Andrei Postelnicu - Vinci Faclities

Andrei Postelnicu

Andrei Postelnicu este licentiat in studii economice, fiind absolvent al facultatii de management din cadrul Insitutului Bancar Roman si al unui program MBA din cadrul Universitatii Central-Europe. Prima slujba a fost in cadrul

Vodafone, unde a lucrat in vanzari. Inainte de a ajunge managing director al Vinci Facilities Romania, unul dintre cei mai mari furnizori la nivel mondial de servicii de mentenanta a cladirilor, a lucrat in cadrul companiei Smartree Romania, mai intai ocupand functia ca director de vanzari, iar apoi director de dezvoltare.

 

Articole din presa:

 

Cum a ajuns un dansator de 32 de ani director peste o afacere de milioane de euro

Andrei Postelnicu a ajuns în mediul de afaceri după ce, mai bine de zece ani, a practicat dans sportiv de performanţă. De trei ani este managing director al Vinci Facilities România, unul dintre cei mai mari furnizori la nivel mondial de servicii de mentenanţă a clădirilor, cu o cifră de afaceri anuală pe plan global de 1,2 miliarde de euro.
Anterior a lucrat în cadrul companiei specializate în externalizarea salarială, administrare de personal şi muncă temporală Smartree România, mai întâi ca director de vânzări (2005 - 2008), iar apoi ca director de dezvoltare (2008 - 2009). Prima slujbă a fost în cadrul Vodafone (2003 – 2005), unde a lucrat în vânzări. Andrei Postelnicu este licenţiat din 2006 în studii economice, fiind absolvent al cursurilor Facultăţii de Management al Finanţelor din cadrul Institutului Bancar Român. În 2007 a absolvit şi un curs de executive MBA în cadrul Universităţii Central-Europene.
Deşi a ales să înlocuiască dansul cu afacerile, se ghidează în continuare după principiile pe care le-a învăţat în cei zece ani în care a practicat dans sportiv. „Dansul îţi formează o anumită structură, te obişnuieşte să fii mai ordonat. Te antrenezi până la concurs la fel cum în afaceri, când ai de îndeplinit o sarcină, o spargi în mai multe părţi pe care le duci la îndeplinire treptat„, spune Postelnicu. Dintre toate dansurile practicate, cea mai puternică asemănare pentru afacerea pe care o conduce a observat-o la tango: „Am ales tangoul pentru că înseamnă şi apropiere şi depărtare în acelaşi timp. Îţi curtezi tot timpul partenerul, la un moment dat te apropii, apoi te depărtezi. La fel se întâmplă şi în business, în relaţia cu clientul„. Pentru Vinci Facilities, 2013 este un an de consolidare şi definire a strategiei atât la nivel de grup, cât şi la nivel local. Cu mai puţin de doi ani de activitate pe piaţa românească Vinci Facilities România a înregistrat o cifră de afaceri de 2,4 milioane euro în 2012, faţă de circa 900.000 de euro în 2011.

Businessmagazine - 2013

 

 

