Sergiu Apolzan - Lasselsberger Ceramics

Sergiu Apolzan

Sergiu Apolzan este absolvent al facultatii de economie din cadrul Universitatii Lucian Blaga din Sibiu si si-a inceput cariera de pe vremea cand era in facultate in cadrul companiei Ambient,unul dintre cei mai mari jucatori din piata

locala de bricolaj si materiale de constructie. Sergiu Apolzan s-a alaturat grupului austriac Lasselsberger Ceramics dupa o experienta de 14 ani in cadrul companiei Ambient si acum coordoneaza o echipa formta din peste 40 de oameni.

 

Articole din presa:

 

Tânărul care conduce singurul producător de plăci ceramice din România

Sergiu Apolzan lucrează din vara anului trecut ca director de vânzări în cadrul Lasselsberger România, singurul producător de plăci ceramice de pe piaţa locală, ce deţine brandul Cesarom.
Sergiu Apolzan coordonează o echipă formată din peste 40 de oameni şi are pe mână un buget de circa 35 de milioane de euro. Apolzan a venit în cadrul subsidiarei locale a grupului austriac Lasselsberger cu o experienţă de 14 ani în cadrul Ambient, unul dintre cei mai mari jucători din piaţa locală de bricolaj şi distribuţie de materiale de construcţii. Cele mai grele momente din cariera sa au venit odată cu declanşarea crizei, care a generat un declin de aproape 40% al pieţei locale a construcţiilor, potrivit informaţiilor Business Magazin. „Pentru cei din piaţa de construcţii, perioada de scădere a acesteia a fost cu siguranţă un moment dificil pe care doar o parte din noi au reuşit să-l depăşească păstrându-şi în continuare poziţia în domeniu", explică Apolzan.
Directorul de vânzări al Lasselsberger recunoaşte că a fost atras de ideea de antreprenoriat de-a lungul timpului, dar că pentru a reuşi pe acest plan o importanţă majoră o au riscurile la care decidem să ne supunem, resursele de care dispunem, atât financiare, cât şi umane, dar mai ales resursele de timp. „Timpul ne poate fi cel mai bun aliat, dar şi cel mai mare duşman„, spune Apolzan. Mărturiseşte că primeşte „suficient de des„ oferte de muncă de la head-hunteri, în contextul în care domeniul în care lucrează are un specific aparte şi este nevoie de multă experienţă. Unde se vede peste un deceniu? „Într-o poziţie de management care să-mi permită valorificarea experienţei în domeniul construcţiilor„, spune Apolzan. Lasselsberger este prezent pe piaţa locală prin două companii: Lasselsberger SA, cu afaceri de 19,6 milioane de euro în 2011, şi Sanex, companie în cadrul căreia grupul austriac deţine 67,93% din acţiuni, cu afaceri de 22,4 milioane de euro în 2011.

Businessmagazine - 2013

 

 

Cesarom şi-a majorat vânzările de plăci ceramice cu 15% în S1

Vânzările de plăci ceramice ale grupului austriac Lasselsberger, ce deţine brandul Cesarom, au crescut în volum cu 15% în primul semestru comparativ cu acelaşi interval al anului precedent.
„Creşterea numărului de parteneri, cât şi investiţiile în modernizarea liniilor de producţie şi în dezvoltarea portofoliului prin producerea de gresie porţelanată reprezintă doar unii dintre factorii care au condus la o creştere a volumului de livrări", a spus Sergiu Apolzan, director de vânzări al Lasselsberger România.
Lasselsberger SA şi Sanex, companiile prin care austriecii de la Lasselsberger activează pe piaţa locală, au avut anul trecut afaceri de circa 40 de milioane de euro, iar pentru 2013 austriecii estimează un rulaj similar.
„Având în vedere rezultatele din primul semestru, proiecţia noastră bugetară va fi probabil revizuită în sens pozitiv", a spus Apolzan. Lasselsberger deţine o fabrică la Cluj cu o capacitate de producţie de 6,7 milioane de metri pătraţi anual.

