Corina Martin - Mistral Voyages

Corina Martin

Corina Martin este presedintele al Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism, presedinte al Asociatiei Litoral Delta Dunarii cat si presedinte fondator al Mistral Voyages. Corina Martin are investitii in turism prin grupul Mistral, care l-a

infiintat in 1998. A urmat o perioada cand a investit in hoteluri, unde a alocat sapte milioane de euro pentru a deschide in 2011 un hotel pe Valea Prahovei, dar si intr-un ponton de lix cu zece camere in Delta Dunarii. In anul 2008, Corina Martin a preluat 47% din grupul de turism Eurolines.

 

Articole din presa:

 

Cele mai puternice femei din România: Corina Martin, Mistral Voyages

Corina Martin este preşedinte al Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism; preşedinte al Asociaţiei Litoral Delta Dunării, preşedinte fondator al Mistral Voyages.
Corina Martin are investiţii în turism prin grupul Mistral, pe care l-a înfiinţat în 1998, ce include Mistral Voyages, Mistral Tours şi Martin Air & Tours. Ulterior ea a investit şi în hoteluri: a alocat şapte milioane de euro pentru un hotel deschis în 2011 pe Valea Prahovei, la Moeciu, dar şi într-un ponton de lux cu zece camere în Delta Dunării. Mistral Resort Moeciu are 65 de camere, unrestaurant cu 300 de locuri şi un centru de conferinţe. Investiţia s-a realizat prin agenţia de turism Mistral Voyages. În 2008, Corina Martin a preluat 47% din grupul de turism Eurolines, deţinut de omul de afaceri Dragoş Anastasiu, cedându-i acestuia 99% din Mistral Voyages şi Mistral Tours. Corina Martin a devenit foarte vizibilă în domeniu odată cu preluarea conducerii câtorva asociaţii şi patronate din domeniu.
Business Magazin: Branduri preferate: parfum, haine, accesorii.
Corina Martin: Îmi plac Chanel, Prada, Jimmy Choo, Yves St. Laurent, bijuterii Bvlgari, dar parfumul preferat dintre toate rămâne Organza de la Givenchy; îmi plac perlele, smaraldele şi diamantele, dar port cu enormă plăcere orice marcă de haine, orice pantof comod şi elegant, bijuterii din coral, turcoaz, pietre semipreţioase sau gablonzuri. Pentru mine, haina sau bijuteria pe care o port nu trebuie să aibă brand şi să coste neapărat foarte mult, ci trebuie să mă facă să mă simt bine şi confortabil.
Business Magazin: Destinaţii de vacanţă preferate
Corina Martin: Aleg insulele greceşti pentru suflet, pentru simplitatea şi frumuseţea virgină a unei vacanţe nepretenţioase, dar care îţi încântă sufletul, şi aleg Hawaii, Las Vegas şi San Francisco pentru o vacanţă în care am parte de orice şi de tot - confort, diversitate, atitudine şi atmosferă naturală, frumuseţe magică, natură, experienţe.

BusinessMagazin - 2013

 

 

Martin:ANAT vrea ca site-urile de reduceri care oferă spre vânzare vacanţe să intre în legalalitate

Preşedintele ANAT, Corina Martin, a spus că instituţia pe care o conduce a început de mai multe luni o campanie împotriva site-urilor de reduceri care oferă spre vânzare vacanţe fără a avea licenţă de turism şi a cerut instituţiilor statului să ia măsuri pentru ca acestea să intre în legalitate.

"ANAT a demarat de câteva luni o campanie împotriva site-urilor de cupoane, discounturi şi reduceri care derulează activitate de rezervare şi vânzare de vacanţe fără licenţă de turism. Ne-am adresat în repetate rânduri MDRT, ANPC, Gărzii Financiare şi Poliţiei pentru a reglementa această activitate şi a modifica legislaţia în sensul ca toate aceste site-uri care vând şi vacanţe, servicii turistice să se supună rigorilor legii", a afirmat, sâmbătă, într-o conferinţă de presă susţinută în staţiunea Mamaia, Corina Martin.
Ea a precizat că turistul care achiziţionează o vacanţă sau alte produse turistice de pe site-urile de reduceri nu are nicio garanţie că va beneficia de serviciile pentru care a plătit şi că nu va putea să-şi recupereze banii dacă va fi înşelat.
"Siguranţa acestor bani plătiţi de români în avans pentru vacanţe care se derulează mai târziu trebuie să fie foarte bine reglementate, ori aceste site-uri, neavând o licenţă de turism nu se supun controalelor ANPC-ului, de exemplu, sau Ministerului Turismului pentru că ei nu au licenţă şi ministerul spune că nu îi poate controla pentru că nu au licenţă. Atunci cine-l protejează pe turistul român care face rezervări pe asemenea site-uri, turist care plăteşte cu cardul de credit pentru vacanţa lui şi se trezeşte ajuns după câteva săptămâni sau luni la hotelul respectiv fără să aibă acoperite serviciile acestea? Unde anume reclamă turistul român, ei sunt în afara zonei reglementate legal. Pentru turistul român este un risc foarte mare să se trezească fără serviciile pentru care a plătit deja, riscul înseamnă şi faptul că nu îşi mai recuperează aceşti bani", a explicat preşedintele ANAT.
De asemenea, Martin a mai spus că aceste site-uri fac şi concurenţă neloială agenţiilor de turism, afectând activitatea acestora.
"Pentru ANAT asta înseamnă clar afectarea activităţii de rezervare şi de vânzare de vacanţă pe care o derulăm, prin plata unor impozite şi taxe, cu controale la zi, cu licenţele pe care trebuie să le avem la zi aşa cum prevede legislaţia din România. Acesta este interesul ANAT de a se implica aici pentru că asta înseamnă o concurenţă neloială, ilicită şi ilegală din partea acestor site-uri care sunt lăsate să deruleze această activitate", a menţionat Corina Martin.

ZiarulFinanciar - 2012

 

 

100 cele mai puternice femei din business - Astăzi: Corina Martin, Mistral Tours - Martin Resorts

Corina Martin are investiţii în turism prin grupul Mistral, pe care l-a înfiinţat în 1998, ce include Mistral Voyages, Mistral Tours şi Martin Air & Tours.
lterior Corina Martin a investit şi în hoteluri: a alocat şapte milioane de euro într-un hotel deschis la sfârşitul anului trecut pe Valea Prahovei, la Moeciu, dar şi într-un ponton de lux cu zece camere în Delta Dunării. Mistral Resort Moeciu dispune de 65 de camere, un restaurant cu 300 de locuri, dar şi de un centru de conferinţe. Investiţia s-a realizat prin agenţia de turism Mistral Voyages. În 2008 Corina Martin a preluat 47% din grupul de turism Eurolines, deţinut de omul de afaceri Dragoş Anastasiu, cedându-i acestuia 99% din Mistral Voyages şi Mistral Tours. Corina Martin a devenit foarte vizibilă în domeniu odată cu preluarea conducerii câtorva asociaţii şi patronate din domeniu.
BUSINESS Magazin: Cât de greu îşi croieşte o femeie drumul în lumea de business?
Corina Martin, Mistral Tours - Martin Resorts: Cea mai mare realizare probabil că este tripla calitate de preşedinte al celor mai importante structuri patronale şi asociative din turism, ceea ce este o premieră. Am avut parte de multe percepţii critice din partea multor colegi bărbaţi, pentru că am câştigat toate bătăliile în care am intrat, şi mulţi consideră că nu mai au loc de atâtea poziţii pe care le deţin. Ceea ce pot spune însă că las în urmă şi mă mulţumeşte cel mai mult este faptul că am creat modele, am rupt bariere şi convenţii, pentru că mi-am propus să aduc "o atitudine în turism".

BUSINESS Magazin: E mai uşor sau mai greu să te impui că lider, fiind femeie?
Corina Martin, Mistral Tours - Martin Resorts: Conduc un patronat naţional, o federaţie naţională de asociaţii regionale şi cea mai puternică dintre aceste asociaţii regionale, deci de 3 ori preşedinte - asta da, provocare! Şi totuşi în toate aceste 3 poziţii mă aflu deja la al doilea sau al treilea mandat! Lucrez înconjurată de mulţi bărbaţi, în general oameni de afaceri sau reprezentanţi ai autorităţilor publice care nu întotdeauna sunt dispuşi să accepte că o femeie le poate lua locul de preşedinte.

BUSINESS Magazin: Cum v-aţi caracteriza stilul de conducere şi/sau de creare a unei afaceri?
Corina Martin, Mistral Tours - Martin Resorts: Atunci când simt şi văd oportunitatea unui business sau a unei misiuni, când mi-am stabilit exact ceea ce vreau să fac şi după ce mi-am fixat direcţia, nu mă opresc niciodată până la victorie. Construiesc, muncesc, nu dorm, elimin obstacole, devin aprigă şi înverşunată. Urmează să nu am linişte până nu ştiu că am ajuns acolo unde mi-am propus să ajung. Lucrez în echipe, dar sunt exigentă şi îngă-duitoare în acelaşi timp, foarte exigentă uneori, pentru că nu îmi place să dau greş şi nu accept să pierdem.

