Nadia Homoc - Cargus

Nadia Homoc

Nadia Homoc face parte din grupul Cargus de 11 ani, iar de sapte ani este directorul comercial. Prima functie in cadrul companiei Cagurs, a fost de call center advisor, iar apoi au urmat alte etape cum ar fi key account advisor

pentru clientii mari in cadrul deprtamentului customer service, agent de vanzari si field sales manager. In calitate de director comercial, Nadia Homoc are in suboridine 21 de oameni.

 

Articole din presa:

 

Studiu de caz: Viteza de livrare a comerţului online

CONTEXTUL: „Am văzut că apetitul pentru tranzacţiile online este în continuă creştere", spune Nadia Homoc, director comercial la Cargus. Compania, care a înregistrat în 2012 o cifră de afaceri de 96 de milioane de lei, în creştere faţă de 2011 (93 de milioane de lei), căuta un nou motor de creştere. Previziunile de creştere a comerţului online a determinat compania să-şi îndrepte atenţia asupra acestui domeniu.
DECIZIA: „Primul pas a fost făcut anul trecut, când ne-am concentrat eforturile în perioada Black Friday", spune Nadia Homoc. Prin urmare, compania a mărit flota, numărul de curieri şi a creat un site dedicat, blackfridaycurier.ro, unde orice magazin online se putea înscrie; „am continuat anul acesta cu lărgirea gamei de servicii oferite".
EFECTELE: În 2010, rulajele datorate livrărilor de comenzi online reprezentau 10% din cifra de afaceri, iar acum acest procent a ajuns la 35%. Pentru întreg anul previziunile se referă la o creştere de 20% a volumelor faţă de 2013.

