Carmen Dascalu - Carmencita.ro

Carmen Dascalu

Carmen Dascalu este absolvent a facultatii de management din cadrul Academiei de Studii Economice din Bucuresti, si si-a inceput cariera la Editura Litera ca specialist in marketing. Urmand apoi sa fie business developer la

SEO monitor agency, dar numai pentru aproape un an. Carmen Dascalu a decis sa-si deschida un atelier pentru a creea rochii de seara, pe care le vinde pe un site online.

 

Articole din presa:

 

Cum să te îmbogăţeşti din predicţii Google

Carmen Dascălu este, la 29 de ani, regina rochiilor de seara. În sezonul sărbătorilor, atelierul în care sunt cusute rochii după reguli SEO duduie. Antreprenoarea vinde în fiecare zi câteva rochii realizate în propriul atelier şi care sunt comandate de cliente pe net. Previziunile pentru cifra de afaceri din 2014 se plasează în jurul a 150.000 euro, air anul viitor vânzările ar putea să ajungă la 500.000 de euro.
Înainte de a începe efectiv să croiască şi că coase rochii, a făcut o cercetare de piaţă legată de competiţie, chiar şi magazinele off-line, şi a constatat că sunt două categorii de rochii de ocazie: "cele ieftine, până în 300 de lei, care sunt făcute din materiale foarte proaste şi rochiile de peste 1.000 de lei". În segmentul de mijloc, pe palierul 300-1.000 de lei, nu există variante. "În mediul online nu există nimic în acest segment, iar cele ieftine arată odios", arată Dascălu.
Aşa s-a schimbat, de trei luni, întregul focus al afacerii, care înainte se axa pe vânzarea de rochii de zi, de tip office sau pentru cocktail, la preţuri de circa 150 de lei. Preţul rochiilor de ocazie, pe care mizează de trei luni, este de 500 de lei, iar încasările lunare se plasează acum la 10.000 de euro, cu un profit net de 2.500-3.000 de euro.
Carmen Dascălu ştie exact ce are cerere şi îi spune precis designerului ce fel de rochii de ocazie au căutare. "Pe Google, într-o singură lună, s-au înregistrat 30.000 de căutări pentru <rochie de seară lungă, neagră, cu spatele gol>. Designerul propune şi alte modele, mereu am discuţii cu el şi îi spun că încă nu a venit vremea pentru idei de acest fel". Adică pentru modele gândite, realizate şi impuse de casele de modă.
Acum, în atelierul de câteva zeci de metri pătraţi de lângă biserica Sfântu Gheorge din Capitală, Carmen Dascălu lucrează între 10 şi 12 ore pe zi împreună cu doi angajaţi şi un designer pentru a onora comenzile. "Înainte de a mai angaja pe cineva trebuie să mă asigur că numărul de comenzi se menţine suficient de mare pentru a justifica încă un salariu", explică ea. Lista de planuri nu este scurtă, dar expune în termeni clari paşii, strâns legaţi de eficienţă, volumul investiţiilor, costuri şi profit.

Businessmagazine - 2014

 

 