BUSINESS Magazin: Care sunt calităţile feminine care ajută în business?
Corina Martin, Mistral Tours - Martin Resorts: Puncte tari: puterea de muncă, tenacitatea, abilitatea de comunicare, perseverenţa, capacitatea de mediere, flerul, o bună intuiţie şi neapărat un caracter puternic şi determinat. Multe din aceste calităţi se regăsesc mult mai des la o femeie decât la mulţi bărbaţi. Colegii mei îmi spun deseori că ei toţi, chiar şi împreună, nu pot ţine pasul cu mine, mă denumesc Führer sau Doamna Amiral sau Evita Peron.
BUSINESS Magazin: Branduri preferate: parfum, haine, accesorii.
Corina Martin, Mistral Tours - Martin Resorts: Îmi plac Chanel, Prada, Jimmy Choo, Yves St. Laurent, bijuterii Bvlgari, dar parfumul preferat dintre toate rămâne Organza de la Givenchy; îmi plac perlele, smaraldele şi diamantele, dar port cu enormă plăcere orice marcă de haine, orice pantof comod şi elegant, bijuterii din coral, turcoaz, pietre semipreţioase sau gablonzuri. Pentru mine, haina sau bijuteria pe care o port nu trebuie să aibă brand şi să coste neapărat foarte mult, ci trebuie să mă facă să mă simt bine şi confortabil.

BUSINESS Magazin: Destinaţii de vacanţă preferate.
Corina Martin, Mistral Tours - Martin Resorts: Aleg insulele greceşti pentru suflet, pentru simplitatea şi frumuseţea virgină a unei vacanţe nepretenţioase, dar care îţi încântă sufletul, şi aleg Hawaii, Las Vegas şi San Francisco pentru o vacanţă în care am parte de orice - confort, diversitate, atitudine şi atmosferă naturală, frumuseţe magică, natură, experienţe.

BUSINESS Magazin: Cum împăcaţi cariera cu viaţa de familie?
Corina Martin, Mistral Tours - Martin Resorts: Trebuie să recunosc că cel mai adesea a avut de suferit familia din pricina carierei şi a traseului meu profesional, dar şi datorită imposibilităţii mele de a lăsa ceva neterminat sau nefinalizat. Am pus întotdeauna obligaţiile profesionale pe primul plan, pentru că activitatea organizaţională presupune foarte multă muncă şi dedicaţie, iar asta aduce şi sacrificii, şi renunţări, şi presupune neapărat puterea de a te pune în slujba celorlalţi. Astfel rămâne foarte puţin timp personal, pe care să îl dedic familiei.

BUSINESS Magazin: Carte, muzică, film: ce preferaţi?
Corina Martin, Mistral Tours - Martin Resorts: "Arta Conversaţiei" - un clasic în literatură preferată de mine. Muzică - iubesc foarte multe genuri de muzică, mai ales că îmi place să cânt şi o fac des între prieteni. Iubesc filmele adevărate, care stârnesc conştiinţă, întrebări, emoţii, sensibilitate, sentimente.

BusinessMagazine - 2012

 

 

Corina Martin:Numărul turiştilor aflaţi în prezent pe litoral, mai mare cu 20 la sută ca anul trecut

Preşedintele ANAT România, Corina Martin, susţine că numărul turiştilor aflaţi în această perioadă pe litoral este cu 20 la sută mai mare decât anul trecut, susţinând că asistăm la cel mai bun început de sezon din ultimii trei ani, transmite corespondentul MEDIAFAX.

"A crescut numărul de turişti pe litoral în acest moment faţă de anul trecut cu 20 la sută, este cel mai bun sezon, până în acest moment faţă de ultimii trei ani. De când a început criza, nu am mai avut un început de vară atât de bun. De câteva weekenduri avem grad de ocupare foarte mare, în Mamaia, în primul rând, pe Mamaia stăm foarte bine", a declarat Corina Martin, sâmbătă, într-o conferinţă de presă susţinută la ANAT.
Ea a precizat că a crescut şi numărul turiştilor care vin pe litoral prin agenţiile de turism, tot cu 20 la sută, şi a ţinut să reamintească faptul că informaţiile care apar în mass-media despre creşterea tarifelor pe litoral se referă la preţul de la recepţie şi nu la vacanţe deja plătite prin intermediul agenţiilor de turism.
"A crescut numărul turiştilor care vin pe litoral prin agenţiile de turism cu 20 la sută, de asemenea. De ce spun acest lucru ? Deoarece presa are această tendinţă ca atunci când ne apropiem de 1 iulie să spună că se majorează tarifele pe litoral. La recepţie sigur cresc tarifele pentru că se intră în sezon, iar pe măsură ce ne apropiem de vârful de sezon cererea este mai mare şi cei care vin la recepţie vor găsi tarife mai mari. Aşa cum am spus întotdeauna, tariful de recepţie este tariful fraierului, de aceea sunt şi foarte puţini cei care vin la recepţie, în general, merg către agenţii. Şi să vă spun de ce nu cresc tarifele la agenţii deoarece contractele între hotelieri şi agenţii sunt încheiate anul trecut la Bursa Litoral, iar în baza acestor contracte, agenţiile au publicat cataloage, broşuri, pe site-urile lor sunt tarifele aşa cum le-au lansat în decembrie şi ianuarie în programul Înscrieri Timpurii al ANAT, aşadar, sunt puse în vânzare încă de atunci şi nu se pot modifica", a explicat Corina Martin.
Ea a mai spus că aproximativ 70 la sută din turiştii care vor sosi de acum încolo pe litoral şi-au achiziţionat vacanţele încă de la începutul anului, prin programul Înscrieri Timpurii, beneficiind de un discount de până la 30 la sută.

ZiarulFinanciar - 2012

 

 

UPDATE: Corina Martin: Elena Udrea a fost un model de succes pentru multe femei, a promovat turismul

Preşedintele ANAT, Corina Martin, a declarat, la lansarea cărţii "Cariera - substantiv feminin", că Elena Udrea a făcut cunoscut domeniul turismului, deşi când a fost numită la conducerea MDRT persoanele din acest domeniu nu i-au acordat prea multe şanse întrucât nu avea legătură cu turismul, susţinând însă că nu o "interesează modelul politic Elena Udrea".
La conferinţa de lansare a campaniei de promovare a poveştilor de succes ale femeilor în cadrul proiectului european "Şanse egale pentru cariere de succes", organizată, joi, la Constanţa, de către Agenţia Mediafax şi SIVECO, Corina Martin a declarat că Elena Udrea s-a implicat mult în turism şi a ascultat de persoanele implicate în acest domeniu, deşi nu avea experienţă în domeniu.
"Elena Udrea a fost un model de succes pentru multe femei. Când a fost numită ministru, am râs cu toţii, nu i-am dat nicio şansă, am pus pariuri pe care ulterior le-am pierdut. Nu i-am dat şanse pentru că nu prea mai vrem să acceptăm după 22 de ani în turismul românesc persoane la conducerea acestui minister care nu au legătură cu turismul şi ea nu avea. Vreau să vă spun că a învăţat foarte mult, a avut înţelepciunea să asculte ceea ce noi îi explicam, a prins destul de repede, a şi aplicat şi sigur că turismul a ajutat-o să urce ulterior pentru că la turism te vezi altfel sunt evenimente, campanii de vizibilitate pe care o femeie ştie să le folosească mai bine decât un bărbat", a afirmat preşedintele ANAT.
Corina Martin a precizat că sunt multe persoane care regretă că Elena Udrea nu mai este ministru pentru că în mandatul acesteia s-a vorbit foarte mult despre turism.
"În domeniului turismului sunt mulţi colegi care o regretă pentru că în mandatul ei s-a vorbit de turism cum nu s-a mai vorbit poate în 22 de ani, fie că o comentau negativ pe ea ca persoană publică, dar pentru turism a ajutat, este un paradox. S-au discutat la nivel naţional, la televizor, probleme pe care le aveam de foarte mulţi ani, dar nu ajungeau până acolo pentru că întotdeauna turismul rămâne tinicheaua atârnată la economia naţională, este o prioritate electorală şi apoi patru ani de mandat uităm să ne ocupăm de ea. Se comentau ţinuta ei, cuvintele ei, prezenţa ei la un anumit eveniment, de exemplu cu trăistuţa pusă într-o parte în Maramureş, însă pe noi ne-a ajutat", a explicat Corina Martin.
Ea a menţionat că a ţinut să o felicite pe Elena Udrea la finalul mandatului de la Ministerul Turismului pentru că este o femeie puternică, nu pentru ceea ce a realizat în această calitate.
În acest context, Corina Martin a precizat însă că nu se referă la Elena Udrea ca politician: "Nu aş vrea să vorbesc despre Elena Udrea ca model politic, nici nu mă interesează modelul politic Elena Udrea".
La conferinţă au participat preşedintele Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT), Corina Martin şi preşedintele Ligii Femeilor din Constanţa, Maria Frangeti.
Agenţia MEDIAFAX şi Siveco au lansat, miercuri, cartea "Cariera - substantiv feminin" şi un spot video de prezentare a poveştilor femeilor de succes, cu această ocazie începând şi campania de promovare care se va desfăşura în toate regiunile de dezvoltare.
Cartea "Cariera - substantiv feminin" prezintă poveştile de succes a 32 de femei care au reuşit să îmbine cariera cu viaţa profesională.
Cartea, lansată în cadrul proiectului "Şanse egale pentru cariere de succes", cofinanţat din Fondul Social European, a fost tiparită într-un tiraj de 4.000 de exemplare, din care 3.500 distribuite direct şi 500 vor fi date în cadrul conferinţelor regionale.
În cadrul proiectului a fost lansat şi un spot TV cu trei femei dintre cele 32 intervievate, mesajul transmis urmând să ajungă la un public ţintă de 300.000 de femei din mediul rural şi urban.
Proiectul "Şanse egale pentru cariere de cucces" este derulat de SIVECO România S.A., Agenţia de presă Mediafax şi Academia de Studii Economice Bucureşti şi finanţat din Fondul Social European, prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013.