Un altfel de management: leadershipul în paşi de tango

Două lucruri care aparent n-au nicio legătură pot oferi, combinate, soluţia unui management de bună calitate. Ce legătură există între management şi tango şi cât de important este să-ţi curtezi partenerul, dar să nu te apropii totuşi prea mult?
"Burn the floor" este un spectacol de dans catalogat de cotidianul USA Today drept "dans cu atitudine". Artişti din Australia, Anglia, Italia, Africa, Slovenia şi SUA prezintă într-o manieră contemporană o alternanţă de dansuri standard şi latino într-un spectacol cu influenţe teatrale. Situată între rotaţii şi răsuciri rapide, dar şi alunecări lente, precizia îmbinată cu actul artistic este motorul spectacolului cu o tradiţie de peste 10 ani. Creat pe Broadway de campionul australian de dans sportiv Jason Gilkinson, "Burn the floor" este şi spectacolul preferat - şi o sursă de inspiraţie - al lui Andrei Postelnicu, managing director la Vinci Facilities România. Postelnicu a înlocuit în prezent dansul cu afacerile, dar se ghidează în continuare după principiile pe care le-a învăţat în cei 10 ani în care a practicat dans sportiv de performanţă.
Păstrându-şi postura specifică dansatorilor, spatele drept, capul puţin aplecat în faţă, eleganţa din poziţia umerilor, Postelnicu explică: "Dansul îţi formează o anumită structură, te obişnuieşte să fii mai ordonat. Te antrenezi până la concurs la fel cum în business, când ai de îndeplinit o sarcină, o spargi în mai multe părţi pe care le duci la îndeplinire treptat".
Dintre toate dansurile practicate, cea mai puternică asemănare pentru afacerea Vinci Facilities România pe care o conduce a observat-o la tango. "Am ales tangoul pentru că înseamnă şi apropiere şi depărtare în acelaşi timp. Îţi curtezi tot timpul partenerul, la un moment dat te apropii, apoi te depărtezi. La fel se întâmplă şi în business, în relaţia cu clientul."
Devenită operaţională la data de 1 iunie 2011, compania Vinci Facilities România a înregistrat o cifră de afaceri de 900.000 euro pentru şapte luni din 2011 şi estimează venituri de 2,5 milioane euro pentru anul fiscal 2012, potrivit managerului Andrei Postelnicu.
Vinci Facilities este unul dintre cei mai mari furnizori la nivel mondial de servicii de mentenanţă a clădirilor, cu o cifră de afaceri anuală de 1,2 miliarde de euro. Postelnicu speră într-o creştere de 30% pentru 2013 în ce priveşte compania pe care o conduce, mizând pe zona de producţie industrială a României şi pe programele de eficientizare energetică. Un prim pas în acest sens este asocierea cu Vulcan SA, cel mai mare furnizor din Europa în domeniul producţiei de cazane pentru centrale electrice, echipamente industriale şi unităţi de pompare. "Vrem să optimizăm, să reparăm ce e de reparat, să facem izolaţii, să schimbăm becuri, să educăm angajaţii să schimbe şi să aprindă becul."
Postelnicu adaugă că, la fel ca în tango, în afacerea de servicii este imposibil să nu existe blocaje la un moment dat. O scurtă îndepărtare face ca relaţia dintre partenerii de afaceri să reintre în normalitate. Iar apropierea de compania Vulcan din mai 2012 a generat pentru fabrică o reducere a costurilor de consum de aproximativ 15 - 20 la sută, potrivit declaraţiilor omului de afaceri.
Postelnicu a ţinut să precizeze că succesul unui furnizor de servicii depinde de încrederea acordată de client: "În businessul în care activăm trebuie să îţi faci clientul să nu te considere furnizor de servicii, el trebuie să te considere, la fel ca în dans, partener".
Atât în business, cât şi în tango este vorba despre o comunicare între "leader" şi "follower", explică Claudia Mirică, training manager al companiei Vision Consulting şi dansatoare de tango. Potrivit spuselor ei, liderul dă un impuls la care "followerul" se raportează în mod personal, liderul urmând să reacţioneze la reacţiile partenerului. La fel se întâmplă şi în business: "Trebuie făcut un reglaj fin între cei doi membri ai businessului". Mirică adaugă că atât în business, cât şi în tango, momentele de lentoare alternează cu perioade de conflict.
Postelnicu precizează că un parteneriat de afaceri poate deveni chiar foarte pasional din cauza problemelor de zi cu zi "inerente în orice business", dar "lucrurile trebuie ţinute sub control". "Situaţiile se calmează, se liniştesc, ajungi către zona de normal." Managerul spune că evită o abordare mai <rece> a stilului de management, pentru că toată lumea ar avea de pierdut. Există necesitatea impunerii unor limite, dar în acelaşi timp trebuie să existe o comunicare atât de bună între parteneri încât "să începi să simţi ce vrea partenerul de la tine înainte ca el să îşi dea seama de ceea ce îşi doreşte".
O asemănare între contractul din afaceri şi tango observă şi Claudia Mirică: o pereche de dansatori de tango este asociată cu "ascultarea, cu împărtăşirea unor valori comune şi cu decizia de a continua împreună", explică Mirică. Iar cel mai comun pas este mersul în sine - "El caminar" - momentul când partenerii doar păşesc împreună. "Este cel mai simplu şi cel mai dificil, pentru că necesită răbdare, toleranţă, ascultarea nevoilor celuilalt", adaugă ea.
Apărut în cartierele mărginaşe ale Buenos Airesului, tangoul era considerat la începuturile sale imoral. În ceea ce priveşte imoralitatea din afaceri, managerul Andrei Postelnicu spune că nu îşi are locul în businessul pe care îl conduce. "În business, în momentul în care eşti imoral, dacă s-a aflat, ai plecat instant." Este un risc pe care managerul Vinci Facilities România nu şi-l asumă, relaţia cu clientul fiind extrem de transparentă. "Transparenţa este cheia, altfel nu obţii încredere de la client. Fiind transparent, este greu să fii imoral."
Transparenţa implică sinceritate, iar Gilbert Iscu, fondator al clubului şi şcolii de dans Tangotangent şi instructor de tango argentinian, spune că tangoul argentinian este o modalitate de expresie foarte sinceră; în momentul în care dansezi tango, nu mai porţi masca de zi cu zi. "Calitatea esenţială a tangoului argentinian este dansul de improvizaţie, îi învaţă pe lideri să ia decizii rapide cu consecinţe imediate." Necesitatea de atenţie permanentă la nevoile partenerului de tango este exploatată din ce în ce mai mult de companiile de training, workshopurile de tango dezvoltând abilităţi de leadership cum ar fi încrederea în sine, respectul faţă de propria persoană şi faţă de ceilalţi.