Regina rochiilor de seară din România face 150.000 de euro pe an pe cont propriu

La 29 de ani, Carmen Dascălu vinde în fiecare zi câteva rochii realizate în propriul atelier şi care sunt comandate de cliente pe net. De la momentul lansării comenzii şi până la livrare trec maximum 48 de ore, iar tânăra antreprenoare se aşteaptă pentru anul în curs la o cifră de afaceri de 150.000 de euro. Încasările din 2015 ar urma să ajungă însă la 500.000 de euro iar rochiile făcute în centrul vechi s-ar putea vinde şi în Marea Britanie.
Într-o dimineaţă răcoroasă de toamnă, la o oră la care cafenelele din centrul vechi al Capitalei abia se pregătesc să-şi primească clienţii, Carmen Dascălu îmi povesteşte despre afacerea pe care o construieşte în domeniul modei. „Optimizarea traficului", „conversie", „număr de clicuri", „costul unul clic" sunt termeni care apar cel mai des în discuţie, şi vorbeşte mai puţin despre tendinţe, croieli şi materiale. Nu acesta este însă cel mai surprinzător lucru din discuţia cu tânăra antreprenoare, ci faptul că modelul ei de afacere este cumva contrar celor consacrate pe piaţă. De regulă, un producător, de orice tip, are un produs pe care încearcă să-l vândă, iar antreprenorii la început de drum nu apelează decât arareori la studii de piaţă şi se bazează mai mult pe fler.
Carmen Dascălu, care pare mai degrabă o studentă decât o antreprenoare care poate argumenta clar cifrele despre care vorbeşte, ştie exact care este cererea şi îi spune precis designerului ce fel de rochii de ocazie au căutare. „Pe Google, într-o singură lună, s-au înregistrat 30.000 de căutări pentru «rochie de seară lungă, neagră, cu spatele gol». Designerul propune şi alte modele, mereu am discuţii cu el şi îi spun că încă nu a venit vremea pentru idei de acest fel." Adică pentru modele gândite, realizate şi impuse de casele de modă. Acum, în atelierul de câteva zeci de metri pătraţi de lângă biserica Sfântu Gheorghe din Capitală, Carmen Sandu lucrează între 10 şi 12 ore pe zi împreună cu doi angajaţi şi un designer pentru a onora comenzile. „Înainte de a mai angaja pe cineva trebuie să mă asigur că numărul de comenzi se menţine suficient de mare pentru a justifica încă un salariu", explică ea. Lista de planuri nu este scurtă, dar expune în termeni clari paşii, strâns legaţi de eficienţă, volumul investiţiilor, costuri şi profit.
Ideea atelierului a existat dintotdeauna, povesteşte antreprenoarea. „Ultimele pagini din caiete aveau mereu schiţe de rochii", spune ea, deşi a urmat cursurile Academiei de Studii Economice. Ambii părinţi, contabili, n-au crezut că pasiunea sa pentru modă i-ar putea asigura un trai decent, aşa că n-au susţinut-o în această direcţie. „În urmă cu cinci ani am făcut un calcul despre ce însemna investiţia într-un atelier de producţie-creaţie şi au ieşit nişte sume foarte mari." Concret, era vorba despre 20.000 de euro, pentru a porni, cu utilajele necesare, chiria spaţiului şi salariile a doi oameni pentru trei luni. Bani pe care nu-i avea. „Am decis să fac altceva pentru a face rost de bani şi m-am angajat." În plus, în timpul unei excursii în China a intrat în magazine de confecţii. „Am fost uimită de preţuri, diversitate, calitate, deşi există ideea împământenită că produsele din China sunt proaste." A cumpărat dintr-un astfel de magazin 700 de rochii, cu 5.000 de euro împrumutaţi, le-a făcut poze şi a conceput un catalog cu produsele şi le-a dus în magazine (patru în Bucureşti şi alte zece în afara Capitalei), pentru a le vinde în regim de consignaţie. Stabilise la acea vreme preţul la 80 de lei (le cumpărase pentru circa 29 de lei), dar vânzătorii îşi puteau pune orice adaos doreau. Încasarea banilor nu era însă chiar floare la ureche. De pildă, a rămas cu o pagubă de 1.000 de euro pentru că nu a primit niciun leu pe rochiile vândute într-unul din magazinele din centrul comercial Unirea din Bucureşti.
După ce a vândut jumătate dintre rochii, a plecat din nou în China, de această dată cu 7.000 de euro, pentru a lua şi mai multe rochii, însă s-a gândit să schimbe tactica. „Am spus că trebuie să le vând direct şi cea mai ieftină variantă părea la acel moment un magazin online. N-a fost, pentru că nu aveam niciun fel de cunoştinţe despre online şi platforme. Am făcut un magazin şi nu se întâmpla nimic." A înţeles că trebuie să înveţe, aşa că a început să se documenteze şi să meargă la conferinţele de profil. „În două luni reuşeam să câştig echivalentul salariului de-atunci, de 3.000 de lei." La un moment dat, povesteşte ea, a trebuit să-şi dea demisia, „ca să nu mă dea ei afară; ambalam pachete pe sub birou, ca să livrez comenzile de pe site". Apoi, vreme de câteva luni s-a ocupat exclusiv de magazinul online, carmencita.ro, demunit după propriul prenume şi pentru că rochiile din primul import au avut nume de dansuri latine, spune tânăra care a făcut dans de performanţă vreme de zece ani, iar acum pentru a se menţine în formă aleargă. „A apărut apoi oportunitatea de a mă angaja într-o companie specializată în online şi am vrut să învăţ cât mai multe despre acest domeniu"; activitatea legată de propriul magazin online a continuat în paralel cu statutul de angajată.