ZiarulFinanciar - 2012

 

 

Corina Martin, preşedintele ANAT: Elena Udrea a fost un model de succes deşi nimeni din turism nu i-a dat şanse

Preşedintele ANAT, Corina Martin, a declarat, la lansarea cărţii "Cariera - substantiv feminin", că Elena Udrea a fost un model de succes, iar când a fost numită la conducerea Ministerului Turismului persoanele din acest domeniu nu i-au acordat prea multe şanse întrucât nu avea legătură cu turismul.

La conferinţa de lansare a campaniei de promovare a poveştilor de succes ale femeilor în cadrul proiectului european "Şanse egale pentru cariere de succes", organizată, joi, la Constanţa, de către Agenţia Mediafax şi SIVECO, Corina Martin a declarat că Elena Udrea s-a implicat mult în turism şi a ascultat de persoanele implicate în acest domeniu.
"Elena Udrea a fost un model de succes pentru multe femei. Când a fost numită ministru, am râs cu toţii, nu i-am dat nicio şansă, am pus pariuri pe care ulterior le-am pierdut. Nu i-am dat şanse pentru că nu prea mai vrem să acceptăm după 22 de ani în turismul românesc persoane la conducerea acestui minister care nu au legătură cu turismul şi ea nu avea. Vreau să vă spun că a învăţat foarte mult, a avut înţelepciunea să asculte ceea ce noi îi explicam, a prins destul de repede, a şi aplicat şi sigur că turismul a ajutat-o să urce ulterior pentru că la turism te vezi altfel sunt evenimente, campanii de vizibilitate pe care o femeie ştie să le folosească mai bine decât un bărbat", a afirmat preşedintele ANAT.
Corina Martin a precizat că sunt multe persoane care regretă că Elena Udrea nu mai este ministru pentru că în mandatul acesteia s-a vorbit foarte mult despre turism.
"În domeniului turismului sunt mulţi colegi care o regretă pentru că în mandatul ei s-a vorbit de turism cum nu s-a mai vorbit poate în 22 de ani, fie că o comentau negativ pe ea ca persoană publică, dar pentru turism a ajutat, este un paradox. S-au discutat la nivel naţional, la televizor, probleme pe care le aveam de foarte mulţi ani, dar nu ajungeau până acolo pentru că întotdeauna turismul rămâne tinicheaua atârnată la economia naţională, este o prioritate electorală şi apoi patru ani de mandat uităm să ne ocupăm de ea. Se comentau ţinuta ei, cuvintele ei, prezenţa ei la un anumit eveniment, de exemplu cu trăistuţa pusă într-o parte în Maramureş, însă pe noi ne-a ajutat", a explicat Corina Martin.
Ea a menţionat că a ţinut să o felicite pe Elena Udrea la finalul mandatului de la Ministerul Turismului pentru că este o femeie puternică, nu pentru ceea ce a realizat în această calitate.
La conferinţă au participat preşedintele Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT), Corina Martin şi preşedintele Ligii Femeilor din Constanţa, Maria Frangeti.
Agenţia MEDIAFAX şi Siveco au lansat, miercuri, cartea "Cariera - substantiv feminin" şi un spot video de prezentare a poveştilor femeilor de succes, cu această ocazie începând şi campania de promovare care se va desfăşura în toate regiunile de dezvoltare.
Cartea "Cariera - substantiv feminin" prezintă poveştile de succes a 32 de femei care au reuşit să îmbine cariera cu viaţa profesională.
Cartea, lansată în cadrul proiectului "Şanse egale pentru cariere de succes", cofinanţat din Fondul Social European, a fost tiparită într-un tiraj de 4.000 de exemplare, din care 3.500 distribuite direct şi 500 vor fi date în cadrul conferinţelor regionale.
În cadrul proiectului a fost lansat şi un spot TV cu trei femei dintre cele 32 intervievate, mesajul transmis urmând să ajungă la un public ţintă de 300.000 de femei din mediul rural şi urban.
Proiectul "Şanse egale pentru cariere de cucces" este derulat de SIVECO România S.A., Agenţia de presă Mediafax şi Academia de Studii Economice Bucureşti şi finanţat din Fondul Social European, prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013.

ZiarulFinanciar - 2012

 

 

Şefa Asociaţiei Agenţiilor de Turism: Pe nisipul românesc au ajuns să se bată firme care nu au nicio legătură cu turismul

Corina Martin, preşedintele Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism din România (ANAT) susţine că bunul poporului român, plaja de la Marea Neagră, s-a transformat în afacerea firmelor de fier vechi, de ţigări sau comerţ în toate domeniile, ceea ce în Bulgaria nu se întâmplă, întrucât plajele bulgarilor sunt administrate de autorităţile locale sau de hotelieri.
"Pe nisipul românesc au ajuns să se bată firme care se ocupă de manipulare mărfuri, de ţigări şi de alte activităţi care nu au nicio legătură cu turismul. Plaja a devenit o afacere. De şase ani de când de administrarea plajelor se ocupă Mi nisterul Mediului tot felul de firme câştigă licitaţiile în defavoarea hotelierilor, nu înţeleg cum se permite acest lucru", a declarat ea.
Multe din firmele care au câştigat licitaţia şi care vor lua în administrare sectoare de plajă nu au activitate în turism, ci în manipulare mărfuri (Romned Port Operator), comerţ al echipamentelor pentru sectorul de telecomunicaţii (Activ GSM 2004) sau chiar fabricarea pâinii şi a altor produse de patiserie (Vanimar Srl din Constanţa)
Anual litoralul românesc atrage peste un million de turişti, din care cei mai mulţi închiriază şezlonguri, umbrele, ski jeturi sau folosesc terenurile de tenis sau volei de pe plajă.


ZiarulFinanciar - 2012

 

 

Romanii au cheltuit mai putin la mare in 2013

Numarul de turişti in statiunea Mamaia a crescut in acest sezon estival cu pana la 5%, dar a scazut in sudul litoralului, spune preşedintele Asociatiei Litoral - Delta Dunarii, Corina Martin, precizand ca romanii au cheltuit mai putin in aceasta vara pe litoral.
Cauti o vila pe malul lacului Snagov?
"In ceea ce priveste numarul de turisti, avem o crestere usoara pe Mamaia, pana spre 5 la suta, per total, prin comparatie cu anul trecut, o scadere insa mai accentuata pe sudul litoralului. Cred ca este mai important nu atat faptul ca poate nu stam foarte bine in privinta numarului de turisti, cat faptul ca am reusit sa atragem o imagine favorabila litoralului romanesc in acest an. O campanie puternica de promovare pe care cu ajutorul presei am reusit sa o ducem si astfel am reusit, cred eu, sa atragem un capital de imagine pozitiva pentru litoralul romanesc. Important este ca romanii s-au indreptat cu alta atitudine spre litoralul romanesc, au ales mai mult litoralul romanesc in defavoarea altor zone de litoral si ne intereseaza ca in continuare sa ducem aceasta campanie de promovare atat pe piata romanesca, cat si pe alte piete internationale", a afirmat Corina Martin, potrivit Mediafax.
Ea a precizat ca in aceasta vara romanii au avut un buget de vacanta mai mic decat anul trecut si ca au cheltuit mai putin pe litoral.
"O concluzie poate mai putin placuta a acestui sezon este aceea ca romanii au avut un buget de vacanta mai redus fata de anul trecut. Deci, au cheltuit mai putin, au consumat mai putin pe litoralul romanesc, asta sigur ca este legat de nivelul de trai si de puterea de cumparare a romanului. Important este ca, desi au ales sa stea mai putine nopti la mare sau sa consume mai putin pe anumite servicii, au ales in continuare totusi sa mearga in vacanta si au mers in vacanta pe litoralul romanesc", a explicat presedintele Asociatiei Litoral-Delta Dunarii.
Corina Martin a mai precizat ca nu sunt estimate cresteri ale tarifelor pe litoral in sezonul estival 2014.
"Nu avem estimate, din ceea ce am discutat cu hotelierii si cu agentiile de turism, cresteri pentru anul viitor. Suntem prudenti in continuare, nu avem motive sa ne gandim acum la cresteri de tarife sau la cresteri de profit, nici vorba, trebuie sa consolidam aceasta crestere mica pe care am inregistrat-o cel putin pe Mamaia in acest sezon", a spus Martin.
Ea a mai anuntat ca in acest an lansarea programului "Inscrieri Timpurii" va avea loc la Targul de Turism al Romaniei din noiembrie, eveniment la care Asociatia Litoral-Delta Dunarii va participa.
"Am decis la Asocia'ia Litoral-Delta Dunarii sa participam inca din noiembrie la Targul de Turism al Romaniei , nu doar la editia de primavara, asa cum faceam in ultimii ani, tocmai pentru ca avem acel buget pentru acest an, care provine din taxa de promovare. Asta ne permite sa participam la mai multe targuri decat am facut-o pana acum. Avem de gand sa avem aceeasi prezenta atractiva a statiunii Mamaia cel putin, dar si a celorlalti membri. Este important sa lansam Inscrieri Timpurii Litoral 2014 inca din noiembrie, am facut acest test anul trecut, a mers foarte bine, asta ne-a dat un semnal pentru sezonul acesta si vom face lansarea oficiala a Inscrieri Timpurii Litoral 2014 impreuna la Targul de Turism al Romaniei", a mai afirmat Corina Martin.
Deschiderea oficiala a Targului de Turism Bursa Litoral-Delta Dunarii a avut loc marti, la Pavilionul Expozitional. Lucrarile Bursei includ contractarea sezonului 2014 pentru sectiunile litoral si Delta Dunarii, workshop-uri cu agentii de turism- hotelieri de pe litoral si din Delta Dunarii. In 4 septembrie, Targul de Turism Bursa Litoral-Delta Dunarii se muta in sudul litoralului.