Mallul sau hipermarketul nu mai sunt destinaţii obligatorii pentru shopping. Aflaţi în faţa calculatorului, tabletei sau chiar a telefonului, cumpărătorii îşi pot comanda produsele, care sunt apoi livrate la uşa casei. Cărăuşii au de câştigat de pe urma acestui fenomen, iar firma de curierat Cargus a investit milioane de euro pentru a putea să-şi sporească afacerile pe nişa livrărilor de comenzi online. Dacă în 2010 rulajele datorate livrărilor de comenzi online reprezentau 10% din cifra de afaceri, acum ponderea a ajuns la 35%.
"ESTIMĂM O CREŞTERE DE 35% PENTRU FIECARE DINTRE URMĂTORII CINCI ANI", spune Nadia Homoc, director comercial al firmei de curierat Cargus. Ea se aşteaptă ca piaţa de curierat să se dezvolte în continuare, pe baza creşterii comerţului online, care "rămâne principalul motor şi va continua să fie aşa şi în următorii ani„.
Pentru comparaţie, vom spune că în 2013 piaţa cumpărăturilor online din România a fost de 1 miliard de euro, comparativ cu Polonia, unde a avut o valoare de 8 miliarde de euro. "Suntem la început, avem o piaţă tânără, dar cu potenţial. În 2010, 10% din cifra de afaceri era generată de comerţul online, iar acum acest procent a ajuns la 35%„, declară Homoc.
Compania şi-a concentrat atenţia pentru dezvoltarea serviciilor destinate comerţului electronic. Una dintre idei a fost lansarea unui program special, numit Cargus e-Success, destinat exclusiv magazinelor online nou lansate, start-up-urilor. "Am creat un mix de servicii care oferă clienţilor un control permanent al produselor comandate online, flexibilitatea preluărilor şi livrărilor, la care se adaugă investiţii în infrastructura IT a contact center-ului şi o creştere a pregătirii profesionale pentru toţi curierii noştri„, completează directorul comercial al Cargus.
Asta pentru că reprezentanţii companiei au sesizat că apetitul pentru tranzacţiile online este în continuă creştere. Primul pas a fost făcut anul trecut, povesteşte Homoc, "când ne-am concentrat eforturile în perioada Black Friday„. Concret, compania a mărit flota şi numărul de curieri, a creat un site dedicat, blackfridaycurier.ro, unde orice magazin online se putea înscrie. În plus, au fost introduse serviciile de colectare în zilele de sâmbătă şi duminică cu livrare luni, posibilitatea de a deschide coletul la livrare, extinderea livrărilor fără suprataxă către peste 3.000 de localităţi din România.
PENTRU CURIERI, PERIOADA BLACK FRIDAY ESTE CEA CARE POATE ADUCE O CREŞTERE IMPORTANTĂ. "Dar ca să ai succes cu adevărat în perioada acestui eveniment, trebuie să faci o planificare foarte bună.„ Reprezentanţii Cargus s-au întâlnit cu clienţii din zona online, au făcut o planificare a resurselor necesare şi "am reuşit să acoperim toate cererile„, susţine Homoc. În acest fel pot fi obţinute plusuri, iar de Black Friday anul trecut Cargus a avut o creştere de 120% a numărului de expedieri faţă de o perioadă normală.
Pe lângă această tendinţă clară, reprezentanta Cargus mai enumeră şi altele. Clienţii magazinelor online îşi doresc servicii care să le ofere un control cât mai mare al livrării: "Avem acum servicii care includ comunicarea prin SMS a datei de livrare a comenzii, posibilitatea de a-şi alege intervalul orar de livrare, modificarea adresei de livrare, deschiderea şi verificarea conţinutului la livrare, returnare pe loc etc.„, spune Homoc. Tot ea adaugă că firma a introdus posibilitatea de personalizare a mesajelor trimise, informarea privind suma de plată şi un serviciu cerut de clienţi, contactarea telefonică pentru a stabili intervalul de livrare.
Magazinele online, pe de altă parte, îşi doresc "foarte multă comunicare, o persoană dedicată care să urmărească tranzacţiile, să ofere rapoarte de performanţă, soluţii personalizate, iar toate aceastea presupun investiţii continue în tehnologie„. Practic, serviciul de curierat joacă un rol primordial în afacerea comercianţillor online.
IN PLUS, AM OBSERVAT O CREŞTERE A COMERŢULUI CONSUMER TO CONSUMER, DAT DE AŞA-ZISELE PIEŢE ONLINE (MARKETPLACES): OKAZII.RO, TOCMAI.RO, OLX.RO", COMPLETEAZĂ NADIA HOMOC. Iar curierii trebuie să răspundă unor cerinţe specifice: plata la livrare, deschiderea coletelor şi verificarea conţinutului. "Vom vedea o dezvoltare şi în zona de business to business. Marile companii vor dori să îşi vândă serviciile prin intermediul companiilor de curierat, fie asigurări, credite, telecomunicaţii„, este de părere reprezentanta Cargus. Ea dă exemplul Poloniei, unde dacă un client vrea să încheie un contract de furnizare de servicii nu se mai deplasează la sediul furnizorului, ci preferă să apeleze la un curier.
"Curierul aduce un contract în două exemplare: unul rămâne clientului, celalălt ajunge în posesia companiei„, mai spune Homoc.
Compania de curierat a anunţat anul trecut investiţii de 4 milioane de euro, din care 3,2 milioane de euro vizau reînnoirea flotei de maşini. "Aceste investiţii continuă şi în 2014, astfel încât să putem face faţă creşterilor din piaţa de curierat„, spune reprezentanta Cargus. Compania a înregistrat în prima jumătate a anului o creştere de 45% a livrărilor faţă de perioada similară a anului trecut. Segmentul comerţului online a înregistrat anul acesta o creştere de 112% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Ca urmare, compania s-a mutat într-un nou sediu, lucru care a contribuit la o creştere de 15% a capacităţii de livrare. Noul sediu are un spaţiu de 3.000 mp pentru sortare şi depozitare, 1.800 mp pentru birouri şi o parcare de 10.000 mp pentru tranzitul maşinilor de curierat. "Am investit aproximativ 300.000 euro în echipament de sortare, procesare şi prelucrare din noul sediu„, afirmă Nadia Homoc.
Cargus este controlată din 2012 de fondul de investiţii Abris Capital Partners, care recent a cumpărat integral Urgent Curier, firmă cu afaceri de 115,95 milioane de lei în 2013. Conform informaţiilor, cele două companii vor fuziona.
Pentru anul în curs, Cargus se aşteptă la o creştere de 26%, iar Nadia Homoc punctează că dinamica din comerţul online determină compania să mizeze şi în anii următori pe acest domeniu.

