Irina Anghel-Enescu

Irina Anghel-Enescu

Irina Anghel-Enescu are o experienta de peste 15 ani în industria de investitii private si a fost inclusa de Forul Economic de la Davos in Young Global Leaders. Este managing director al Asociatiei Fondurilor de Investitii de

Private Equity si Venture Capital din Europa de Sud-Est. Irina Anghel-Enescu a absolvit Facultatea de Drept din cadrul Universitatii din Bucuresti, s-a specializat pe Drept Comparat la „Faculte Internationale de Droit Compare din Franta. Irina Anghel-Enescu conduce de mai bine de zece ani, casa de avocatura fondata de ea.

 

Articole din presa:

 

Irina Anghel–Enescu, inclusa intr-o organizatie din care au facut parte Mark Zuckerberg si Marissa Mayer

Irina Anghel–Enescu, managing director al Asociatiei Fondurilor de Investitii de Private Equity si Venture Capital din Europa de Sud-Est (South Eastern European Private Equity and Venture Capital Association- SEEPEA), a fost inclusa in comunitatea Young Global Leaders, parte a Forumului Economic Mondial de la Davos
Irina Anghel-Enescu se alatura astfel unei organizatii care i-a inclus de-a lungul anilor pe premierul Marii Britanii David Cameron, pe fondatorii Google, Facebook si Wikipedia, Larry Page, Mark Zuckerberg, respectiv Jimmy Wales, pe printul mostenitor al Norvegiei Haakon, pe CEO-ul Yahoo Marissa Mayer, dar si pe vedeta TV Oprah Winfrey sau pe faimosul tenisman Roger Federer.
De asemenea, prin aceasta numire, Irina Anghel-Enescu este recunoscuta la nivel global ca unul dintre expertii in domeniul impactului fondurilor de venture capital la dezvoltarea mediului antreprenorial.
"Intentionez sa folosesc cei sase ani, in care voi face parte din Comunitatea Young Global Leaders, pentru a colabora cu oameni exceptionali, in cadrul unor proiecte comune, care sper ca vor deschide noi perspective si vor contribui la transformarea in bine a lumii in care traim, in general, si a Romaniei, in particular", a declarat Irina Anghel – Enescu.
Cu o experienta de peste 15 ani in industria de investitii private (ˮfonduri de private equityˮ si ˮcapital de risc/venture capitalˮ), Irina Anghel-Enescu face parte din comitetul reprezentantilor Asociatiei Europene de Venture Capital si este managing director al asociatiei sud-est europene de profil (SEEPEA). Irina Anghel-Enescu este presedintele Clubului Harvard Romania-Moldova, membru in board-urile mai multor organizatii non-profit si fondatoarea Asociatiei Triple Helix, care deruleaza proiecte pentru accelerarea dezvoltarii Romaniei, cu accent pe antreprenoriat, educatie si leadership.

wall-street - 2014

 

 

„Avem nevoie de «sânge proaspăt», antreprenori ale căror destine să fie modele pentru viitoarea generaţie"