ZiarulFinanciar - 2013

 

 

Producatorul de placi ceramice Lasselsberger mizeaza pe afaceri de 33 mil. euro in acest an

Lasselsberger Ceramics Romania, detinatorul brandului Cesarom si principalul producator local de placi ceramice, a finalizat cu succes relocarea intregii activitati in Cluj-Napoca si isi va concentra business-ul integral pe Sanex S.A., mizand pe o crestere a cifrei de afaceri cu 10% in 2014.
„In 2013 am decis ca intreaga activitate operationala, pe langa cea de productie, sa fie concentrata in cadrul Sanex S.A. Cluj-Napoca, proces finalizat cu succes la inceputul acestui an", a declarat Sergiu Apolzan, director de vanzari si marketing al Lasselsberger Ceramics Romania.
Acesta a mai subliniat, de asemenea, ca pentru anul in curs Sanex S.A. mizeaza pe o crestere cu 10% a afacerilor pe plan local, pana la cca. 33 de milioane de euro.
„Evolutia vanzarilor ne determina sa privim cu optimism anul in curs. Lansarea noului format de gresie portelanata 42x42 cm, completarea portofoliului de produse cu noi dimensiuni provenite de la celelalte fabrici ale Grupului Lasselsberger Ceramics si lansarea noilor colectii Cesarom 2014 deschid oportunitati in piata constructiilor si amenajarilor, cu impact pozitiv in business-ul nostru pentru acest an", a mai spus Sergiu Apolzan.
Acesta a mai declarat ca evolutia pozitiva a business-ului Lasselsberger Ceramics Romania in 2014 va fi determinata si de o crestere usoara a exporturilor pe pietele din regiune, respectiv Cehia, Slovacia, Ungaria si Bulgaria.
In ceea ce priveste piata locala de placi ceramice, reprezentantul companiei estimeaza ca in 2013 aceasta a raportat un usor declin, cu aproximativ 5%, de la 120 de milioane de euro, la 115 milioane de euro. In ceea ce priveste volumul total, scaderea a fost de aproximativ 8%, de la 25 de milioane de mp, la 23 de milioane de mp.
Planuri de investitii pentru anul in curs
Atentia companiei in acest an se va indreapta catre investitii care vizeaza modernizarea liniilor de productie si tehnologii noi, optimizarea costurilor, diversificarea sortimentului atat din punct de vedere dimensional, cat si al designului si culorilor. Aceste investitii au in vedere si reducerea poluarii mediului si a consumului de energie (energy saving).
„Repozitionarea brandului Cesarom la nivel premium ne obliga la un proces continuu de investitii in ceea ce priveste designul, culoarea si diversificarea formatelor", a mai adaugat Sergiu Apolzan.
Placile ceramice produse in fabrica Sanex S.A. sunt distribuite la nivel national prin intermediul a 150 de parteneri, fiind prezente in peste 1.000 de puncte de vanzare, inclusiv in toate magazinele de tip Do-It-Yourself.
Cesarom este unul dintre brandurile cu traditie din Romania, avand o istorie de peste 50 de ani. Compania a devenit, incepand cu anul 2004, membra a grupului austriac Lasselsberger, acesta fiind unul dintre cei mai renumiti producatori europeni si mondiali de placi ceramice (gresie, faianta, decoruri).
In prezent, capacitatea totala de productie din cadrul fabricii Sanex se ridica la peste 6,7 milioane de metri patrati anual, Lasselsberger Ceramics Romania comercializand o gama variata de modele de gresie, faianta si placi de decor.

wall-street - 2014

 

 

Lasselsberger: Daca TVA la materiale de constructii ar scadea chiar si cu cateva procente, am asista la o explozie in piata