BusinessMagazine - 2014

 

 

A început să lucreze în call center, iar astăzi este manager de top

Nadia Homoc lucrează în cadrul Cargus de 11 ani, iar de şase ani este director comercial, având în subordine 21 de oameni. În 2012, firma a crescut cu 10% volumele de expedieri faţă de 2011.
Prima poziţie în cadrul companiei a fost de call center advisor, iar apoi a trecut prin multe etape, cum ar fi key account desk advisor pentru clienţii mari în cadrul departamentului customer service; agent de vânzări, field sales manager şi director comercial.
Povesteşte că a întâlnit în carieră momente pe care nu le-ar numi dificile, „ci mai degrabă provocatoare", iar între acestea menţionează două evenimente importante în care am fost implicată activ. Unul este cumpărarea Cargus de către DHL în 2008, integrarea acesteia cu procesele şi procedurile unei multinaţionale. Un alt moment din acelaşi registru a fost vânzarea Cargus de către DHL unui fond de investiţii cu capital privat, ABRIS, în octombrie 2012. „Ambele au presupus adaptarea la noi standarde şi au contribuit enorm la evoluţia mea profesională, dar şi la cea a companiei."
Despre mirajul antreprenoriatului spune că „m-am gândit de multe ori, dar nu am reuşit încă să experimentez, deşi din cei 11 ani petrecuţi în Cargus, cu excepţia celor patru în care am făcut parte din grupul Deutsche Post DHL, pot spune că am lucrat într-o companie cu un puternic simţ antreprenorial, Cargus fiind o companie 100% românească.„ În acest context, se aşteaptă ca peste zece ani de-acum încolo să aibă şi experienţa antreprenoriatului.

BusinessMagazine - 2013

 

 

Cargus va investi 4 milioane euro în acest an, din care 3,2 milioane euro în flota auto

Compania de curierat intern Cargus International va investi în acest an patru milioane de euro, din care 3,2 milioane de euro în reînnoirea flotei, şi a lansat un nou logo, urmând ca acesta să fie folosit pe toate vehiculele şi produsele Cargus până la finele acestui an.
"Din punct de vedere vizual, noul logo Cargus exprimă procesul rapid de evoluţie prin care compania a trecut în ultimele luni. Am ales să păstrăm «alergătorul» pentru că a reprezentat valorile Cargus din 2004, însă o actualizare era necesară, pentru a simboliza evoluţia noastră", a declarat directorul comercial al Cargus, Nadia Homoc, într-un comunicat.
Directorul general al companiei, Gian Sharp, spune că schimbările efectuate de companie sunt necesare pentru o creştere susţinută, peste cea a pieţei de curierat intern.
"Suntem martorii unei creşteri impresionante a pieţei de curierat, în special mulţumită evoluţiei comerţului electronic, şi vrem să ne asigurăm că profităm de acest moment", a spus Sharp.
Pe lângă cele 3,2 milioane de euro investite în flota de vehicule a companiei, alte 500.000 de euro au fost utilizate pentru îmbunătăţirea infrastructurii IT şi a aplicaţiilor software de comunicare.

BusinessMagazine - 2013

 

 

Cargus introduce pe piata de curierat serviciul international Cargus Express Europa, care va permite transportul documentelor si coletelor din tarile Uniunii Europene catre Romania.

Acest tip de serviciu este o premiera pentru o companie de curierat domestic intrucat livrarile destinate importului au fost facilitate pana acum exclusiv de catre operatori internationali. Cargus Express Europa constituie o optiune care simplifica livrarile internationale pentru clienti. Astfel, Cargus preia intreg procesul de livrare de pe teritoriul tarii si ofera beneficiul de a utiliza o singura companie, o singura factura in functie de contractul incheiat si plata in moneda nationala.
„Am observat faptul ca din ce in ce mai multi consumatori romani cumpara online din alte state ale Uniunii Europene. Acest lucru este determinat de o paleta mai larga de produse si reduceri semnificative. Noul serviciu va permite clientilor nostri sa cumpere online in Europa si sa plateasca aici, la cursul valutar local", a spus Nadia Homoc, commercial manager Cargus.
In numai o zi lucratoare de la preluarea expedierii, clientii vor putea intra in posesia pachetelor. In acelasi timp, serviciul prezinta avantaje precum livrare sambata in 370 localitati, plata la destinatie, livrarea in regim din usa in usa.
Cargus International SA este una dintre cele mai mari companii de pe piata de curierat intern din Romania. Fondata in 1991, Cargus a fost prima companie de curierat din Romania, iar in prezent detine si utilizeaza singura retea nationala de centre si depozite si o flota de peste 900 de vehicule de curierat. Cargus are peste 1.500 de angajati si a avut vanzari de peste 25,7 de milioane de euro in 2013.

