Cosmin Ochisor - Telekom

Cosmin Ochisor

Cosmin Ochisor este absolvent al facultatii de sociologie si comunicatii din cadrul Universitatii din Bucuresti si si-a inceput cariera in anul 2004, ca data analist pentru Ipsos. A urmat apoi, sa lucreze pentru Mercury Research,

Henkel, si pasul cel important din cariera lui Cosmin Ochisor a fost in anul 2009, cand a fost recrutat de Romtelecom. In anul 2012 este promovat ca project manager eu innovation hub, in Born Area din Germania, iar in prezent Cosmin Ochisor este business development manager hubarum, la filiala T-Mobile din Polonia.

 

Articole din presa:

 

Cosmin Ochişor, hub:raum: Talentul tehnic este unul din atuurile românilor, dar trebuie dezvoltată şi gândirea antreprenorială

Talentul tehnic este un avantaj al României, dar trebuie dezvoltată şi gândirea antreprenorială, consideră Cosmin Ochişor, business development manager al hub:raum, un incubator de business al Deutsche Telekom, prezent la ZF Mobilio '14.
"În România, ce este specific este diversitatea foarte mare de proiecte. Nu aş spune că ne limităm la un domeniu sau altul. Talentul tehnic e unul din atuurile noastre şi trebuie îmbunătăţită gândirea antreprenorială", a declarat Ochişor.

ZiarulFinanciar - 2014

 

 

Consumatorii români intră în forţă în lumea digitală, dar instituţiile statului se mişcă mai lent

Pentru privatizarea Romtelecom va fi o negociere foarte dură Întreg dialogul persoanelor juridice cu ANAF ar putea fi complet informatizat până în 2016 România are cele mai noi tehnologii lansate pe o piaţă care nu era pregătită Anul acesta este primul în care se discută de schimbarea primei tablete, achiziţionată acum doi ani Tabletele vor depăşi laptopurile la vânzări

Românii sunt oameni deschişi spre tehnologie, în special spre cea care asigură extramobilitate, iar aceasta se observă atât la nivelul consumatorului, cât şi al afacerilor, este una din concluziile conferinţei „ZF Mobilio '14", organizată în parteneriat cu Romtelecom, Cosmote, Vodafone, certSign şi avocaţii de la Schoenherr şi Asociaţii. Anul acesta vânzările de tablete vor creşte şi le vor depăşi pe cele de laptopuri. Distribuitorii vin în întâmpinarea acestei cereri cu produse care asigură conectivitate la internet permanentă, prin tehnologie 3G, asigurată de operatorii de telefonie mobilă, nu doar prin WiFi.

Cosmin Ochişor, business development manager al hub:raum, un incubator de business al Deutsche Telekom
Specifică României este diversitatea foarte mare de proiecte. Nu aş spune că ne limităm la un domeniu sau altul. Talentul tehnic este unul din atuurile noastre şi trebuie îmbunătăţită gândirea antreprenorială.
O zonă de focus foarte mare este cea de aplicaţii de tip cloud pentru IMM, pentru că acolo e un potenţial uriaş de aducere în lumea digitală. Când vorbesc de aplicaţii cloud sunt lucruri pe care compania respectivă le poate folosi fără a investi în infrastructură.

ZiarulFinanciar - 2014

 

 

Cum poate obţine un start-up o finanţare de până la 40.000 de euro de la Deutsche Telekom

Start-up-urile din România care au idei de lansare a unui produs sau serviciu legat de piaţa de telecomunicaţii, media digitală sau internet pot aplica pentru o finanţare de până la 40.000 de euro la biroul din Cracovia (Polonia) al hub:raum, un „incubator" de afaceri noi finanţat de gigantul german Deutsche Telekom, care este acţionarul indirect al Cosmote România şi Romtelecom.

WikiZF: Profilul companiilor Cosmote România, Romtelecom

„Start-up-urile din România pot aplica pentru a obţine finanţare pe pagina web a incubatorului. Finanţarea poate fi de până la 30.000-40.000 de euro", a declarat într-o întâlnire cu media la Varşovia Jakub Probola, unul dintre managerii care răspund de acest proiect. „Angajaţii companiei nu sunt obligaţi să vină în Polonia, pot funcţiona din România, unde le putem oferi suport. Pe de altă parte, incubatorul le permite start-up-urilor să vină aici, să aibă acces la suport şi la resursele Deutsche Telekom."