In situatii de criza nimanui nu ii merge bine, mai ales unei industrii care a avut extrem de mult de suferit in urma recesiunii, piata constructiilor inregistrand un regres de 40% in ultimii cinci ani. O solutie pentru revenirea in piata ar putea veni tot din partea autoritatilor, care ar putea stimula consumul. In cel fel, insa?
Daca Guvernul ar reduce taxa pe valoare adaugata (TVA) chiar si cu cateva procente, in loc de 24% cat este in prezent, piata ar inregistra o explozie, sustin reprezentantii Lasselsberger, unul dintre cei mai mari producatori de placi ceramice de pe plan local.
"Daca Guvernul ar reduce TVA chiar si cu cateva procente piata constructiilor ar putea inregistra o explozie. Ar creste consumul de materiale de constructii si astfel s-ar resimti o revenire in intreaga industrie de profil. (...) Ar fi un curaj nebun din partea autoritatilor, insa Guvernul isi pune problema de «cati bani pierde la buget». O astfel de masura ar impulsiona consumul, ar fi practic o chestiune psihologica al carei rezultat va duce la cresteri spectaculoase", este de parere Sergiu Apolzan (foto), director de marketing si vanzari in cadrul Lasselsberger SA, producatorul placilor ceramice Cesarom.
In opinia acestuia Guvernul ar putea testa aceasta strategie chiar si pentru o perioada de sase luni si astfel sa vada ca rezultatele vor fi imediate.
"Un exercitiu de sase luni cu TVA la materialele de constructii de 15% sau mai putin ar creste consumul si, implicit, ar readuce apetitul pentru lucrari in domeniu. Toate sectoarele pietei vor avea de castigat. Este nevoie totusi de un plan care sa creeze aceasta facilitate fiscala si pe termen lung. Trebuie dat mesajul in piata, este nevoie de o directie in acest sens", a completat Sergiu Apolzan.
Pretul materialelor de constructii pentru o locuinta noua s-ar reduce cu 20%
In opinia reprezentantilor Lasselsberger, costul materialelor de constructii pentru o locuinta noua s-ar putea reduce si cu 20%, in conditiile unei scaderi a TVA.
"Este clar ca orice reducere ar crea o incurajare a consumatorului si ar atrage dupa sine si investitii in sector si ar debloca proiectele aflate in stand-by. O reducere a TVA ar scadea pretul materialelor de constructii pentru o locuinta noua si cu 20%", apreciaza managerul Lasselsberger.
Apolzan a dat exemplul Poloniei, care in anii de criza a aplicat o reducere considerabila a taxei pe valoare adaugata in cazul materialelor de constructii, iar rezultatul s-a dovedit eficient.
Potrivit estimarilor din industrie, piata materialelor de constructii se ridica la aproximativ 3,2 miliarde de euro, in conditiile in care piata totala a constructiilor a avut anul trecut o valoare de 9,3 miliarde de euro, cu 40% mai mica decat in anul 2008.
O piata dominata de renovari: "Mare pacat ca nu sunt deblocate proiectele noi"
Piata placilor ceramice, estimata de catre producatori la o valoare de 110 – 120 de milioane de euro si un volum de 23 de milioane de metri patrati, este dominata in prezent de renovari, fiind segmentul pe care consumatorii s-au axat cel mai mult in ultimii ani.
In lipsa unor masuri de stimulare venite atat din partea autoritatilor, cat si din partea insitutiilor creditoare (banci, servicii bancare), consumatorii au ales sa se axeze pe renovare, in detrimentul unor constructii noi. Acest lucru nu este rau deloc, subliniaza Sergiu Apolzan.
"Renovarile genereaza mai mult consum, insa faptul ca nu sunt stimulate constructiile de locuinte noi este o mare pierdere pentru piata, este un pacat. Piata pe care activam nu este una usoara, iar in momentul de fata tot mai multor jucatori de pe acest sector le este greu. Nu mizam nici in acest an pe o revenire, desi exista usoare semnale. Mizam in acest an pe o crestere de cel mult 5%", a mai spus reprezentantul Lasselsberger.
Pierderi din cauza infrastructurii deficitare
O alta problema cu care se confrunta jucatorii din industria constructiilor este aceea a accesului la sosele si la transportul marfurilor, un aspect care creeaza probleme transportatorilor, dar mai ales nu incurajeaza investitiile noi in Romania.
"Daca am avea o retea mai buna de drumuri vor fi atrase noi investitii. Romania este o piata mai ieftina decat cea din Vest in ceea ce priveste forta de munca. In cazul placilor ceramice s-ar reduce considerabil costul transportului de produse la export. O mai buna retea de autostrazi va genera noi poli investitionali in Romania, in toate regiunile tarii", a declarat Sergiu Apolzan.
Potrivit acestuia, pentru Lasselsberger numai 5% din productie merge la export pe piete precum Cehia, Ungaria sau Bulgaria.
Afaceri de 30 mil. € in 2013. Planuri pentru anul in curs
Afacerile Lasselsberger SA (Sanex) s-au ridicat anul trecut la 30 de milioane de euro, in crestere fata de anul precedent, principalul motor de crestere fiindsustinut de lansarea unui nou portofoliu de produse.
"In 2013 am lansat gresia portelanata, ceea ce ne-a adus un plus de crestere pe finalul anului. Pentru 2014 mizam pe o crestere a business-ului de 10%, evolutia fiind generata in special de vanzarile modelului lansat in toamna anului trecut, dar si de vanzarile de gresii pe format mare (42x42). Ne asteptam la o evolutie pe segmentul renovarilor de spitale, scoli sau birouri, dar si exporturile isi vor aduce un aport la aceasta crestere", a aratat reprezentantul Lasselsberger.
Compania vinde prin intermediul a 150 de distribuitori si are o prezenta importanta si in marile lanturi DIY.
Conform datelor Lasselsberger, 50% reprezinta vanzarile operate prin intermediul lanturilor DIY si cealalta jumatate este reprezentata de vanzarile prin intermediul magazinelor sau depozitelor traditionale.
Lasselsberger SA (Sanex Cluj) este cel mai mare producator de placi ceramice la nivel local. Compania detine patru fabrici in Cehia, Ungaria, Romania si Rusia si are sediul central in Austria.
Principalii concurenti ai Lasselsberger in Romania sunt KAI Group (Bulgaria), Ceramica Lazar, dar si alti importatori care aduc gresie si faianta din Spania, Italia sau China.