Un pas important în creşterea vânzărilor a fost cel în care retailerii online din fashion, ca Elefant şi Tina R, i-au propus să vândă şi la ei pe site produsele pe care le importa, povesteşte Carmen Dascălu, care între timp îşi găsise un intermediar pe piaţa chineză şi nu mai trebuia să meargă personal la cumpărături în cealaltă parte a globului. „Când am început să vând prin intermediul marilor retaileri online, în urmă cu doi ani, cifrele s-au schimbat radical." Concret, comenzile s-au triplat, ajungând la 30 de livrări pe zi. La acel moment, antreprenoarea nu mai putea controla foarte bine comenzile din China, „uneori era comandat acelaşi produs, de 100 de ori, în măsurile M şi L, dar acest lucru nu poate fi ştiut dinainte". Astfel încât a găsit furnizori locali, un depozit cu rochii aduse din Polonia, Spania şi Italia, iar graţie volumelor mari de comenzi pe parcursul ultimilor doi ani a câştigat 15.000 de euro, bani cu care a deschis de câteva luni atelierul.
În plus, în timpul anului în care a lucrat în cadrul companiei specializate în online a asimilat informaţii preţioase: „Google are un instrument pe care îl poate folosi oricine şi cu care poţi afla dacă şi care este piaţa pentru un anumit produs. Concret, îţi poate spune câţi oameni caută pe Google ceva anume, fie o maşină de tuns iarba, o rochie sau orice altceva". Aşa a aflat că există un interes foarte mare pentru rochii de ocazie, dar antreprenoarea nu avea furnizori pentru astfel de produse nici în China, nici pe plan local, „care să arate bine". Ea explică: pentru rochiile de zi, pe care le vinde de câţiva ani, sunt în jur de 20.000 de căutări lunare pe Google, în timp ce interesul pentru rochiile de seară generează în fiecare lună de şase ori mai multe căutări (120.000). „Motiv pentru care m-am gândit să fac rochiile în funcţie de ce vor clientele. Nu mi-am permis să fac altfel pentru că eram foarte «strânsă» cu banii. Şi acum trebuie să temperez designerul cu care lucrez, ca să facem lucrurile care se vând."
Înainte de a începe efectiv să croiască şi să coasă rochii, a făcut o cercetare de piaţă legată de competiţie, chiar şi magazinele offline, şi a constatat că sunt două categorii de rochii de ocazie: „cele ieftine, până în 300 de lei, care sunt făcute din materiale foarte proaste, şi rochiile de peste 1.000 de lei". În segmentul de mijloc, pe palierul 300-1.000 de lei, nu există variante. „În mediul online nu există nimic în acest segment, iar cele ieftine arată odios", arată Dascălu. Aşa s-a schimbat, de trei luni, întregul focus al afacerii, care înainte se axa pe vânzarea de rochii de zi, de tip office sau pentru cocktail, la preţuri de circa 150 de lei.
Preţul rochiilor de ocazie, pe care mizează de trei luni, este de 500 de lei, iar încasările lunare se plasează acum la 10.000 de euro, cu un profit net de 2.500-3.000 de euro, deci o marjă de circa 30%. „Lucrăm încă la optimizarea proceselor. În acest moment putem face cam opt rochii în fiecare zi şi vreau ca până în decembrie să ajungem la zece rochii pe zi, ceea ce ar însemna vânzări de 20.000 de euro pe lună", spune antreprenoarea. La momentul interviului, nivelul cererilor ar fi impus să mai angajeze încă un om, dar Carmen Dascălu a argumentat că ar trebui ca ritmul comenzilor să se menţină mai mult de câteva zile pentru a fi sigură că dacă mai angajează un om are şi ce să-i dea de muncă. „Am discutat deja cu 3-4 oameni, specializaţi în croitorie, care aşteaptă să fie sunaţi, în momentul în care creşte numărul de comenzi."
Atelierul poate livra oriunde în ţară prin curier comenzile, dar jumătate din cliente preferă să vină să probeze rochiile. „Decizia de cumpărare se concretizează mai greu la produsele de peste 300 de lei, iar timpul de conversie este de patru zile, pot să văd asta în Google Analytics." Cea mai mare parte a clientelor preferă să plătească în momentul livrării, doar 10% dintre ele achitând cu cardul. Unul dintre cele mai convingătoare argumente este, în ce le priveşte pe cliente, opţiunea „made to measure", care este gratuită. Cu alte cuvinte, orice clientă poate da pe site, la momentul comenzii, măsurile proprii.