wall-street - 2014

 

 

Nadia Homoc, Cargus: TCE ne va asigura o crestere "single digit" in cota de piata

Cargus, al doilea mare jucator pe piata de curierat din Romania, a preluat business-ul si baza de 1.600 de clienti a companiei TCE Logistica, care ii va asigura o crestere de o cifra in cota de piata, a declarat pentru wall-street.ro Nadia Homoc, directorul comercial al companiei.
Wall-Street.ro: Cati clienti are in prezent Cargus, cu ce procent a crescut numarul acestora dupa preluarea TCE Logistica?
Nadia Homoc: Cargus are peste 32.000 de clienti care folosesc servicii de curierat intern in fiecare luna. In primele luni ale acestui an am semnat 370 de contracte noi, in valoare de peste un milion de euro in cifra de afaceri pe 2013.
Wall-Street.ro: Ce cota de piata are Cargus, ce procent a castigat dupa tranzactia cu TCE Logistica?
Nadia Homoc: Conform estimarilor noastre, Cargus este al doilea jucator pe piata de curierat intern, cu o cota de piata de peste 20%. Adaugarea business-ului si bazei de clienti de curierat ale TCE ne va asigura o crestere"single digit" in cota de piata.
Wall-Street.ro: Ce inseamna aceasta tranzactie pentru Cargus?
Nadia Homoc: Aceasta tranzactie va consolida si mai mult pozitia Cargus ca al doilea jucator pe piata de curierat din Romania, in timp ce vom continua sa ne concentram asupra imbunatatirii cotei de piata printr-o crestere organica. Atat Cargus, cat si TCE, au comunicat tuturor clientilor aceste schimbari, iar noii clienti Cargus vor beneficia de servicii care au fost imbunatatite in mod constant in ultimele luni prin investitii in infrastructura si dezvoltarea produselor.
Wall-Street.ro: Care a fost valoarea tranzactiei?
Nadia Homoc: Contractul nostru cu TCE nu permite dezvaluirea acestui detaliu, dar putem spune ca suntem multumiti de aceasta tranzactie.
Wall-Street.ro: Cate expedieri sunt facute anual de Cargus?
Nadia Homoc: In acest an ne asteptam sa ajungem la 10 milioane de livrari, un record in istoria companiei.
Wall-Street.ro: Ce cifra de afaceri a avut anul trecut Cargus si ce asteptari are anul acesta?
Nadia Homoc: In 2012, am avut o cifra de afaceri de peste 20 de milioane de euro si avem asteptari pentru o crestere semnificativa de doua cifre pentru anii urmatori.
Wall-Street.ro: Cati angajati are Cargus, mai faceti angajari?
Nadia Homoc: Cargus are momentan o forta de lucru de peste 1.000 de persoane si anul acesta vom recruta peste 150 de noi colegi. Vom adauga echipei noi curieri, agenti de servicii cu clientii, agenti de vanzari, specialisti din domeniile financiar si IT.
Wall-Street.ro: Ce investitii aveti in plan anul acesta?
Nadia Homoc: Cargus a fost achizitionat de fondul de investitii Abris Capital Partners la sfarsitul anului 2012 si trece acum printr-o perioada de dezvoltare, cu investitii importante in flota, infrastructura IT, produse si servicii noi. Avem multe de anuntat pe acest subiect si vom face acest lucru in viitorul apropiat.
Transferul companiei Cargus de la Deutsche Post DHL la Abris a fost semnat in octombrie 2012 si aprobat de Consiliul Concurentei la inceputul acestui an. Companie cu peste 900 de angajati, Cargus a fost detinuta de Deutsche Post DHL in ultimii patru ani.
Abris Capital Partners este un fond mid-market de private equity de 450 milioane euro creat pentru a capitaliza din oportunitatile de investitii in Europa Centrala si de Est.
Fondata in 1991, Cargus detine si utilizeaza singura retea nationala de centre si depozite si o flota de peste 700 de vehicule de curierat.