Încurajarea antreprenoriatului este o soluţie pentru creşterea economică mai ales în perioadele de criză, însă este ne­voie ca poveştile antreprenorilor ro­mâni de succes să devină cunoscute. Ziarul Financiar a lansat în această toamnă cea de-a cincea ediţie a proiectului "Campioni ro­­mâni în business", realizat în parteneriat cu fon­dul de investiţii Enterprise Investors, BCR, cea mai mare bancă din România, firma de consultanţă şi audit PwC şi fundaţia Triple Helix.
"De peste şase ani încercăm să descoperim antreprenorii care îşi fac treaba disciplinat, dar care nu s-au aflat până acum în lumina reflectoarelor. Încercăm să aducem în faţă «sânge proaspăt», oameni ale căror destine să îi inspire pe cei care vor să dezvolte o afacere", a spus ieri Cristian Nacu, partener în cadrul fondului de investiţii Enterprise Investors, la conferinţa de lansare a proiectului.
În cadrul acestui proiect vor fi premiate cele mai dinamice companii cu capital autoh­ton, care au avut anul trecut o cifră de afaceri de cel puţin 3 mil. euro, iar în ultimii trei ani au reuşit să se menţină pe profit opera­ţio­nal. În pre­zent, datele sunt în analiză, iar de­sem­narea câşti­gătorilor va avea loc în cadrul unor eve­ni­mente ce se vor desfăşura la Cluj (pe 18 octom­brie), Iaşi (pe 1 noiembrie) şi Bu­cureşti (14 noiembrie).
"Susţinem ideea că antreprenoriatul este o so­luţie pentru toate timpurile, dar mai ales pen­tru perioadele de criză. Economiile la care ne uităm cu interes prin prisma faptului că reuşesc să treacă cu bine prin criză - exemplul Poloniei - sunt economii care au avut un antreprenoriat pu­ternic. Companiile antreprenoriale permit eco­nomiilor să fie mult mai dinamice şi se adaptează mult mai repede răsucirilor pieţei", a mai explicat Nacu. Pentru ediţia din acest an a campaniei "Campioni în business", an­treprenorii au fost selectaţi dintr-un eşantion iniţial de peste 4.000 de companii din România care şi-au depus rezultatele financiare la Re­gistrul Comerţului.
După aplicarea unor criterii de selecţie cantitative şi calitative, au rămas în com­petiţie un număr de 200 de companii care pro­vin din mai multe industrii, precum agri­cul­tură, IT, energie regenerabilă sau retail.
"Aceste companii trebuie să fie companii active, să aibă profit operaţional în 2009, 2010 şi 2011, să aibă o cifră de afaceri de minimum 3 mil. euro în fiecare dintre cei 3 ani analizaţi, iar ac­ţio­narii să fie persoane fizice cu cetăţenie ro­mână. Printre criteriile calitative se numără ma­niera prin care antreprenorul întoarce înapoi în societate o parte din realizările pe care le are, analizând politica de mediu şi corporate social res­ponsability, notorietatea brandului, evoluţia com­paniei în raport cu evoluţia industriei", a spus Ionuţ Simion, partener şi liderul departa­men­tului de servicii de consultanţă fiscală pentru antreprenori în cadrul firmei de audit şi con­sul­tan­ţă PwC România. Împreună, cele 200 de com­panii analizate au avut o cifră de afaceri cu­mulată de peste 6 mld. euro şi peste 75.000 de an­gajaţi în 2011.
"Faţă de anii trecuţi, am observat că antre­pre­norii români sunt mai realişti, mai cum­pă­taţi, fac o planificare mult mai bună, mai atenţi la riscuri şi mai dispuşi să înveţe. Avem mii de antreprenori cărora le finanţăm afacerile, iar gradul de colectare de la aceştia este foarte bun. An­treprenorii au început să fie mai atenţi la riscul valutar şi să ne asculte sfatul de a primi finanţare în moneda în care au încasări", a pre­cizat Emilian Croitoru, director reţea corporate în cadrul BCR.