În plus, comanda este livrată în două zile, spre deosebire de „cei care mai fac livrări, dar au termene de livrare de circa şapte zile. Timpul este mai scurt în cazul Carmencita pentru că noi gestionăm totul, de la comandă, realizarea rochiei şi livrare". Iar pentru că vânzarea rochiilor de ocazie este sezonieră, cererea scăzând în perioadele de post sau la început de an, de pildă, Carmen Dascălu s-a gândit ca în astfel de momente atelierul să producă rochii de zi, office, cocktail, adică acele produse care acum sunt luate de la furnizori. Pentru promovare, antreprenoarea spune că a investit până acum 2.000 de euro în Facebook Ads, care „funcţionează cel mai bine, are cea mai mare rată de conversie".
Cea mai mare parte a timpului este dedicată discuţiilor cu clientele, nu doar pe mail ci şi la telefon. Solicitante sunt şi gestionarea comenzilor şi urmărirea stocurilor de materiale („Nu-mi permit pe moment să fac stocuri mari de materiale, ci le cumpăr pe măsură ce avem comenzi"), activitatea pentru marketing online, de gestionare a serviciilor de furnizare a serviciilor de SEO (care ajută la atragerea clienţilor în mediul online). E important, povesteşte antreprenoarea, ca în momentul în care cineva caută rochii de seară magazinul său online să fie afişat pe prima pagină. „Am un abonament care costă 300 de euro pe lună, dar în funcţie de obiectiv poţi ajunge şi la 1.500 de euro pe lună. Acum urmăresc cuvinte precise, care convertesc cel mai bine."
Mai mult, sunt tendinţe vizibile în piaţă, de vreme ce 70% din comenzi sunt pentru un model anume. Cât de adaptat este modelul afacerii la noile unelte tehnologice este vizibil şi din faptul că atelierul poate lucra deja la modele care vor fi căutate peste două luni. „Există un instrument, Google Trends, care poate arăta care vor fi modelele căutate peste un anumit interval, luând în calcul tiparele anterioare de consum." Chiar de la începutul discuţiei, când vede că iau notiţe pe agendă (prefer aşa decât să înregistrez), se oferă să pună la dispoziţie tableta sa. Este doar unul din semnele care arată că face parte dintr-o generaţie de tineri care folosesc permanent tehnologia.
Poate un alt semn este ritmul de creştere la care se aşteaptă; de la 150.000 de euro anul acesta, cifra de afaceri ar urma să crească de mai bine de trei ori (la 500.000 de euro) în 2015.
Tânăra spune că deşi nu au trecut mulţi ani de când a pus pe picioare afacerea, a avut în repetate rânduri îndoieli despre puterea de a reuşi. „Pentru că afacerea este în mediul online, problemele tehnice sunt cele mai importante. De pildă problemele legate de platformă pot fi rezolvate doar cu un programator." Fiecare schimbare realizată pe platformă durează zile sau chiar săptămâni, fie că este vorba de o nouă funcţionalitate sau un nou buton, perioadă semnificativă mai cu seamă din prisma faptului că în online lucrurile se desfăşoară cu o viteză mult mai mare decât în comerţul clasic. Doar pentru implementarea butonului „made to measure", povesteşte tânăra, a fost nevoie de două săptămâni, deşi pare că este un lucru simplu.
Oricât de rapid se desfăşoară lucrurile în prezent, Carmen Dascălu are o imagine clară şi a viitorului mai îndepărtat. Peste zece ani, crede ea, afacerea sa va fi suficient de mare pentru a „face producţie la nivel înalt şi pentru a livra în întreaga lume". Primul pas peste hotare ar putea fi făcut anul viitor, pe piaţa din Marea Britanie, pe care tânăra o urmăreşte cu atenţie. Nu abordarea pieţei în sine este o problemă, ci costul: „Durează doar o jumătate de oră să fac un anunţ, iar Facebook aprobă un ad în numai zece minute. Dar cifrele sunt altele: în România costă 10 bani un clic pe Facebook şi 30 de bani unul pe Google, în vreme ce în UK costurile sunt de patru ori mai mari."
În plus, în Marea Britanie piaţa (şi implicit numărul de clicuri cu costurile ataşate) este de zece ori mai mare. „În România există lunar 350.000 de căutări pe Google, iar în UK sunt 4,4 milioane de căutări pentru rochii." Cea mai mare piaţă, spune Carmen Dascălu, este SUA, cu 8,6 milioane de căutări. Distanţa, spune antreprenoarea, nu este importantă, pentru că în pieţele vestice clienţii sunt obişnuiţi să cumpere haine în mediul online. De pildă, cel mai mare magazin online de haine este britanic (asos.com) şi are 5 milioane de utilizatori activi, care cumpără de cel puţin două ori pe an. „Vreau să testez piaţa din UK prin februarie-martie, când voi avea date mai relevante." Aşa ar putea ajunge rochiile din atelierul de pe Lipscani la petreceri din cartiere londoneze.