wall-street - 2014

 

 

Lasselsberger Ceramics mizează pe creştere: afaceri de 33 mil. euro în 2014

Lasselsberger Ceramics România, deţinătorul brandului Cesarom şi principalul producător local de plăci ceramice, a finalizat cu succes relocarea întregii activităţi în Cluj-Napoca şi îşi va concentra business-ul integral pe Sanex S.A., mizând pe o creştere a cifrei de afaceri cu 10% în 2014.
„În 2013 am decis ca întreaga activitate operaţională, pe lângă cea de producţie, să fie concentrată în cadrul Sanex S.A. Cluj-Napoca, proces finalizat cu succes la începutul acestui an", a declarat Sergiu Apolzan, Director de Vânzări şi Marketing al Lasselsberger Ceramics România. Acesta a mai subliniat, de asemenea, că pentru anul în curs Sanex S.A. mizează pe o creştere cu 10% a afacerilor pe plan local, până la cca. 33 de milioane de euro.
„Evoluţia vânzărilor ne determină să privim cu optimism anul în curs. Lansarea noului format de gresie porţelanată 42×42 cm, completarea portofoliului de produse cu noi dimensiuni provenite de la celelalte fabrici ale Grupului Lasselsberger Ceramics şi lansarea noilor colecţii Cesarom 2014 deschid oportunităţi în piaţa construcţiilor şi amenajărilor, cu impact pozitiv în business-ul nostru pentru acest an", a mai spus Sergiu Apolzan.
El a mai declarat că evoluţia pozitivă a business-ului Lasselsberger Ceramics România în 2014 va fi determinată şi de o creştere uşoară a exporturilor pe pieţele din regiune, respectiv Cehia, Slovacia, Ungaria şi Bulgaria.
În ceea ce priveşte piaţa locală de plăci ceramice, reprezentantul companiei estimează că în 2013 aceasta a raportat un uşor declin, cu aprox. 5%, de la 120 de milioane de euro, la 115 milioane de euro. În ceea ce priveşte volumul total, scăderea a fost de aprox. 8%, de la 25 de milioane de mp, la 23 de milioane de mp.
Planuri de investiţii pentru anul în curs
Într-o piaţă cu o dinamică concurenţială puternică, strategia Lasselsberger Ceramics România este de a aduce consumatorului final soluţia de ambientare care să corespundă fiecărui tip de exigenţă estetică, tehnică şi, mai ales, adecvată fiecărui buget.
În acest sens, atenţia companiei în acest an se îndreaptă către investiţii care vizează modernizarea liniilor de producţie şi tehnologii noi, optimizarea costurilor, diversificarea sortimentului atât din punct de vedere dimensional, cât şi al designului şi culorilor. Aceste investiţii au în vedere şi reducerea poluării mediului şi a consumului de energie (energy saving). „Repoziţionarea brandului Cesarom la nivel premium ne obligă la un proces continuu de investiţii în ceea ce priveşte designul, calitatea suprafeței, culoarea şi diversificarea formatelor", a mai adăugat Sergiu Apolzan.
Plăcile ceramice produse în fabrica Sanex S.A. sunt distribuite la nivel naţional prin intermediul a 150 de parteneri, fiind prezente în peste 1.000 de puncte de vânzare, inclusiv în toate magazinele de tip Do-It-Yourself.