Businessmagazine - 2012

 

 

Dansatorul roman care a ajuns directorul unei companii de MILIOANE de euro

Andrei Postelnicu a ajuns in mediul de afaceri dupa ce, mai bine de zece ani, a practicat dans sportiv de performanta. De trei ani este managing director alVinci Facilities Romania, unul dintre cei mai mari furnizori la nivel mondial deservicii de mentenanta a cladirilor, cu o cifra de afaceri anuala pe plan global de 1,2 miliarde de euro.

Anterior a lucrat in cadrul companiei specializate in externalizarea salariala, administrare de personal si munca temporala Smartree Romania, mai intai ca director de vanzari (2005 - 2008), iar apoi ca director de dezvoltare (2008 - 2009). Prima slujba a fost in cadrul Vodafone (2003 – 2005), unde a lucrat in vanzari. Andrei Postelnicu este licentiat din 2006 in studii economice, fiind absolvent al cursurilor Facultatii de Management al Finantelor din cadrul Institutului Bancar Roman, potrivit businessmagazine.ro. In 2007 a absolvit si un curs de executive MBA in cadrul Universitatii Central-Europene.

Desi a ales sa inlocuiasca dansul cu afacerile, se ghideaza in continuare dupa principiile pe care le-a invatat in cei zece ani in care a practicat dans sportiv. "Dansul iti formeaza o anumita structura, te obisnuieste sa fii mai ordonat. Te antrenezi pana la concurs la fel cum in afaceri, cand ai de indeplinit o sarcina, o spargi in mai multe parti pe care le duci la indeplinire treptat", spune Postelnicu. Dintre toate dansurile practicate, cea mai puternica asemanare pentru afacerea pe care o conduce a observat-o la tango: "Am ales tangoul pentru ca inseamna si apropiere si departare in acelasi timp. Îti curtezi tot timpul partenerul, la un moment dat te apropii, apoi te departezi. La fel se intampla si in business, in relatia cu clientul". Pentru Vinci Facilities, 2013 este un an de consolidare si definire a strategiei atat la nivel de grup, cat si la nivel local. Cu mai putin de doi ani de activitate pe piata romaneasca Vinci Facilities Romania a inregistrat o cifra de afaceri de 2,4 milioane euro in 2012, fata de circa 900.000 de euro in 2011.