wall-street - 2013

 

 

Propunerea care imparte clientii in doua tabere: bacsisul sa fie trecut pe nota de plata la restaurant. Cum ti se pare?

ANAT propune Ministerului Finantelor tiparirea bacsisului pe nota de plata din restaurante, initiativa agreata de o parte dintre proprietarii localurilor, care cred ca vor avea un control mai bun asupra veniturile restaurantului, si respinsa de altii, pe motiv ca se va incarca factura clientului.
Editiile speciale CR-V sunt aici.Oferta Limitata. Vezi aici!
"ANAT si FAPT cer Ministerului Finantelor legalizarea bacsisului in restaurante. Asta inseamna ca scot la alb si bacsisul chelnerului, care astfel va fi declarat si fiscalizat", a declarat Corina Martin, presedintele Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism (ANAT) si al Federatiei Asociatiilor Patronatelor din Turism (FAPT), potrivit Mediafax.
Statul urmareste sa castige mai mult

Ea spune ca restaurantele isi vor stabili nivelul "atentiei" platite chelnerilor, care trebuie sa fie undeva peste 10%, si astfel statul va colecta mai multe taxe si impozite.
"Multe restaurante vor renunta sa mai plateasca la negru chelnerii. Tinand la negru bacsisul, aceasta poveste nu ajuta nimanui", a afirmat Martin, care a aratat ca in mai multe tari, printre care si Statele Unite ale Americii, bacsisul in restaurante este legalizat si fiscalizat.
Nu de aceeasi parere sunt unii reprezentanti ai restaurantelor, care cred ca o asemenea masura ar avea consecinte negative asupra consumului.
"Nu cred ca este o solutie buna, pentru ca se incarca nota de plata a clientului. Este neplacut pentru client sa-l obligi sa lase ceva in plus. Nu toti clientii lasa bacsis", a spus Catalin Mahu, proprietarul lantului de restaurante La Mama.
El crede insa ca o astfel de reglementare ar avea un efect pozitiv asupra salariilor angajatilor, care ar urma sa creasca.
"Pe cealalta parte, ai o incasare cu 10% mai mare, pe care o dai direct in salarii, deci costurile angajatorului cu salariile devin mai mici. Cred, insa, ca sunt multe alte lucruri care pot fi facute pentru scoaterea banilor negri la suprafata", a afirmat Mahu.
Si Mohammad Murad, presedintele Federatiei Patronatelor din Turismul Romanesc (FPTR), crede ca sunt variante mai bune prin care sa creasca incasarile bugetare.
"Inainte sa fiscalizam bacsisul, ar trebui sa incercam sa fiscalizam toate tigarile si petrolul care intra in tara. Ar trebui mai intai sa ajutam economia sa mearga atat de bine incat restaurantele sa aiba vanzari si abia apoi sa punem bacsisul chelnerilor pe nota de plata", a adaugat el.
Murad a adaugat ca o admira pe Corina Martin pentru ca a terminat de rezolvat toate temele pe care le avea la patronatele din turism pe care le conduce si ca are timp sa se ocupe si de probleme care tin de fiscalitate.
Bacsisul, un drept sau o recompensa

"Ma indoiesc ca oferirea unei compensatii suplimentarea pentru chelneri reprezinta o ilegalitate. «Legalizand» bacsisul, riscam sa dam un semnal gresit ca acesta este un drept, si nu o recompensa, care nu este garantata nici macar de oferirea unui serviciu exceptional. Si nici macar nu am reduce fluctuatia personalului din turism", spune Simion Alb, directorul Biroului de promovare turistica a Romaniei in SUA si Canada.
El a adaugat ca in cultura multor turisti straini care viziteaza Romania (austrieci, germani, scandinavi, francezi sau japonezi), bacsisul nu este o notiune comuna si nici respectata.
"Reglementarea activitatilor de hotelarie, alimentatie publica si transport pentru turisti este oricum, in opinia mea, excesiva, si nu stimuleaza nici cresterea calitatii serviciilor, nici investitiile. In SUA si Canada oferirea unei compensatii suplimentare este foarte comuna, insa bacsisul nu este legalizat, ci doar reglementat. Angajatorul poate sa plateasca personalului care primeste bacsis un salariu inferior salariului minim federal, iar salariatii care primesc bacsis au obligatia sa plateasca taxe pentru veniturile suplimentare din bacsis", a mai spus Alb.
Radu Enache, presedintele Federatiei Industriei Hoteliere din Romania (FIHR), se opune categoric introducerii bacsisului pe nota de plata.
"Daca il legalizeaza, il si impoziteaza si, in loc sa ia 10 lei chelnerul, va lua doar 5 lei. Aceasta masura ar lovi rau de tot in angajati si nu suntem de acord cu ea", a spus Enache.
Parerile sunt insa impartite si exista si proprietari de restaurante si cluburi care sustin initiativa ANAT.

Ce bacsis face un ospatar intr-o seara de club?
"Eu sunt de acord. Printr-o astfel de masura s-ar monitoriza toti banii care se incaseaza. Acum, ospatarii baga in buzunar bani nedeclarati. In cluburi, la ce bani se castiga bacsis la mese, ospatarii ar lucra si gratis. La un club, un ospatar castiga un milion de la o masa, si daca are cinci mese ia cinci milioane pe seara", a afirmat Dan Malusel, proprietarul a doua cluburi, doua restaurante si un hotel.
El spune ca daca bacsisul ar fi declarat, angajatii de la bucatarie ar castiga si ei, pentru ca ei fac munca cea mai grea, nu chelnerul, care doar duce mancarea de la bucatarie la masa.
"Si eu, ca proprietar de restaurante, sunt suparat pentru ca platesc o mie de taxe si cineva din jurul meu ia bani pentru care nu plateste niciun impozit", a adaugat Malusel.
Mihai Acatrinei, directorul hotelului Ramada-Majestic din Bucuresti, spune ca inainte de 1990, un chelner la un restaurant din centrul Capitalei avea un salariu care depasea cu putin 1.000 de lei, dar mai castiga 5-6.000 de lei din bacsisul (remiza) de 10%, care era inclus pe nota de plata.
"Ar fi o masura buna sa se stabileasca si acum un nivel de 10%, iar din el sa fie platiti chelnerii. Asa, si acestia ar fi cointeresati", a afirmat el.
Potrivit lui Acatrinei, nivelul bacsisului din restaurante a scazut "dramatic" in ultimii ani, in primul rand din cauza reducerii cu 60-70% a vanzarilor, dar si a faptului ca cei care inca mai mananca in oras le lasa chelnerilor mai putini bani.

wall-street - 2012

 

 

Atac la turisti pe toate fronturile. Vezi cum iti poti asigura o vacanta linistita