gadgetrends.ro - 2014

 

 

Cesarom a livrat pe piata cu 15% mai multe plăci ceramice

În primul semestru al anului 2013, Lasselsberger România, deţinătorul brandului Cesarom şi principalul producător local de profil, a înregistrat o creștere cu 15% a volumului de plăci ceramice livrate, față de aceeași perioadă a anului trecut.
„Atenția sporită acordată îmbunătățirii calității serviciilor, creșterea numărului de parteneri, cât și investițiile realizate în modernizarea liniilor de producție și în dezvoltarea portofoliului prin producerea de gresie porțelanată reprezintă doar unii dintre factorii care au condus la o creștere consistentă a volumului de livrări din semestrul I al acestui an", a declarat Sergiu Apolzan, Director Vânzări al Lasselsberger România.
Potrivit reprezentantului companiei, alți factorii care au contribuit la mărirea volumului de plăci ceramice livrate în primele șase luni ale acestui an au fost investițiile susținute în activitatea de marketing și de promovare, precum și lansarea în 2013 a zece colecții de gresie și faianță, care respectă cele mai noi tendințe internaționale din domeniu.
Prețurile de vânzare ale plăcilor ceramice pornesc de la 15-16 lei și pot ajunge până la câteva sute de lei pe metru pătrat, nivelul mediu al acestora situându-se la aproximativ 28-30 de lei, cu TVA inclus.
În ciuda faptului că reprezentanții companiei estimează, în acest an, o scădere a pieței de profil cu cel puțin 8%, aceștia se arată optimiști vizavi de cifrele pe care Lasselsberger le va înregistra în 2013.
"Anul acesta, estimăm că business-ul companiei va rămâne la același nivel raportat în 2012, de 40 de milioane de euro, însă, având în vedere rezultatele din primul semestru, proiecția noastră bugetară va fi probabil revizuită în sens pozitiv", a mai spus Sergiu Apolzan.
Acesta a subliniat că, în prezent, fabrica din Cluj are o capacitate de producție de 6,7 milioane de metri pătrați anual, din 2012 aceasta funcționând la capacitate maximă.
Cesarom este unul dintre brandurile cu tradiţie din România, având o istorie de peste 50 de ani. Compania a devenit, începând cu anul 2004, membră a grupului austriac Lasselsberge, schimbandu-si numele în Lasselsberger SA, dar a păstrat marca Cesarom, produsele fiind fabricate în prezent în unitatea de producţie Sanex de la Cluj-Napoca. Grupul austriac Lasselsberger deţine 67,93% din totalul acţiunilor societăţii Sanex SA.
În prezent, capacitatea totală de producţie se ridică la 6,7 milioane de metri pătraţi anual, Lasselsberger România comercializând prin intermediul a peste 150 de parteneri (distribuitori, magazine specializate şi lanţuri DIY) o gamă variată de modele de gresie, faianţă şi plăci de decor.

incomemagazine - 2013