Studiu: 56% dintre români cred că doar cei care fură fac bani
Înainte de realizarea ediţiei din acest an a pro­iec­tului "Campioni în business", orga­ni­za­torii au comandat un studiu despre percepţia ro­mânilor faţă de antreprenoriat, care a fost rea­lizat de firma de cercetare de piaţă Daedalus pe un eşantion de 1.000 de persoane, în luna august.
"Propaganda comunistă a lăsat în urmă per­cepţia că antreprenoriatul se face prin mi­jloa­ce necinstite. Studiul arată că 60% dintre ro­mâni cred că antreprenorii sunt necinstiţi şi cred că antreprenorii sunt ex­ploa­tatori, pentru că muncesc mai puţin decât anga­jaţii lor, în timp ce 65% cred că antre­pre­norii se îmbo­găţesc pe spinarea angajaţilor. Această per­cepţie se diminuează în rândul celor mai educaţi şi a celor care au mai mulţi bani", a spus Irina Anghel-Enescu, preşedinte şi fondator al Fundaţiei Triple Helix.
Studiul mai arată că mai bine de jumătate (56%) dintre români cred că doar cei care fură fac bani, aceasta este percepţia după mai bine de 20 de ani de la căderea comunismului.
"Cu cât oa­menii sunt mai în vârstă, cu atât cred mai mulţi că numai prin furtişaguri reuşeşti în Ro­mânia. Una dintre explicaţiile privind per­cep­ţia ne­gativă a antreprenoriatului este legată de faptul că exemplele reale de antre­pre­nori de succes lipsesc din spaţiul public. De ce? An­tre­pre­norii sunt plecaţi să facă afaceri, să plătească salarii şi să rezolve probleme, de aceea nu au timp de apariţii publice", a mai spus Irina An­ghel-Enescu.
La ediţia "Campioni în business" 2012 vor fi premiaţi, pe baza datelor înregistrate la Re­gis­trul Comerţului, 20 dintre cei mai dinamici antreprenori locali.
Anul trecut, peste 30 de antreprenori ro­mâ­ni cu afaceri de peste 20 mil. lei din Transil­vania, Banat, Moldova şi Muntenia au fost premiaţi pentru modul în care au reuşit să-şi gestioneze afacerile în ultimii trei ani.
Una dintre companiile premiate anul trecut a fost producătorul de mezeluri Salbac din Bacău, o companie parte a grupului Agricola, care a reuşit o performanţă de creştere a afacerilor de peste 108% în perioada 2008- 2010, ajungând în 2010 la afaceri de aproape 63 mil. lei. Antre­prenorul anului a fost desemnat la ediţia de anul trecut Mihai Miron, preşedintele Ro­pharma, executivul care a înfiinţat încă din 1992 producătorul de medicamente Europharm şi pe care ulterior l-a vândut către GlaxoSmithKline.
Indicatori cantitativi şi evoluţia acestora (2009 - 2011):
cifră de afaceri
profitul net
EBITDA
rentabilitatea comercială
rata solvabilităţii generale
lichiditatea curentă
Indicatori calitativi:
politica de mediu şi CSR
inovaţie
notorietatea brandului
evoluţia generală a industriei
Câştigătorii
Se vor acorda premii în funcţie de trei regiuni în care activează companiile: Moldova - Bucovina, Muntenia - Oltenia - Dobrogea şi Transilvania- Maramureş- Banat- Crişana
Vor fi premiate 2 categorii de companii: cu afaceri de peste 15 milioane de euro (categoria Mari şi mijlocii) şi cu afaceri cuprinse între 3 şi 15 milioane de euro în 2011 (categoria Mici)
Vor fi câte trei câştigători pe fiecare regiune, în funcţie de cele trei categorii şi se va desemna un câştigător la nivel naţional.
Desemnarea câştigătorilor va avea loc în cadrul unor evenimente ce se vor desfăşura la Cluj (pe 18 octombrie), Iaşi (pe 1 noiembrie) şi Bucureşti (14 noiembrie).