Apropierea sezonului cald si interesul crescut al romanilor pentru a-si achizitiona o vacanta cat mai convenabila in aceasta perioada duce la aparitia unor oferte foarte tentante. Mare atentie insa, aceste chilipiruri se pot dovedi adevarate "tepe", sustin reprezentantii Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism din Romania (ANAT). Vezi cum te poti proteja de aceste inselaciuni.
Editiile speciale CR-V sunt aici. Profita de oferta acum!
Una dintre situatiile in care turistii pot fi inselati este prin intermediul unor agentii de turism care nu isi respecta angajamentele. Astfel, oamenii pot ramane chiar fara vacantele achitate.
"Am primit reclamatii de la turisti fie ca au ajuns in aeroport, in drum spre destinatie, si biletele care le erau promise nu erau rezervate sau multi dintre turisti au avut parte in vacante de servicii mult mai slabe decat cele pentru care platisera anterior. Se poate ajunge pana la ratarea unui vacante platite in acest fel", a declarat Corina Martin, presedintele ANAT.
In acest context, ANAT a recurs la exculderea mai multor agentii de turism membre ale Asociatiei, din cauza nerespectarii obligatiilor asumate de catre aceste firme fata de clienti si parteneri. Printre acestea se numara agentiile Rex Travel, Big Travel, Premium Holidays, Sfara Tours, Ali Baba Tour, Universal Turism, Apyas International.
"Vom exclude in continuare orice agentie care nu respecta un business corect si nu respecta obligatiile fata de turisti si parteneri", a adaugat Martin.
ANAT are in prezent aproximativ 700 de membri.
Ce trebuie sa faca turistii pentru a se proteja de inselaciuni

"Facem recomandarea catre consumatorii de turism din Romania sa manifeste vigilenta fata de achizitionarea de oferte de tip «chilipir», deoarece asemenea oferte nu au intotdeauna suport real pe piata turistica. Nu pretul, ci siguranta trebuie sa reprezinte criteriul principal atunci cand vorbim de achizitionarea unei vacante, sens in care, recomandam turistilor sa verifice existenta politei de asigurare de insolventa a agentiei de turism, dar si licenta de turism a acesteia, inainte de a incheia contractul de prestari de servicii", a explicat Corina Martin.
Site-urile de reduceri, sub atentia reprezentantilor din turism

Presedintele ANAT a adaugat ca o alta forma prin care turistii pot fi inselati este prin intermediul site-urilor de reduceri.
Astfel, din cercetarile realizate de Asociatie in ultimele 18 luni pe piata de profil rezulta ca un procent important dintre vacantele vandute prin intermediul acestor site-uri nu fac decat sa insele clientii, multi dintre acestia constatand, odata ajunsi la unitatea de cazare, ca nu au beneficiat de nicio reducere.
"De peste un an si jumatate a inflorit numarul de site-uri care ofera asa-zise chilipiuri. Sunt oferte care pot suna tentant. Cu toate acestea, multi dintre turisti au remarcat ca au platit si cuponul de reducere si pretul intreg al vacantei, nefiind vorba de nicio reducere", a arata Martin.
ANAT recomanda turistilor sa efectueze o minima verificare a acestor oferte si sa se intereseze daca pot obtine o oferta similara de la o agentie de turism cu licenta.
"Din cele 186 de site-uri identificate de ANAT, care practica acest tip de comert, cele mai multe oferteaza si comercializeaza produse turistice. Activitatea practicata de respectivele site-uri este identica cu cea a agentiilor de turism. Diferenta este ca agentiile de turism nu-si permit sa spameze clientii, nu-si permit sa nu fie licentiate si sa nu detina o polita de asigurare de insolventa", a explicat reprezentantul ANAT.
Asociatia a semnalat aceasta situatie Ministerului Turismului, cu solicitarea de a obliga aceste site-uri care comercializeaza oferte turistice sa respecte aceleasi reglementari ca si agentiile de turism.
"MDRT initial a spus ca site-urile nu au nevoie de licenta, acestea facand doar promovare a unor unitati de cazare. Noi am demonstrat insa ca ei vand servicii turistice nu doar le promoveaza. (...) Nu cerem inchiderea acestor site-uri, vrem doar sa respecte aceleasi reglementari ca si noi, sa aiba licenta de turism si polita de asigurare", a incheiat Corina Martin.

wall-street - 2012

 

 

ANAT: Furnizorii hotelurilor de la munte au vanzari cu 50% mai mici. Ministerul vede statiunile pline

Vanzarile furnizorilor de alimentatie publica ai hotelurilor din statiunile montane au scazut cu 40-50% in februarie din cauza reducerii gradului de ocupare, spune presedintele ANAT Corina Martin, care se declara surprinsa de week-end-urile aglomerate la munte anuntate de MDRT in ultima perioada.
Iti doresti o vila de lux pe malul lacului Snagov?
"Datorita prelungirii vacantei de iarna in ianuarie, gradul de ocupare al hotelurilor de la munte in prima luna din acest an a fost de aproximativ 70%. Din pacate, circulatia din statiunile de la munte a scazut spectaculos in februarie, pana la 40-45%", a spus Corina Martin, citata de Mediafax.
Cu toate acestea, MDRT a anuntat luni ca week-end-ul trecut a fost din nou aglomeratie la munte, cu aproximativ 185.000 de accesari la punctele de transport pe cablu (telecabine, telegondole, telescaune, teleschiuri etc.) si peste 50.000 de masini inregistrate in principalele statiuni si localitati turistice montane.
"Din semnalele pe care le avem din sondajele facute la nivelul hotelierilor si furnizorilor de alimente numarul de turisti inregistrati in statiuni a scazut la jumatate in luna februarie fata de ianuarie. Furnizorii de alimente ai hotelurilor de la munte se plang ca le-au scazut vanzarile cu 40-50% in luna februarie fata de ianuarie si la jumatate fata de februarie anul trecut", a spus Corina Martin.
Potrivit reprezentantilor agentiilor de turism si ai hotelierilor, numarul de turisti din statiunile de la munte au scazut in februarie din cauza drumurilor blocate de viscol si zapezi abundente in prima jumatate a lunii.
Clasamentul celor mai aglomerate statiuni si localitati in week-end-ul trecut este condus, potrivit datelor MDRT, de Poiana Brasov (aproape 70.000 de accesari la punctele de transport pe cablu si in jur de 40.000 de masini inregistrate), Predeal (aproximativ 30.600 de accesari si 2.400 de masini) si Azuga (in jur de 29.400 de accese si 700 de masini).
In datele MDRT exista anumite curiozitati pentru ca, in Poiana Brasov, unei masini inregistrate ii revin 1,75 accesari la punctele de transport pe cablu, in timp ce in Predeal au fost 12,75 accesari/masina, iar in Azuga 42 de accesari pe masina.
"Haideti sa nu comparam masinile cu accesarile. Este ca si cum am compara mere cu pere. Unii turisti vin cu masinile, altii cu autocarele, iar altii cu trenurile, deci nu putem compara", a declarat agentiei Mediafax Bogdan Oprea, purtatorul de cuvant al MDRT.
El a recunoscut ca MDRT nu are instrumentele necesare pentru a numara turistii din statiuni.
"Ne surprind cifrele emise de MDRT si asteptam statistici documentate privind numarul de persoane cazate in hoteluri, si nu numarul de masini, care pot doar tranzita o statiune. Ministerul nu are niciun fel de instrumente sau parghii prin care sa poata spune daca o statiune este aglomerata sau nu. In turism, succesul se masoara in nopti de cazare, nu in masini care circula pe strada. Nu ne intereseaza sa numere masinile", a mai spus Martin.
Bogdan Oprea a declarat la jumatatea lunii februarie ca masinile anuntate de MDRT sunt inregistrate de camerele de luat vederi ale politiei pe drumurile de la intrarea in statiuni.
Potrivit lui Oprea, in fiecare masina se estimeaza a fi in medie doi turisti, ceea ce inseamna ca in Poiana Brasov, care are putin peste 4.000 de locuri de cazare, au intrat in acest week-end circa 80.000 de turisti, in cele 40.000 de masini.
"Aceste cifre sunt incredibile. Daca luam ca reper varful de sezon, pe litoral, unde sunt 120.000 de locuri de cazare, cand este foarte aglomerat avem 120.000 de turisti", a spus Martin.

wall-street - 2012

 

 

Mai multi turisti pe litoral. Vor creste tarifele?