wall-street - 2013

 

 

Cargus a lansat două noi servicii de livrare a coletelor

Compania de curierat Cargus a anunţat că a introdus noi servicii de livrare a coletelor în sediile Ship & Go. Este vorba despre Ship & Go Collect și Ship & Go AM, servicii menite să ofere clienților soluții noi și flexibile de expediere și colectare ale coletelor.
Ship & Go Collect este un produs disponibil în premieră pentru piaţa locală, prin intermediul lui fiind oferite servicii de curierat intern de plicuri și colete cu preluare de la adresa expeditorului și livrare în sediile Cargus Ship & Go.
Acest nou serviciu este e disponibil în toate cele 37 de sedii Cargus Ship & Go din ţara noastră, iar printre avantajele oferite se numără transmiterea unui SMS către destinatar în momentul în care coletul este disponibil în sediu, colectarea sâmbătă din 370 de localități de pe teritoriul României și livrare luni, deschiderea coletului la livrare, precum şi reduceri de tarife față de cele standard.
Seriviciul Ship & Go AM presupune livrarea și preluarea coletelor din sediile Cargus Ship & Go, cu livrare începând cu a doua zi dimineață, în funcție de ora la care coletul este depus și preferința clienților. Avantajul pe care îl aduce acest serviciu este reprezentat de rapiditatea livrărilor.
"Ship & Go Collect și AM au fost posibile mulțumită investițiilor masive făcute de Cargus în infrastructură și vin ca o soluție proactivă pentru cerințele clienților din România. Ambele produse integrează avantaje care ar putea să devină rapid standarde pentru industria de curierat, precum desfacerea coletului la livrare și plata prin card . Ne așteptăm ca noile produse să consolideze rolul centrelor Cargus Ship & Go în business-ul companiei și să influențeze în mod pozitiv întregul sector de curierat din România.", a declarat Nadia Homoc, Commercial Manager Cargus.

jurnaluldeafaceri.ro - 2014

 

 

Ce trebuie sa faci daca vrei ca darul de Craciun sa ajunga la timp. Programul firmelor de curierat

Pe de o parte, companiile au trimis anul acesta daruri tot mai generoase catre clienti, dar si romanii din tara au expediat mii de pachete pentru rudele din strainatate.
Sunt ajutoarele lui Mos Craciun si au de lucru foarte mult acum cand au mai ramas 4 zile pana la marea sarbatoare. Firmele de curierat spun ca anul acesta romanii au inceput din nou sa trimita cadouri.
Nadia Homoc, manager Cargus: "Avem o crestere de peste 20% in luna decembrie, fata de anul trecut si o crestere de 80% pe comenzile online. Oamenii trimit vin, cozonaci, calendare, produse traditionale, ceramica pictata".

Adrian Mihai, Manager Fan Courier: "Este o crestere mare fata de alte perioade. Pe de o parte, firmele trimit agende, calendare, pe de alta parte, oamenii trimit dulciuri, imbracaminte, electronice".
Estimarile arata ca romanii din strainatate vor veni acasa in numar mai mic anul acesta, iar pentru restul pleaca zilnic din tara zeci de mii de colete in ultima perioada.
Potrivit companiilor de curierat, cresterea pe segmentul de cadouri este de 40%, iar expedierile in strainatate au crescut si ele cu 20%. Iar comenzile online livrate prin posta au crescut si ele cu 80%.
Daca nu ati impachetat inca darurile pentru cei dragi, trebuie sa stiti ca ar trebui sa le predati firmei de curierat cel tarziu sambata dimineata, daca vreti sa ajunga in ziua de Craciun.
Si sa nu va bazati prea tare pe comenzile pe care le faceti in magazinele online. Acestea anunta deja intarzieri la livrare ce depasesc o saptamana pentru produsele cumparate zilele acestea.

stirileprotv.ro - 2012