Businessmagazine - 2014

 

 

O absolventă de ASE de 29 de ani şi-a făcut cu 20.000 de euro un atelier de producţie de rochii

„În România sunt 350.000 de căutări lunar pe internet după cuvântul rochie, în timp ce în Marea Britanie sunt 4,4 milioane de căutări."

Carmen Dascălu, 29 de ani, absolventă a Academiei de Studii Economice din Bucureşti, a investit 20.000 de euro într-un atelier de producţie rochii de ocazie, pe care le vinde printr-un magazin online, carmencita.ro.
„Din liceu erau pasionată de modă, aveam pe caiete modele de rochii. Am început în 2011 să vând prin magazinul online rochii aduse din Polonia, Spania, Italia şi alte ţări, pentru a strânge bani pentru un atelier de producţie, pe care l-am deschis în urmă cu trei luni." Încă din facultate ea a lucrat în mai multe companii pe marketing şi vânzări, fiind specializată în marketing online şi dezvoltare de platforme de e-commerce, ceea ce a ajutat-o să îşi înfiinţeze propriul business în acest domeniu.
„Vindeam rochiile aduse din străinătate pe carmencita.ro, dar şi pe site-uri precum elefant.ro sau tinaR, care solicitau un comision. În prezent vindem tot ce producem doar pe magazinul online pe care l-am dezvoltat." Rochiile sunt promovate pe internet, în special pe reţeaua de socializare Facebook, spre care este direcţionată cea mai mare parte a bugetului de marketing.
„Bugetul pentru promovarea pe Facebook este de 400 de lei pe zi, care ne aduce circa 4-6 comenzi pe zi, rochii care se vând şi la 500 de lei." În acest business marja de profit este de 20-30%. În atelierul de producţie din Bucureşti lucrează trei oameni, un designer tânăr şi două croitorese.
Tânăra antreprenoare spune că ia în calcul să dezvolte businessul şi să atace pieţele externe, principala ţară vizată fiind Marea Bri­­­tanie. O altă piaţă pe care o ia în calcul este cea din Emiratele Arabe Unite.
„În România sunt 350.000 de căutări lunar după cuvântul rochie, în timp ce în Marea Britanie sunt 4,4 milioane de căutări. Am început deja să discutăm cu companii de curierat ce ar putea livra rochiile pe această piaţă. Practic vom targeta clienţii britanici pe Facebook prin campaniile derulate şi vom traduce în engleză conţinutul site-ului."
Pentru anul acesta Carmen Dascălu estimează o cifră de afaceri de 150.000 de euro, iar pentru anul viitor de 500.000 de euro. De la deschiderea magazinului online ea a avut 3.000 de comenzi pentru rochii de zi la 150 de lei şi rochii de ocazie, care se vând cu 500 de lei.
„Cele mai multe căutări sunt pe rochii de ocazie, în special pe rochii lungi, rochii din dantelă, rochii cu tul. Odată cu focalizarea pe rochii de ocazie, clienţii sunt 50% din Bucureşti şi 50% din afara Bucu­reştiului."
Principalii competitori pe segmentul rochi­ilor de zi sunt TinaR, Fashionup, Laredoute, Bonprix.
Piaţa locală de comerţ electronic este în continuă expansiune, pe fondul creşterii numărului de utilizatori de smartphone-uri, tablete şi PC-uri conectate la internet.
Piaţa online de fashion (îmbrăcăminte, în­căl­ţăminte, accesorii) ar putea ajunge anul acesta la 140 de milioane de euro.