Numarul de turisti care isi vor petrece vacantele pe litoral in aceasta vara va creste cu circa 5% comparativ cu anul trecut, cand au fost inregistrati aproximativ 1,3 milioane de turisti, gradul de ocupare depasind in prezent 90%, a declarat agentiei Mediafax, Corina Martin, presedintele ANAT.
Elibereaza-te de stres cu o vacanta tarzie! Orice ai avea in plan, noi te sustinem cu un imprumut.
"In acest moment, gradul mediu de ocupare pe litoral este intre 90% si 95%, si de 100% in week-end-uri, si reprezinta varful inregistrat pe intregul sezon. Acest grad bun de ocupare se datoreaza tarifelor avantajoase oferite de programele speciale si vremii excelente", a spus Corina Martin, presedintele Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism (ANAT) si presedinte al Ascoaitiei Litoral-Delta Dunarii.
Mamaia este statiunea cu cel mai mare grad de ocupare, urmata de Eforie Nord si Jupiter, la polul opus situandu-se Eforie Sud.
"Incepand cu 15 august tarifele scad pentru ca incepe seria a doua a programului «Zile gratuite de vacanta» si apoi, de la 1 septembrie , «Litoralul pentru toti» ", a spus Corina Martin, care a adaugat ca 80% dintre turistii care isi fac vacanta pe Litoral merg prin intermediul agentiilor de turism, unde preturile sunt mai mici fata de cele practicate la receptiile hotelurilor.
Ea a anuntat ca tarifele pe litoral nu vor creste la agentii incepand cu 1 august, ci vor ramane la nivelul stabilit la 15 iulie, cand a inceput perioada considerata varf de sezon.
In acest context, desi la inceputul sezonului anunta scaderi de 20% pe litoral, ANAT estimeaza ca la finalul sezonului va fi inregistrata o crestere de 5 % fata de 2010.
Anul trecut si-au petrecut vacanta pe litoral circa 1,3 milioane de turisti.

wall-street - 2011

 

 

Corina Martin, realeasa presedinte ANAT. Vezi ce planuri are pentru noul mandat

Corina Martin a fost realeasa presedinte al Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism (ANAT) si isi propune, printre obiectivele noului mandat, sa convinga autoritatile sa elimine TVA pentru agentiile care aduc turisti in Romania.
Elibereaza-te de stres cu o vacanta tarzie! Orice ai avea in plan, noi te sustinem cu un imprumut.
Corina Martin a fost realeasa presedinte al asociatiei pentru un mandat de doi ani si a fost singurul candidat la acest post, informeaza Mediafax.
"Imi propun pentru urmatorul mandat consolidarea imaginii asociatiei, noi parteneriate cu institutii si organizatii si obtinerea de avantaje pentru agentiile de turism membre", a declarat Corin Martin.
Ea a adaugat ca va incerca sa obtina de la autoritati o serie de avantaje fiscale si legislative.
"Vom incerca sa obtinem eliminarea TVA la incoming. De asemenea, vom continua negocierile cu turoperatorii straini si cu institutiile statului, in incercarea de a atrage cat mai multi turisti", a spus Martin.
La sedinta asociatiei a fost ales si consiliul director, format din Ciprian Popescu, managerul Danubius TUI Constanta, si Gabriel Radu, directorul agentiei Discovery Pitesti - prim-vicepresedinti, si din Adriana Goicea (Cocktail Holidays Bucuresti), Dragos Horhocea (Agetur Focsani), Dumitru Nanescu (Inter Tour Bacau) si Mihaela Chiru (Micomis Brasov) - vicepresedinti.
ANAT are peste 800 de agentii de turism membre in intreaga tara.

wall-street - 2011

 

 

ANAT: Romania, codasa la bugetul acordat promovarii turistice

Asociatia Nationala a Agentiilor de Turism din Romania (ANAT) considera ca alocarea bugetara destinata promovarii turismului romanesc din acest an, respectiv 5 milioane euro, mai putin cu 31% fata de 2009, este insuficienta comparativ cu potentialul de care dispune acest domeniu.
Western Union si BRD! Iti pot aduce premii in excursii si bani pentru tranzactiile facute
Potrivit ANAT, toate tarile dezvoltate turistic din jurul Romaniei au avut si au fonduri de promovare mult mai mari: Bulgaria (4 milioane de euro in 2009, dar tara este mai mica de doua ori decat Romania), Croatia (30 de milioane de euro pentru 2010), Turcia (100 de milioane de dolari pentru 2010), Grecia (57,8 milioane de euro) sau Austria (32 milioane de euro).

Pe de alta parte, turismul genereaza procente importante din PIB-ul tarilor vecine, care au stiut sa promoveze aceasta ramura: Grecia - 15%, Ungaria - 9%, Croatia - 22%.

ANAT considera totodata ca, fara promovare, turismul romanesc ramane in criza.

"Este absolut necesar ca Romania sa-si promoveze constant imaginea de destinatie atractiva, cu produse turistice variate si accesibile, in vederea constientizarii pietei interne si internationale cu privire la oferta romaneasca de turism. Aceasta promovare se poate realiza in primul rand prin campaniile externe derulate de autoritatea de turism, sprijinita de organizatiile profesionale si patronale", declara Corina Martin (foto), presedinte ANAT.

De asemenea, ANAT afirma ca toate campaniile de promovare trebuie sa fie constante si coerente.

In acest context, Asociatia considera ca trebuie initiat un plan similar pe alte piete de interes si se arata ingrijorata de faptul ca au fost anuntate sistari ale prezentei standului Romaniei la targuri ale industriei de pe alte piete cu potential.

"Numai printr-o promovare agresiva si cu o prezenta constanta si mereu activa a Romaniei la Targurile si evenimentele internationale de profil putem concretiza etapele preconizate si in Master Plan, pentru a echilibra potentialul turismului intern cu cel al incomingului, pentru intensificarea circulatiei turistice de pe pietele traditionale", mai spun reprezentantii ANAT.

wall-street - 2010

 

 

ANAT: Romania are nevoie de un Minister al Turismului

Romania ar trebui sa aiba in continuare un Minister al Turismului, o autoritate care sa se ocupe de promovarea destinatiilor turistice autohtone, a declarat presedintele Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism (ANAT), Corina Martin.
Cele mai bune companii recruteaza pe eJobs. Aplica acum!
"ANAT a propus asociatiilor si patronatelor din turism sa sustina ca Romania sa aiba in continuare un Minister al Turismului, deoarece nu este nevoie de o alta forma de promovare. De 19 ani auzim ca turismul este o prioritate pentru fiecare guvern in parte, insa pana la acest minister nu s-a concretizat nimic", a spus Corina Martin, citata de NewsIn.

De asemenea, aceasta a precizat ca una dintre propunerile ANAT, una dintre prevederile legii turismului, este prima de incoming, pentru acele agentii care au contracte cu agentii externi si aduc turisti straini in Romania.

"Se va acorda o prima de incoming, care sa stimulzeze exact agentiile care au contracte cu agenti de turism externi si care aduc turisti in tara", a mentionat Corina Martin.

Presedintele ANAT a mai spus ca se formuleaza criteriile pentru licentierea agentiilor de turism, astfel incat cei care organizeaza excursii sa fie licentiati de Ministerul Turismului.

"In Romania oricine poate sa organizeze excursii fara a apela la agentiile de turism. Legea prevede ca doar agentii economici sa se ocupe de astfel de servicii turistice, pentru cei care nu sunt licentiati exista o serie de contraventii", a precizat Martin.

Ministrul interimar al turismului, Elena Udrea, a declarat ca proiectul privind Legea Turismului va fi finalizat pana maine, iar joi va fi supus dezbaterii publice pentru 30 de zile, inainte de a fi inaintat Parlamentului.

wall-street - 2009

 

 

Milionara Corina Martin ar avea mari sanse sa castige Eurovisionul.

Milionara Corina Martin, vicepresedintele Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism din Romania, ar avea sanse mari sa ocupe una din pozitiile fruntase de la Eurovision daca ar participa, si asta pentru ca are o voce de milioane.
Corina Martin, care are o avere estimata la 15 milioane de euro (avand in vedere ca Forbes Romania o crediteaza pe ea si pe fostul sot cu 30 milioane euro), se pricepe si la cantat, nu numai la afaceri. Femeia are o voce de milioane, iar atunci cand canta lasa audienta cu gura cascata.
Mai ca nu exista petrecere la care sefa din turism sa participe si sa nu interpreteze cel putin o melodie si sa faca un spectacol pe cinste. Milionara are si o melodie preferata, "Doar tu" , pe care o canta mereu.

Iar daca nu o face din proprie initiativa, o face la rugamintea celorlalti, iar atunci cand are microfonul in mana lumea o asculta si o aplauda.
A divortat in urma cu doi ani
Corina Martin a divortat in urma cu doi ani de sotul ei, un prosper om de afaceri. Instanta a decis ca cei doi copii sa ramana in grija mamei, iar tatal, Dumitru Martin, va putea sa ii viziteze, iar, in perioada vacantelor, jumatate din timp copiii vor putea locui cu acesta. In ceea ce priveste intretinerea copiilor, afaceristul Dumitru Martin va plati cate 400 de euro lunar pana la 14 ani, dupa aceasta varsta tatal va da cate 600 de euro, lunar, pana la majorat. In plus, Dumitru Martin va scoate din buzunar cate 1.000 de euro lunar pana la terminarea studiilor, cu conditia ca fiii sa nu depaseasca varsta de 26 de ani.

cancan.ro - 2014

 

 

Divorţ de 40 de milioane de euro. Corina Martin către femei: „Să aibă încredere în ceea ce pot face singure"