ZiarulFinanciar - 2012

 

 

Antreprenorii din Moldova: Ca români, e umilitor ca 80% din carnea de vită consumată să fie din import. Trebuie să producem aici, pentru noi

"Un procent de 80% din carnea de bovină pe care o mâncăm este din import, iar din punctul meu de vedere, ca român, este umilitor. Am demonstrat că poate exista o fermă performantă unde se face o producţie de lapte, am făcut şi o fabrică de procesare de lapte praf şi am arătat că pe plaiuri mioritice se pot adapta foarte bine bovine pentru carne. Încerc să arăt că poate exista şi o filieră pentru piaţa românească, să nu mai mâncăm mâncare din import, ci să mâncăm ce producem aici, pentru că doar aşa vom reuşi să fim mai performanţi şi mai sănătoşi", a spus Mihai Miron, omul de afaceri care controlează distribuitorul de medicamente Ropharma şi care are afaceri şi în domeniul zootehniei. Mihai Miron a fost desemnat anul trecut "Antreprenorul anului", afacerile şi investiţiile sale pe piaţa locală creând peste 4.000 de locuri de muncă.
Şi Vlad Vitcu, director corporate Iaşi în cadrul Băncii Comerciale Române, afirmă că zona de nord a Moldovei are un potenţial foarte bun în zona agriculturii, cărnii şi panificaţiei, dar şi în IT sau industria de medicamente. "În Iaşi, a crescut nivelul creditelor acordate în euro, însă recomandarea pe care o facem antreprenorilor şi de la care nu facem rabat este ca finanţarea să o acordăm în moneda în care clientul îşi încasează creanţele", a declarat reprezentantul BCR.
Pandora Prod (producţie de îmbrăcăminte), Te- Rox Prod (producţie de centuri de siguranţă pentru copii), Autonom Rent a Car (închireri auto), Dedeman (retailer de bricolaj), Betty Ice (producţie de îngheţată), Salbac (producţie de mezeluri), Fiterman Pharma (producţie de medicamente), Transgor Logistik (soluţii de transport şi logistică), Proinvest Grup (producţie de componente pentru construcţii şi industrie) şi Autonom Services (servicii de închiriere auto) au fost "campionii" în business din regiunea Moldovei în acest an. Proprietarii acestor companii au reuşit să îşi menţină afacerile pe profit în ultimii trei ani şi să înregistreze creşteri cuprinse între 11% şi 92% în ultimul an.
"Un antreprenor de succes este un antreprenor care reuşeşte să aibă creştere, să se adapteze problemelor pieţei, să aibă o reacţie rapidă în faţa provocărilor pe care fie competiţia, fie mediul i le pune în faţă şi este foarte bun în a valorifica oportu­nităţile. De foarte multe ori am văzut companii care de-a lungul timpului şi-au schimbat obiectul de ac­ti­vitate pentru că au văzut noi oportunităţi de creş­tere, deşi există situaţii în care campionii au beneficiat de o anumită situaţie de moment", a spus Cristian Nacu, partener în cadrul Enterprise Investors.
În perioade de criză, antreprenorii de succes din toată lumea s-au dezvoltat, iar peste jumătate din cele 500 de companii din topul Fortune au fost fondate în perioade dificile, a spus Irina Anghel-Enescu de la Fundaţia Triple Helix.
"Nu este de mirare că atenţia tuturor este îndreptată către antreprenori. Peste tot în lume, politicenii au o apetenţă pentru promovarea antreprenoriatului, pentru că ei sunt cei care ajută la creşterea PIB-ului şi la crearea de noi locuri de muncă", a spus Irina Anghel-Enescu.
Principalele probleme ale antreprenorilor români sunt legate de faptul că aceştia nu ştiu când şi dacă să-şi vândă afacerea, dar şi de faptul că vor să se implice foarte mult în business pentru că nu au un management profesionist.
"Cel mai mare risc cu care se confruntă economia românească este deprofesionalizarea ţării. Inconsecvenţele din învăţământ (forţa de muncă formată din proaspeţi absolvenţi nu mai face faţă economiei), plecarea talentelor în străinătate şi imposibilitatea noastră de a-i aduce acasă pe cei care au studiat la universităţi de prestigiu în străinătate împiedică antreprenorii să îşi creeze un management profesionist şi să se detaşeze de business, pentru a găsi noi strategii de creştere", a spus Ionuţ Simion, partener în cadrul PwC România.
Cristian Nacu, partener în cadrul fondului de investiţii Enterprise Investors
Un antreprenor de succes este un antreprenor care reuşeşte să aibă creştere, să se adapteze problemelor pieţei, să aibă o reacţie rapidă în faţa provocărilor pe care fie competiţia, fie mediul i le pune în faţă şi este foarte bun în a valorifica oportunităţile. De foarte multe ori am văzut companii care de-a lungul timpului şi-au schimbat obiectul de activitate pentru că au văzut noi oportunităţi de creştere.