Prin această iniţiativă vrem să atragem în cadrul grupului mai multe produse şi servicii inovatoare create în Europa de Est, a spus şi Claudia Nemat, membru în boardul Deutsche Telekom (DT), care răspunde de segmentul de tehnologie şi afacerile gigantului german din Europa.
Cum sunt mai exact metodele prin care start-up-urile pot fi susţinute de Deutsche Telekom? „Prin finanţare, acces la expertiză prin mentorat, acces la facilităţi de test şi resurse ale Deutsche Telekom şi spaţiu pentru funcţionarea biroului. Finanţarea poate fi oferită timp de şase până la 12 luni, în funcţie de proiect. Experţii noştri le pot oferi asistenţă în rafinarea ideilor şi a planului de business", a adăugat Probola.

Start-up-urile ar trebui să aplice dacă au idei legate de industria de telecom (tehnologii, aplicaţii, servicii etc.), media digitală (conţinut, distribuţie şi reclame) sau internet (plăţi, comerţ electronic şi servicii online).

Hub:raum a fost fondat de Deutsche Telekom în 2012 în Berlin, iar în luna aprilie a acestui an a fost deschis şi biroul din Cracovia. „La dezvoltarea proiectului a participat şi românul Cosmin Ochişor, project manager innovation and new business development, din cadrul Romtelecom", potrivit lui Probola. Potrivit datelor de pe reţeaua LinkedIn, Ochişor lucrează din 2009 pentru Romtelecom, iar anterior a fost angajat la Henkel, Sensiblu, Mercury Research şi Ipsos.

În prima lună de funcţionare biroul din Varşovia a primit o duzină de aplicaţii, a spus Probola, fără a oferi detalii. „Ne uităm la proiecte care să aibă sinergii cu activitatea unui operator telecom. Pot fi idei legate de IPTV, comanda de taxiuri, case conectate."

Ce primeşte Deutsche Telekom în schim­bul asistenţei şi finanţării oferite start-up-urilor? Acţiuni la companie, spune Jakub Probola, însă grupul este deschis la mai multe modele de lucru. „Nu ne concentrăm pe a face bani cu acest proiect. Putem să încheiem un parteneriat, să ne gândim la un model de partajare a veniturilor. Teoretic, orice model este posibil."

Grupul german va începe să organizeze evenimente în regiune pentru a face cunoscut incubatorul din Varşovia, a adăugat Probola.

DT controlează în România, prin intermediul grecilor de la OTE, Cosmote - numărul trei pe piaţa de telefonie mobilă - şi Romtelecom - numărul doi pe TV şi net fix şi numărul unu pe telefonie fixă. Cele două companii au împreună un rulaj anual de peste un miliard de euro.

ZiarulFinanciar - 2013

 

 

Hub:raum – un program de accelerare cu dublă identitate

Hub:raum este un programul de accelerare al Deutsche Telekom, lucru care îi oferă o dublă identitate: cea clasică de incubator de business care priveşte mai ales accesul la finanţare , dar şi cea corporatistă care are ca scop principal să aducă inovaţia în Deutsche Telekom. Am stat de vorbă cu Cosmin Ochişor, Business Development manager hub:raum, despre oportunităţile pe care le au echipele care aleg să urmeze acest program de accelerare şi perspectivele acestora după absolvire.
„În esenţă hub:raum este un „corporate-incubator", adică un hibrid; chiar dacă investiţia finaciară reprezintă o parte foarte importantă din oferta noastră (oferim 80.000 EUR unui startup), credem că suportul şi accesul la reţeaua Deutsche Telekom este mult mai important. Prin acces înţelegem în special accesul la clienţi, ceea ce e un ingredient fără de care nici un business nu poate exista. Orice produs sau serviciu, oricât de performant sau avansat din punct de vedere tehnologic ar fi, este doar un concept, dacă în final nu are utilizatori, iar tocmai asta încercăm să oferim în hub:raum. Am creat practic o ofertă completă pentru ca investiţia iniţială să fie folosită petru dezvoltarea produsului până la un stadiu în care poate fi lansat pe piaţă – vorbesc desigur de o primă iteraţie a produsului.", explică Ochişor.