Milionarul Dumitru Martin, șeful Polaris, vrea să se despartă de Corina, șefa Turismului. O avere de 40 de milioane de euro urmează să fie împărțită între ocupanţii locului 127 ai Topului Forbes România.
La 6 octombrie, Dumitru Martin a introdus acțiunea judecătorească, transformând-o astfel pe soția sa în pârâtă. Prima înfățișare va fi la 23 martie 2012. „Am aflat din presă" Manager al firmei de salubritate a Constanței, Dumitru Martin (50 de ani) este fratele fostului prefect Gheorghe Martin şi unchiul deputatului Eduard Martin. Corina Martin (43 de ani) este preşedintele Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT) şi şefa Asociaţiei Litoral-Delta Dunării. Conduce un patronat, o asociaţie de promovare şi dezvoltare a turismului, o federaţie de asociaţii, alte două agenţii de turism şi un hotel. Ea a declarat, printr-un SMS, că a aflat de divorț din presă. „Nu sunt vedetă de televiziune, sunt doar un om care munceşte foarte mult şi nu doreşte să îşi expună viaţa personală în public. Nu aş dori ca acţiunea depusă de soţul meu, despre care am aflat din presă, să fie expusă public. Fac un apel la presă pentru a înţelege situaţia prin care trecem, în numele bunei mele colaborări cu mass-media şi mai ales pentru numele copiilor mei. Vă mulţumesc mult pentru înţelegere", a transmis Corina Martin. Deşi este dezamăgită, şi-a găsit totuşi puterea să dea sfaturi femeilor care trec prin astfel de situaţii: „Să aibă încredere în ceea ce pot face singure (...) Din păcate, încrederea necondiţionată se plăteşte scump, uneori. Dacă însă te poţi uita fără teamă şi fără jenă în ochii copiilor tăi şi în oglindă dimineaţa când te trezeşti, înseamnă că poţi să piveşti înainte cu încredere", a transmis şefa Turismului. Soţii Martin s-au întâlnit în urmă cu 14 ani, au doi copii împreună și fiecare are o fiică din căsnicia anterioară. Dumitru Martin și-a înfiat fiica vitregă. Ei deţin acţiuni la compania de salubritate Polaris, au un ponton de lux cu 10 camere în Delta Dunării şi un hotel în Moeciu.
„Mi-a spus că oriunde mă voi duce voi fi soţia lui" Într-un interviu acordat cotidianulului „Adevărul" Constanţa în 2010, Corina Martin povestea cum a luptat pentru iubirea ei, Dumitru. „Ne-am cunoscut într-un avion, între Amsterdam şi Tokio. Mi-am spus că totul de va termina la finalul călătoriei. Cu toate acestea, după primele 11 ore de zbor mi-a spus că oriunde mă voi duce voi fi soţia lui", declara şefa Turismului în 2010. Reţeta cuplului Martin, în 2010, era, după cum singură se confesa, dragostea: „La vremea când ne-am cunoscut, verdictul medicilor îi mai dădeau două luni de viaţă soţului meu. Au trecut 13 ani de atunci şi au venit pe lume doi băieţi minunaţi, Adrian şi Cristian, alături de cele două fiice Laura Cezara (n.red. fiica Corinei Martin din prima căsătorie înfiată de Dumitru Martin) şi Simona Raluca (n. red, fiica lui Dumitru Martin din prima căsătorie)". Despre omul din viaţa ei, Corina Martin spunea că trimite flori chiar şi de pe aeroportul din Amsterdam şi că alături de el şi-a petrecut cele mai frumoase vacanţe, în America. „Ţara asta îţi oferă orice îţi doreşti să vezi, să visezi, să încerci. Ne place Vegasul, iubim Hawaii, San Francisco, New York. Totuşi, vacanţa cea mai frumoasă rămâne cea din Santorini, Grecia, pentru că a fost prima noastră vacanţă în doi, după ce ne-am cunoscut, în Japonia", se destăinuia ea. Dormitorul, locul unde se regăseau După 15 - 16 ore de muncă neîntreruptă, singurul timp liber pentru Corina Martin era seara târziu, în zilele în care era acasă sau în weekend-urile libere. „Refugiul nostru este dormitorul, locul unde ne regăsim amândoi. La fel de mult preţuim foişorul din curtea casei, de pe malul lacului, locul unde ne refacem de lumea dezlănţuită", spunea în interviu Corina Marin.

Adevarul - 2011

 

 

Corina Martin: "România are de câştigat pentru că multe nave de croazieră nu vor mai face escală în portul Odessa"

Anul acesta se observă o schimbare pe segmentul de croaziere din România, cu rezervări în creștere, dar și cu anulări. Potrivit datelor Asociației Litoral – Delta Dunării, în 2014 se înregistrează o creştere de aproximativ 20% în rândul turiştilor sosiţi astfel pe teritoriul ţării.
"Turismul de croazieră cu nave de pasageri în portul Constanţareprezintă o nişă cu un potenţial real spre care ne concentrăm atenţia încontinuare. Portul Constanţa, oraşulConstanţa, dar şi România, au decâştigat pentru că multe nave decroazieră nu vor mai face escală înportul Odessa. În acest context,consider că România trebuie să îşiconsolideze strategia de promovare adestinaţiilor româneşti având învedere situaţia politică actuală", spune Corina Martin, preşedinteAsociaţia Litoral – Delta Dunării.
Dacă anul trecut un număr de aproximativ 54.000 de pasageri au vizitat portul Constanţa, în 2014, până la această dată, au sosit în jur de 64.500 de pasageri.Creşterea se datorează, printre altele, contextului politic nevaforabil din Ucraina, ce a determinat ca toate cursele de croazieră să înlocuiască în itinerariul lor portul Odessa cu portul Constanţa.
Astfel, multe dintre navele de croazieră care optează acum pentru portul Constanţa îşiprelungesc şederea pe teritoriul României cu aproximativ o noapte, unele ajungând chiar săîşi dubleze şederea faţă de anul precedent. În topul pasagerilor care sosesc la bordul navelor de croazieră se situează cetăţenii americani, urmaţi îndeaproape de cetăţenii francezi, italieni şi germani.
Pe parcursul zilei în care nava acostează la Constanţa, turiştii pot face excursii precum tururi de litoral, degustări de vinuri la Murfatlar, croaziere de o zi în Delta Dunării, tururi arheologice şi la mănăstiri. Astfel, se estimează că cei 64.500 de turişti sosiţi pe teritoriulţării chetuiesc în total peste 6 milioane de euro în zilele în care navele sunt acostate în PortulConstanţa.

Capital - 2014

 

 

Preşedintele ANPDT, Corina Martin, la Suceava: „La Mamaia este o paradă de care alegorice, nu va fi carnaval"

Presedintele Asociaţiei Naţionale pentru Promovarea si Dezvoltarea Turismului Litoral-Delta Dunarii, Corina Martin, a declarat, vineri, la Suceava că pe litoral există o anumită strategie de dezvoltare si promovarea a turismului si ca ar trebui ca aceasta sa fie incurajata . Ea a tinut sa contrazica afirmatiile primarului Constantei ca la Mamaia s-ar organiza un carnval in care personaj principal sa fie Stefan cel Mare ci ca va fi doar o parada de care alegorice.
„La Mamaia nu este carnaval, este o paradă de care alegorice, care în fiecare weekend alege o altă temă. Este pentru promovarea turismului si a litoralui romanesc,daca vreti.... Îmi pare rău, nu se face carnaval, poate primarul Mazare v-ar putea da un răspuns adecvat...Eu cred că facem cunoscută istoria României prin anumite evenimente, orice turist îşi doreşte să vină într-o staţiune în care se întâmplă ceva, încurajez organizarea de evenimente !Lăsaţi-ne să organizăm evenimente pentru a atrage turişti români şi străini în staţiunile româneşti !", a spus Corina Martin .
Prezenta la Suceava alaturi de ministrul delegat pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii, Mediu de Afaceri şi Turism, Florin Jianu, Corina Martin a tinut sa isi puna in valoare si parul astfel incat ea si-a postat o mesa carliontata in varful capului, care insa a fost comentata indeajuns de agentii economici in turism prezenti la intalnirea de la Consiliul Judetean.
De cealalta parte, edilul din Constanţa a declarat zilele trecute ca va organiza prima ediţie a Carnavalului Mamaia 2014, pe 2 august si el îl va interpreta pe Ştefan cel Mare.
„Vor fi lupte pe scenă, o să avem cascadori, o să avem celebra poezie în care Ştefan se întoarce bătut, «pe o stâncă neagră, într-un vechi castel», îl aşteaptă mama lui care îi dă viteză, îl trimite înapoi la luptă", a dezvăluit primarul Constanţei.
Nu trebuie omis nici faptul ca in vara anului trecut, Radu Mazare si Corina Martin s-au costumat în Ulise și Medusa, personaje din „Legendele Olimpului". Cei doi reprezentați ai Constanței le-au mulțumit celor prezenți și au spus că îi așteaptă pe turiștii ce vor să își petreacă vacanța pe litora

suceavanews.ro - 2014

 

 

Corina Martin il apara pe Radu Mazare: Stefan cel Mare nu e numai al bucovinenilor, e al tuturor romanilor