Un studiu recent ne-a arătat că percepţiile românilor despre antreprenori sunt în continuare proaste. Prin proiectul "Campioni în business" am vrut să arătăm că există şi antreprenori care reuşesc să facă afaceri deosebite fără să fie prea mult în lumina reflectoarelor.
Ionuţ Simion, partener, Lider Servicii de consultanţă fiscală pentru antreprenori, PwC România
Economia a ieşit din salonul 1 şi a intrat în salonul 2, dar tot la terapie intensivă rămâne. Pentru PwC, antreprenorii români reprezintă viitorul business-ului nostru şi soluţia pentru ieşirea din criză.
De-a lungul timpului, am observat că una din problemele antreprenorilor români este că nu ştiu când să vândă sau să dezinvestească. Un antreprenor are capacitatea de a creşte un business, dar nu ştie când să îl vândă.
Rolul unui consultant este acela ca, alături de un fond de investiţii şi de o bancă, să îi ajute pe antreprenori să îşi construiască un business pe care să îl poată vinde oricând, problema e că antreprenorul trebuie să fie pregătit să facă acest lucru.
Mihai Miron, preşedintele distribuitorului de medicamente Ropharma
Am avut şansa să încep afacerile devreme, în ianuarie 1990, şi am reuşit într-un timp foarte scurt ca realitatea să depăşească percepţia şi să trec de la un business naţional la unul internaţional.
În cazul meu, antreprenoriatul este în genă, tata are 81 de ani şi încă este antreprenor, chiar anul trecut a făcut o investiţie serioasă în zootehnie. Am rămas fidel unor idealuri moştenite de la părinţi. Există oportunităţi de afaceri extraordinare în România. În domeniul farma, potenţialul de creştere este de 12-15% anual pentru următorii 20 de ani pentru că suntem codaşi la consumul de medicamente, care este la jumătate faţă de ţările din Europa de Est.
Vlad Vitcu, director Corporate Iaşi în cadrul BCR
Vom susţine în continuare IMM-urile, afacerile care fac diferenţa, ţinând cont de rigorile pieţei şi de adaptabilitatea pe care companiile vor fi capabile să o demonstreze.
În Iaşi, a crescut nivelul creditelor acordate în euro, însă recomandarea pe care o facem antreprenorilor şi de la care nu facem rabat este ca finanţarea să o acordăm în moneda în care clientul îşi încasează creanţele.
Irina Anghel - Enescu, preşedinte şi fondator al Fundaţiei Triple Helix
Am făcut un studiu despre percepţia românilor despre antreprenoriat, iar rezultatele arată că 60% dintre români cred că antreprenorii nu sunt cinstiţi, iar 69% dintre aceştia cred că antreprenorii muncesc mai puţin decât angajaţii lor. Această percepţie s-a perpetuat din perioada propagandei comuniste.
Dorel Boris Simiz, directorul general al producătorului de îmbrăcăminte Pandora
Când a început criza eram exportator de lohn, după care am realizat că ne trebuie o altă provocare, pentru că piaţa lohnului pleca spre Asia. Ne-am plimbat peste tot pentru a identifica acel segment pe care putem să-l ofertăm şi am început să exportăm tehnologia noastră, iar după doi ani de muncă, am crescut cu 30%, în plină criză.
Neculai Apostol, fondatorul producătorului de preparate din carne Kosarom
Am intrat în afaceri în 1990, prin desprinderea din fosta întreprindere de industrializare a cărnii din Iaşi. Ca antreprenor, am constatat faptul că instituţiile de control trebuie restructurate, să fie unităţi regionale de control care să se subordoneze centrului, pentru că în situaţia actuală riscăm să ducem mediul de afaceri într-o zonă de concurenţă neloială şi evaziune fiscală.
Gabriel Mardarasevici, director general, Radix Communications
Am plecat la drum în afaceri în 1993, după un stagiu de şase ani de cadru didactic la Universitatea Politehnică din Iaşi. M-am apucat de afaceri din nevoie, am intrat în companie ca angajat, iar ulterior am devenit acţionar majoritar, iar după 11 ani am vândut compania către o multinaţională - Ness. Din 2009 am repornit în acelaşi domeniu către zona tehnologiilor şi am început să dezvolt alte trei companii.
Marius Ştefan, directorul general al companiei de închirieri auto Autonom Rent-A-Car
După ce am terminat un program de MBA în State, m-am întors în ţară, unde era un fel de El Dorado, pentru că de orice business te apucai aveai şansă mare de succes, iar lumea era foarte optimistă. Am început businessul de închierieri auto cu câteva maşini în Piatra Neamţ, după care ne-am extins regional. Ca antreprenor, sfatul meu pentru cei care vor să iniţieze o afacere este să facă în primul rând ceea ce le place.