Cosmin a decis să facă parte din hub:raum după aproape 5 ani petrecuţi în Romtelecom, într-o divizie nou înfiinţată care se ocupa de dezvoltarea de noi modele de business, altele decât cele consacrate în industria de telecom. „În cazul hub:raum a fost vorba tot de un început, fiind realmente primul angajat la Cracovia. Hub:raum e un proiect aflat la început, totul fiind creat de la zero, neexistând în prealabil ceva similar în interiorul grupului. Deutsche Telekom adresează astfel o nevoie a comunităţii de startup-uri, creând un startup în interior său.", povesteşte Ochişor parcursul său profesional în cadrul companiei.

Rolul său principal în cadrul hub:raum este acela de a media „două lumi" (cea corporatistă şi comunitatea startup-urilor), dedicându-şi o mare parte din timpul său interacţiunilor cu persoane atât din Deutsche Telekom, cât şi din cadrul startup-urilor din portofoliul hub:raum.

„Dat fiind că de la Cracovia încercăm să acoperim toată regiunea (Europa Centrală și de Est), jobul presupune desigur și multe călătorii, dar în esenţă aș spune că ar fi imposibil să îmi desfăşor activitatea fără infrastructura telecom actuală. Provocarea de a construi ceva, combinată cu pasiunea pe care o am pentru zona de tehnologie, sunt un mix important în ceea ce priveşte motivaţia de lucra pentru hub:raum. Desigur şi echipa din care fac parte este un alt motiv la fel de important pentru mine." ne povesteşte Cosmin.

Principalul element diferențiator al hub:raum față de alte programe de accelerare este suportul acordat după terminarea programului în sine. Investiția initială este doar începutul, pentru că echipa hub:raum urmărește să transforme toate startup-urile participante în afaceri de succes. Astfel partea cu adevărat interesantă vine după absolvirea programului, iar suportul se concretizează în acces la baza de date de clienţi, mentorat pentru dezvoltarea produsului, acces la informații și studii de piață, suport în atragerea altor investitori, etc.
Pentru a fi admis în hub:raum un startup trebuie să îndeplinească în esență aceleași criterii pe care orice investitor le folosește cu diferența că produsul sau serviciul trebuie să fie relevant pentru domeniul de activitate al Deutsche Telekom. "Este important să existe o potențială sinergie cu alte produse și servicii din portofoliul Deutsche Telekom, dar lucrul acesta nu e deloc limitativ dacă ne gândim la ceea ce însemna telecomul în momentul de față. În general aș spune că orice serviciu sau produs care e conectat la internet e interesant pentru noi, dar bineînțeles că sunt câteva zone cu o importanță mai mare: soluții din zona de TV/entertainement, soluții de plăţi, e-commerce și publicitate, e-health, home-automation și internet of things, big data și securitate digitală. Acestea sunt doar câteva exemple, aspectul cel mai important fiind calitatea echipei și cât de solidă și elaborată este ideea. Ne așteptam ca orice aplicație să fie mai mult de o idee, iar echipa să aibă ce arăta – faptul acesta indică și nivelul lor de motivare, precum si capabilitățile echipei de a duce la bun sfârșit respectivul proiect. În final, dar nu în ultimul rând, trebuie să existe o strategie clară de a câștiga utilizatori și bineînţeles, de a genera venituri." ne explică Cosmin criteriile pe care trebuie să le îndeplinească un startup pentru a fi admis în programul de accelersre.

Lucrând cu startup-uri din întreaga lume, Cosmin a învăţat că e important ca omul potrivit să fie la locul potrivit în momentul potrivit, iar pentru acest lucru trebuie ca fiecare să fie capabil să identifice oportunităţi şi să le folosească. Având oportunitatea de a interacționa si cu startup-uri din Europa Centrală și de Est, dar și cu cele din Europa Occidentală, el a avut ocazia să observe diferenţe şi asemănări între acestea.