Preşedintele Asociaţiei Litoral-Delta Dunării, Corina Martin, prezentă la sfârşitul săptămânii trecute la Suceava, a fost luată la rost de jurnaliştii din presa locală, care, „destul de dur", au întrebat-o „de ce Ştefan cel Mare şi Sfânt va deveni personaj de Carnaval, fiind întruchipat de primarul Radu Mazăre?".
Corina Martin a declarat astăzi, la Mamaia, că ziariştii din Suceava, „agresivi", au vrut să ştie „cum îi permit eu primarului să facă din Ştefan cel Mare un personaj de carnaval?". Ea ar fi răspuns că , pentru promovarea litoralului şi nu numai, organizarea unor asemenea evenimente este binevenită. „Am zis că Ştefan cel Mare nu e numai al bucovinenilor, e al tuturor românilor".
„Noi organizăm evenimente pe litoral şi mi-aş dori să văd astfel de evenimente în cât mai multe staţiuni din România" a explicat preşedintele Asociaţiei Litoral-Delta Dunării. „Şi dacă şi copiii noştri, şi turiştii, au posibilitatea să vadă scene din istoria României, într-un eveniment, într-o staţiune din România, astă mă bucură", a comentat astăzi Corina Martin. Ea le-ar fi spus jurnaliştilor suceveni că Asociaţia Litoral Delta-Dunării pregăteşte, pentru sfârşitul lunii august la Constanţa, a treia ediţie a Festivalul Antic Tomis. „Se vor supăra şi cei din Alba Iulia că sunt dacii lor?" a întrebat, amuzată, Corina Martin.
Sâmbătă, 2 august, la Carnavalul Mamaia, Radu Mazăre îl va întruchipa pe Ştefan cel Mare la Bătălia de la Podul Înalt.După refuzul Maiei Morgenstern şi al Sofiei Vicoveanca, „mama lui Ştefan cel Mare" va fi Irina Loghin iar rolul Vrâncioaiei va fi interpretat de Maria Cârneci. "O să fie lupte pe scenă, o să avem cascadori, o să avem celebra poezie în care Ştefan se întoarce bătut şi, pe o stâncă neagră, într-un vechi castel, îl aşteaptă mama lui care îi dă viteză, îl trimite înapoi la luptă. Pe scenă vor fi şi dansuri, va fi reconstituită şi tabără lui Soliman Paşa unde se benchetuieşte, după ce l-a bătut pe Ştefan. Pe scenă vor urca şi copii pentru că Ştefan cel Mare a avut multe neveste, ţiitoare, se spune că a avut aproape 100 de copii. Iar la sfârşit, după ce Ştefan cel Mare se întoarce şi înfrânge oastea otomană, va fi un festin şi un banchet moldovenesc, cu horă mare, cu tot cu copii", povestea, în urmă cu câteva zile, Radu Mazăre.

Evz.ro - 2014

 

 

Corina Martin: Cred in acele valori care ne bucura sufletul, nu neaparat dressingul sau colectia de pantofi

Corina Martin vorbeste cu drag de cea mai frumoasa amintire de Craciun: nasterea fiului cel mic chiar in ajunul Craciunul, dar si despre cartile de poveste pe care si le cumpara din banii de la colindat.

Spune ca este un Mos Craciun clasic si ii place sa daruiasca un cadou fiecarei persoane cu care a lucrat pe parcursului anului.

"...cred mai ales in simboluri, in acele valori care ne bucura mai mult sufletul si spiritul, nu neaparat dressingul sau colectia de pantofi...", a spus Corina Martin, vicepresedinte Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism (ANAT) si presedintele Asociatiei Litoral Delta Dunarii.

Crede ca mediul de afaceri din Romania are nevoie de predictibilitate si de siguranta din partea guvernantilor, iar jucatorii din turism de reducerea TVA.

Ce inseamna pentru dumneavoastra Craciunul?

Corina Martin: Consider Craciunul cea mai frumoasa sarbatoare a anului. Atat ca simbol al crestinatatii, dar si ca una din putinele traditii nemuritoare, care ne aduce cele mai frumoase stari, sentimente si emotii.

Este acea perioada magica din an, cand devenim cu totii mai buni, mai sensibili, mai zambitori. Asa incat, daca ar fi sa aleg un singur cuvant ca sa definesc ce inseamna Craciunul pentru mine, as spune "Magie".

Cum si unde sarbatoriti Craciunul? Sunteti adepta Sarbatorilor traditionale sau preferati ceva mai neconformist?

Corina Martin: Cred ca in viata exista momente si timpi pentru toate starile, optiunile, preferintele posibile. Uneori ne dorim ceva extravagant sau macar altfel, alteori ne intoarce spre traditii, valori, spirit autentic.

Sunt o persoana foarte complexa si diversa si la fel sunt si alegerile pe care le fac. Totusi, odata cu trecerea anilor si mai ales dupa ce familia devine tot mai mare, descoperi ca cel mai mult te implineste Craciunul acasa, in tara ta, alaturi de familia ta si de cei dragi, pentru ca eu cred ca, in sine, traditia sarbatorii de Craciun simbolizeaza o intoarcere "acasa"...

Care va este cea mai draga amintire de Craciun? Dar cadou?

Corina Martin: Cea mai frumoasa amintire de Craciun si cel mai frumos cadou totodata a fost nasterea celui mai mic dintre cei trei copii ai mei, exact in ajun de Craciun, in anul 2000.

El se numeste Cristian Martin si este un Dragon de aur, conform horoscopului chinezesc, fiind nascut odata cu schimbarea mileniului. Nu poate exista alta alegere atunci cand este vorba de "cel mai frumos cadou de Craciun".

Va amintiti de vreo investitie facuta cu banii stransi "la colindat"?

Corina Martin: Nu imi amintesc, din pacate, de investitii din banii de colindat, dar in mod sigur imi cumparam carti de povesti ... Am mers ani la rand la colindat, fara sa stiu pe atunci ca ma pregatesc in acest fel sa cant in fata unui public, pentru mai tarziu, ceea ce fac adesea acum, in ultimii ani, pentru un public din ce in ce mai numeros...

Imi placea traditia si ma atragea posibilitatea de castig propriu, pe eforturile mele si pentru mine ...

Ce i-ati cerut lui Mos Craciun anul acesta?

Corina Martin: Anul acesta nu i-am cerut lui Mos Craciun decat liniste sufleteasca, pentru ca de asta am nevoie, mai ales.

A fost inca un an plin de provocari si evenimente, mai ales atunci cand esti o persoana care alege sa daruiasca enorm de mult timp si resurse pentru cauze si campanii in care se implica onorific, si de foarte multi ani deja.

Cand esti perfectionist si cand nu ai stare daca nu incepi, imediat ce ai incheiat un proiect, un altul, si mai provocator, nu-ti ramane decat ca, de Craciun macar, sa-ti doresti sa primesti putina liniste, o pauza si rabdarea de a le astepta ...

Ce fel de Mos Craciun sunteti? Ce va place sa daruiti si cum alegeti cadourile pentru familie, prieteni? Dar pentru partenerii de afaceri si angajati?

Corina Martin: Sunt un Mos Craciun clasic. Caut sa aflu ce au nevoie si ce isi doresc cei dragi, incerc sa ii multumesc pe toti asa incat sa zambeasca cand isi deschid cadoul si apoi pun la cale surpriza...

Imi place sa stiu ca am daruit ceva, din mainile mele, fiecaruia dintre cei cu care lucrez sau ma inconjor pe parcursul acelui an.

Chiar daca nu intotdeauna cadourile sunt scumpe, pentru ca eu cred mai ales in simboluri, acele valori care ne bucura mai mult sufletul si spiritul, nu neaparat dressingul sau colectia de pantofi...

Daca ar fi sa-i cereti Mosului o masura economica pentru mediul de afaceri, care ar fi aceasta?

Corina Martin: Mediul economic privat are nevoie de predictibilitate, de certitudini, de siguranta. Asta e prima si cea mai serioasa dintre problemele noastre in plan economic.

Daca ar fi sa definesc o masura anume pentru turism, in mod direct, as cere reducerea TVA in turism, ca semnal ca incepe sa se acorde atentie si pentru turismul romanesc.

Aveti o urare pentru romani in prag de Sarbatori?

Corina Martin: Le doresc romanilor "o noua atitudine!", ca simbol al unei revolutii mentale si spirituale de care avem, fiecare dintre noi, atat de multa nevoie!

Si pentru ca nu pot sa fac abstractie de domeniul meu de activitate, le doresc sa aiba ragazul, dorinta, rabdarea, intelepciunea si putinta pentru a descoperi Romania turistica.

Voi continua sa promovez campania nationala pe care am initiat-o cu patru ani in urma si pe care am numit-o "VACANTA IN TARA MEA!".

Cred ca a sosit momentul sa redescoperim Romania, si sa promovam la randul nostru destinatiile romanesti de vacanta.

Ce urare aveti pentru partenerii dumneavoastra de afaceri?

Corina Martin: Partenerilor de afaceri nu le pot dori decat ceea ce imi doresc si imi propun si
pentru afacerile mele: sa ne fie mai bine in 2014, in afaceri serioase si sigure
in Romania!

Business24 - 2013