi în siguranţă la destinaţie. Cu alte cuvinte, pentru ca produsul să ajungă pe raftul farmaciei sau în spitale la timp şi în condiţii optime, din respect pentru viaţa pacienţilor noştri", mai spune Rogojinaru.

Ziarul Financiar - 2014