ZiarulFinanciar - 2014

 

 

Carmencita.ro – primul atelier de productie de rochii de ocazie made to measure cu livrare imediata din Romania

In momentul in care esti invitata la un eveniment apare inevitabil intrebarea: Ce voi purta la acel eveniment, astfel incat sa imi vina perfect si sa nu ma regasesc in situatia in care altcineva sa poarte aceeasi rochie ca mine?, in conditiile in care principalii retaileri de haine pentru femei comercializeaza produse de imbracaminte mass market si cu masuri standard. Carmencita.rovine in ajutorul doamnelor si domnisoarelor, fiind primul atelier de creatie de rochii de ocazie, made to measure si cu livrare imediata, din Romania.
Carmencita.ro s-a lansat in noiembrie 2011 si inca de la inceput a pus accentul pe livrarea din stoc a produselor in maximum 24h. A inceput cu produse de import pe care le-a distribuit si pe site-urile marilor retaileri de fashion din Romania, iar singurul avantaj competitiv era acela ca produsele se aflau in stoc si puteau fi livrate rapid.
In 2014, Carmencita.ro a suferit un proces de rebranding, care a pus accentul pe rochii de ocazie, ca urmare a nevoilor clientelor pentru rochii de ocazie unicat cu un raport bun calitate-pret, dar si cu o livrare rapida. „Am ales sa comercializam doar rochii pentru ca nu exista un magazin online specializat doar pe acest articol care sa aiba stoc si sa poata livra in 24h orice produs afisat. Un alt argument al dezvoltarii business-ului pe aceasta nisa este ca rochiile reprezinta cel mai vandut articol dintr-un magazin online (peste 60%) urmat de incaltaminte, camasi, fuste si pantaloni", afirma Carmen Dascalu, owner Carmencita.ro. Potrivit Google Keyword Planner, care ofera informatii despre search-urile utilizatorilor arata ca lunar sunt 350.000 cautari pe orice combinatie de cuvinte-cheie care contine „rochii". Cifrele sunt si mai mari in alte regiuni ale globului, precum UK 4 mil cautari/luna, USA 8,6 mil cautari/luna, Orientul Mijlociu (Emirate, Arabia Saudita, Qatar) 126,000 cautari/luna.
Astfel, ideea de productie a rochilor in atelierul propriu a adus urmatoarele avantaje competitive fata de produsele mass market: conceptul made to measure prin care produsul se executa direct pe masurile clientei fara costuri suplimentare, ajungand la o rata de retur de 0,5%, in vreme ce rata de retur pe fashion e de 15-20%; modele unicatcreate de designer si adaptate cerintelor clientelor si pietei, astfel ca, spre exemplu, daca din research-urile realizate constant se observa un interes mare pentru rochiile din dantela rosii, atunci in cateva zile se pot crea diferite modele de rochii de seara din dantela rosie.Modelele rochiilor sunt foarte diferite (de la rochii lungi cu broderii cusute manual din materiale naturale pana la rochii midii sau scurte din dantele pretioase si finisaje de inalta calitate), culori variate, materiale diferite. Colectiile impaca toate gusturile, mai ales ca fiecare model poate fi adaptat in functie de dorinta clientei. Mai mult decat atat, capacitatea de productie se poate extinde pe masura cresterii vanzarilor, ceea ce inseamna livrarea oricarei comenzi in maximum 2 zile.
Piata de fashion din Romania este in plina dezvoltare si potrivit unor estimari Emag pe 2014 a atins suma de 4 mld. euro. In acelasi registru se inscrie si piata de fashion online din Romania, avand 130 mil. euro, in crestere cu 30-35% fata de 2013. Trendul este ascendent si urmeaza aproximativ aceeasi crestere si in 2015.
In ceea ce priveste Carmencita.ro, „Pentru 2015 planurile sunt mari, iar obiectivele asemenea. Avand in vedere ca online-ul este o unealta ce ne permite o extindere rapida, in 2015 creatiile Carmencita.ro vor putea fi purtate si in Marea Britanie. Extinderea pe o noua piata – apropo, o piata de 10 ori mai mare decat in Romania – este o directie importanta pentru anul urmator, lucram intens la aceasta lansare si este primul pas dintr-o lunga calatorie in care vom porni pentru lansarea Carmencita.ro in cat mai multe tari", dupa cum afirma Carmen Dascalu.
Carmen Dascalu, owner Carmencita.ro are experienta ca Business developer intr-o companie de top din online, dar si in marketing si sales. „Influenta data de parintii antreprenori, experienta acumulata in online plus interesul pentru design vestimentar m-au determinat sa imi doresc sa realizez acest business. Intre timp, dorinta a devenit realitate, iar business-ul s-a transformat in pasiune. Traiesc o poveste frumoasa, astfel incat cateodata imi e greu sa cred ca e reala – dar fiecare zi in atelier, zgomotul masinilor de cusut si zambetele fericite ale clientelor imi demonstreaza ca e adevarat."