ZiarulFinanciar - 2012

 

 

Irina Anghel-Enescu, Triple Helix: "Campionii în business" sunt exemple atât pentru alţi antreprenori, cât şi pentru cei din zona corporate

"Campioni în business" este un proiect prin care îi aducem în faţă pe cei care sunt exemplu pentru alţi antreprenori, dar şi pentru cei din zona corporate, a spus Irina Anghel-Enescu, preşedintele Fundaţiei Triple Helix.

ZiarulFinanciar - 2013

 

 

Irina Anghel-Enescu, aleasă în comunitatea Young Global Leaders

Irina Anghel-Enescu, un executiv cu o experienţă de peste 15 ani în domeniul investiţiilor private, a fost aleasă de Forumul Economic Mondial de la Davos în grupul Young Global Leaders (YGL), un club select care reuneşte tineri sub 40 de ani din toată lumea care au contribuit la dezvoltarea societăţii. Irina este în prezent managing director al South Eastern European Private Equity and Venture Capital Association (SEEPEA) şi a fost selectată ca urmare a experienţei acumulate şi a specializării academice dobândite la Universitatea Harvard în domeniul impactului fondurilor de venture capital la dezvoltarea mediului antreprenorial.
De profesie avocat, ea este totodată şi preşedintele Clubului Harvard România - Moldova, membru în board-urile mai multor organizaţii nonprofit şi fondatoarea Asociaţiei Triple Helix, care derulează proiecte pentru accelerarea dezvoltării României, cu accent pe antreprenoriat, educaţie şi leadership.
Cu experienţă în arii precum fonduri de private equity şi capital de risc/venture capital, ea este speaker la diverse evenimente organizate în toată lumea de instituţii precum Harvard, Stanford, London Business School, agenţii ale O.N.U sau guverne ale ţărilor interesate în stimularea investiţiilor de tip venture capital. În 2014, în comunitatea YGL au fost selectaţi 214 tineri din 66 de ţări, care au câte un mandat de şase ani. Din România a mai fost selectată anul acesta şi Cristina Bâtlan, fondatoarea grupului Musette, producător de încălţăminte.

ZiarulFinanciar - 2014

 

 