bzi.ro - 2013

 

 

"Vinci Facilities Romania" mizează pe creşterea afacerilor cu 30%

Compania "Vinci Facilities Romania", care a devenit operaţională în iunie 2011, realizând în primele şapte luni de funcţionare o cifră de afaceri de aproape 1 milion de euro, estimează pentru acest an venituri de peste 2,5 milioane de euro.

Andrei Postelnicu, directorul general al companiei, este optimist şi preconizează pentru 2013 o creştere cu 30% a afacerilor, mizând pe zona de producţie industrială a ţării noas-tre, dar şi pe extinderea şi diversificarea serviciilor în alte domenii, în special în cel al producţiei de componente auto, unde compania are o puternică experienţă.

"Vinci Facilities Romania" are 30 de angajaţi şi asigură, împreună cu echipele clienţilor săi, servicii de mentenanţă generală a clădirilor şi a echipamentelor, acţionând, totodată, în zona de soft services (curăţenie, securitate, catering, recepţie, etc.), multiservices (project management pentru proiecte de construcţii, managementul documententelor, mailroom, planificarea şi optimizarea spaţiului) şi procurement. Principalii clienţi sunt "Delphi Packard" şi "Vulcan" S.A.

Potrivit managerului companiei, programele de eficientizare energetică pot fi extrem de atractive pentru operatorii din industrie, un exemplu fiind cel iniţiat cu producătorul de cazane şi unităţi de pompare "Vulcan" SA. Reprezentanţii societăţii ne-au explicat: "După o analiză a randamentului echipamentelor direct productive şi a celor suport, proiectele de acest tip oferă soluţii rapide de optimizare a consumurilor, în special prin reabilitarea şi modernizarea unor instalaţii din uzină, dar şi prin funcţionarea integrată a acestora. Ulterior, sunt pro-puse planurile ge-nerale de investiţii pentru reducerea consumurilor".

Compania utilizează know how-ul şi atuurile în materie de preţuri ale grupului "Vinci", proiectele dezvoltate pentru clienţii săi generând reduceri ale costurilor de circa 20%.

Obiectivele societăţii prevăd dezvoltarea business-ului la nivel naţional, prin deschiderea unor birouri regionale, în special în vestul şi sudul ţării, şi crearea de parteneriate comerciale cu diverşi furnizori. De asemenea, va continua procesul de implementare a clienţilor grupului şi a know-how-ului de operare a grupului, implicit training de personal în România sau în Franţa.

Potrivit lui Andrei Postelnicu, piaţa internă a segmentului de servicii integrate de facilities management se ridică la circa 60-70 de milioane de euro, nivelul real al acesteia fiind de trei ori mai mare. Acesta susţine că există zone neutilizate la adevăratul potenţial, în special cel rezidenţial, care ar necesita, însă, schimbări legislative pentru a fi exploatate.

"Vinci Facilities Romania" a fost înfiinţată de unul dintre liderii mondiali în domeniu - "Vinci Facilities", care asigură servicii complete sau personalizate pentru clădiri şi clienţi individuali.

Cu peste 8.000 de angajaţi în mai mult de 20 de ţări, cifra de afaceri realizată anul trecut de Vinci Facilities se ridică la 1,2 miliarde euro.

Grupul internaţional "Vinci" şi-a dezvoltat linia de afaceri din domeniul energiei prin contopirea companiilor "Vinci Energies" şi "Cegelec", în 2010, extinsă, ulterior, prin crearea "Vinci Facilities". La începutul anului în curs, entitatea a luat numele de "Vinci Energies".

bursa.ro - 2012