newsup.ro - 2014

 

 

A apărut primul atelier de creație de rochii de ocazie, made to measure, cu livrare imediată

Noutatea adusa de Carmencita.ro este livrarea imediata, in maximum 48 de ore, oriunde in tara, dar si segmentarea pe o singura categorie din fashion, si anume rochiile. „Am ales sa comercializam doar rochii pentru ca nu exista un magazin online specializat doar pe acest articol care sa aiba stoc si sa poata livra in 48h orice produs afisat. Un alt argument al dezvoltarii business-ului pe aceasta nisa este ca rochiile reprezinta cel mai vandut articol dintr-un magazin online."( Carmen Dascalu, fondator Carmencita.ro)
Brandul a fost lansat in 2011 si a inceput cu produse de import pe care le-a distribuit pe site-urile marilor retaileri de fashion din .ro, iar in 2014 a fost rebranduit tinand cont de nevoile clientelor din Romania si de dorinta acestora de a gasi si purta rochii speciale, de calitate, made to measure, croite din materiale atent selectionate si cu atentie pentru finisaje, dar si cu livrare imediata. Productia in atelierul propriu a insemnat, pentru Carmencita.ro, pe langa satisfacerea unei nise din piata, si crearea a numeroase avantaje competitive pentru brand, astfel incat in momentul de fata Carmencita.ro a devenit primul atelier de creatie de rochii de ocazie, made to measure, cu livrare imediata, din Romania.
Pentru 2015, Carmencita.ro estimeaza o cifra de afaceri de jumatate de milion de euro si sporirea atentiei pentru cerintele pietei si a clientelor sale. Astfel, deschiderea de a schimba modele la cerere, de a realiza noi modele si colectii in functie de preferintele clientelor, folosirea nuantelor si a materialelor cautate se afla in strategia de business pentru 2015.
„Pentru anul viitor planurile sunt mari, iar obiectivele asemenea. Avand in vedere ca online-ul este o unealta ce ne permite o extindere rapida, in 2015 creatiile Carmencita.ro vor putea fi purtate si in Marea Britanie. Extinderea pe o noua piata – apropo, o piata de 10 ori mai mare decat in Romania - este o directie importanta pentru anul urmator, lucram intens la aceasta lansare si este primul pas dintr-o lunga calatorie in care vom porni pentru lansarea Carmencita.ro in cat mai multe tari." Carmen Dascalu, fondator Carmencita.ro.

realitatea - 2014