Românca Irina Anghel–Enescu, printre liderii de anvergură globală

Forumul Economic Mondial de la Davos a anunţat în data de 11 martie includerea româncei Irina Anghel–Enescu, Managing Director al South Eastern European Private Equity and Venture Capital Association (SEEPEA), în grupul select al tinerilor lideri de anvergură globală, care formează comunitatea Young Global Leaders.
În urma experienţei acumulate şi a specializării academice dobândite la Universitatea Harvard în domeniul impactului fondurilor de venture capital la dezvoltarea mediului antreprenorial, Irina Anghel-Enescu este recunoscută la nivel global ca unul dintre experţii în acest domeniu, fiind frecvent invitată ca vorbitor la evenimentele organizate în toate colţurile globului de diverse instituţii prestigioase (cum ar fi Harvard, Stanford, London Business School, agenţii ale O.N.U sau guverne ale ţărilor interesate în stimularea investiţiilor de tip venture capital).
«Sunt onorată să mă alătur comunităţii selecte a celor care primesc această recunoaştere din partea Forumului Economic Mondial de la Davos. Intenţionez să folosesc cei şase ani, în care voi face parte din Comunitatea Young Global Leaders, pentru a colabora cu oameni excepţionali, în cadrul unor proiecte comune, care sper că vor deschide noi perspective şi vor contribui la transformarea în bine a lumii în care trăim, în general, şi a României, în particular», a declarat Irina Anghel – Enescu.
Conform informaţiilor furnizate de Forumul Economic Mondial, Young Global Leaders ai anului 2014 au fost selectaţi în urma analizei profilelor a mii de lideri globali sub 40 de ani, din toată lumea şi din toate domeniile de activitate. Comitetul de selecţie, format din personalităţi marcante la nivel internaţional, este condus în fiecare an de Maiestatea sa Regina Rania Al Abdullah a Iordaniei.
Irina Anghel-Enescu se alătură prin această distincţie unei liste impresionante de personalităţi, care i-a inclus în decursul timpului pe premierul Marii Britanii David Cameron, pe fondatorii Google, Facebook şi Wikipedia, Larry Page, Mark Zuckerberg, respectiv Jimmy Wales, pe prinţul moştenitor al Norvegiei Haakon, pe CEO-ul Yahoo Marissa Mayer, dar şi pe binecunoscuta vedetă TV Oprah Winfrey sau pe faimosul tenisman Roger Federer.

cariereonline.ro - 2014

 

 

Mulţi români îi văd pe antreprenori ca bişniţari care fac bani "pe spinarea angajaţilor"

Astfel, deşi 70% dintre români sunt de acord că antreprenorii determină prosperitate, 65% dintre persoanele intervievate consideră că întreprinzătorii se îmbogăţesc pe spatele angajaţilor, în timp ce 57% consideră că în afaceri fac bani doar cei care fură.
"Această diferenţă de percepţie se explică prin faptul că lipsesc din vizorul public modele, ies în faţă doar cei care vorbesc bine, iar cei care muncesc sunt plecaţi, au treabă, sunt cu mânecile suflecate", a declarat, miercuri, într-o conferinţă de presă, Irina Anghel Enescu, preşedintele şi fondatorul asociaţiei Triple Helix, unul dintre partenerii programului "Campioni în business".
Programul este dedicat antreprenorilor români care crează locuri de muncă, aduc inovaţie şi contribuie semnificativ la bugetul de stat. În program mai participă fondul de investiţii Enterprise Investors, BCR şi PwC.
Studiul prezentat la lansarea din acest an a programului a fost realizat pe un eşantion de 1.000 de persoane, în luna august.
Alt rezultat al studiului arată ca 69% dintre români cred că antreprenorii muncesc mai puţin decât angajaţii şi că 57% consideră că succesul în afaceri ţine de noroc.
Consluziile studiului arată că încă se simt ecourile propagandei comuniste, iar antreprenorii sunt văzuţi în continuare ca bişniţari şi exploatatori. Percepţiile sunt însă strict corelate cu nivelul de educaţie şi de venit.
"Cu cât sunt mai educaţi şi au venituri mai mari, cu atât românii au o percepţie mai bună, şi invers", a mai spus Enescu.

Realitatea - 2012

 

 

IRINA ANGHEL ENESCU – Locul 46 în Top 50 cele mai influente, ediția 2014


În 2014, Irina Anghel Enescu a fost inclusă de Forumul Economic Mondial de la Davos în comunitatea Young Global Leaders, după ce în 2012 fusese inclusă în topul celor 100 femei din tehnologie din Europa de către TechCrunch. Fondatoarea primului cabinet de avocatură specializat în private equity și venture capital din România este și membru în comitetul reprezentanților European Venture Capital Association și, după anul petrecut ca Mason Fellow la Harvard, unde a făcut cercetare în domeniul impactului fondurilor de private equity și venture capital în dezvoltarea ecosistemelor antreprenoriale, s-a dedicat promovării antreprenoriatului și inovației, prin organizația sa non-guvernamentală, Triple Helix.

Forbes - 2014