"În ceea ce privește cunoștințele și talentul tehnic nu pot spune ca am observat vreo lipsă în acest sens la antreprenorii români, ba din contră, aș spune că această parte este cu siguranță un avantaj al celor din România. Spun asta, pentru că majoritatea antreprenorilor români în tehnologie vin cu un background tehnic, iar pe lângă talentul despre care am spus și despre care se vorbește destul de mult, aș mai adăuga creativitatea ca punct forte al românilor, în special în rezolvarea de probleme. Pe partea celalaltă cred că s-ar putea îmbunătăți mai mult zona de creare și dezvoltare a unei afaceri, precum și conectarea la ceea ce se întâmplă global, altfel ideea respectivă este doar o demonstrație tehnologică sau un proiect de cercetare/dezvoltare și mai puțin o afacere de succes. În majoritatea țărilor din regiune există o serie de „specialități locale" dacă le putem numi așa – lucrul acesta lipsește însă oarecum din România, ceea ce nu e neapărat un lucru rău, dat fiind că astfel vezi foarte multe idei care realmente merg într-o direcție complet nouă. Este un pariu ambițios, dar până la urmă asta înseamnă inovația, nu se poate sa inovezi mergând pe „căi bătătorite", crede Ochişor.

Hub:raum susţine activ dezvoltarea ecosistemului antreprenorial din regiune, iar în acest an au susţinut prima ediţie a How to Web MVP Academy, program de pre-accelerare adresat startup-urilor în tehnologie din Europa Centrală şi de Est. Cosmin este de asemenea mentor în cadrul How to Web MVP Academy, iar din această poziție a remarcat ca punct forte nivelul de motivație, lucru foarte important în viziunea lui pentru că vor avea nevoie în continuare de multă motivație și determinare pentru a avea succes. Pe de altă parte, crede că echipele ar trebui să acorde o atenție mai mare competiției directe și înțelegerii pieței în care urmează să activeze, mai ales având în vedere că nu concurează doar cu restul echipelor din program, ci şi cu alte startup-uri la nivel global care au acces la aceiaşi investitori.
"Modul în care înțelegi competiția va avea o importanță mare în ceea ce privește strategia de lansare pe piață, publicul țintă, strategia de monetizare și politicile de preţ, lucruri fără de care o afacere nu poate exista. O altă consecință este de a înțelege că în majoritatea cazurilor activează într-un mediu global. Viteza de dezvoltare a produsul este la fel de importantă și, chiar dacă pare ambițios, echipa trebuie să poată să aibă un produs gata în 2 luni, o versiune preliminară cu ajutorul căreia să poți testa produsul pe un grup restrâns de utilizatori.", povesteşte Ochişor

Cosmin Ochişor le recomandă antreprenorilor în tehnologie aflați la început de drum să încerce în primul rând, dar într-un mod serios, să îşi valideze cât mai rapid ideea şi să ceară feedback pentru asta pentru că o idee ținută în sertar nu valorează mare lucru. În plus, recomandă să caute să înțeleagă că antreprenoriatul înseamnă și un alt stil de viață care poate aduce schimbări pentru care trebuie să fii pregătit, cum ar fi: renunțarea la un loc de muncă sigur, mult mai mult efort, responsabilitatea unei întregi echipe, responsabilitatea financiară și altele. Dar la final, merită să încerce!

Acest material este realizat împreună cu How to Web MVP Academy, program de pre-accelerare adresat celor mai performante startup-uri din Europa Centrală şi de Est dezvoltat în parteneriat cu Microsoft, Romtelecom şi Cosmote cu sprijinul Bitdefender, Raiffeisen Bank, Hub:raum şi TechHub Bucharest.

Forbes - 2014

 

 

Cele mai tari idei de afaceri in tehnologie. MVP Academy a anuntat finalistii

How to Web MVP Academy prezinta echipele admise in programul de pre-accelerare
How to Web MVP Academy, program de pre-accelerare adresat startup-urilor in tehnologie din Europa Centrala si de Est, a selectat echipele finaliste. In perioada 2 iunie – 22 iulie acestea vor lucra alaturi de mentori si profesionisti consacrati la nivel regional pentru a-si dezvolta produsele si a invata cum sa profite de oportunitatile existente pe piata globala.
Startup-uri tech activand in domenii precum software, hardware, internet of things, mobile, medtech sau ecommerce au aplicat pentru participarea la How to Web MVP Academy. Acestea au fost evaluate de specialisti in domeniu luand in considerare experienta si capacitatea de executie a echipei, dimensiunea si tendintele pietei, validarea initiala a produsului si tractiunea acestuia, potentialul si impactul la nivel international, precum si fezabilitatea proiectului (scalabilitate, cost de achizitie al clientilor).
Cei 15 finalisti au fost desemnati dupa o analiza atenta a juriului din care au facut parte Cosmin Ochisor (Liaison Manager hub:raum), Zoli Herczeg (Partner Business Evangelist Microsoft Romania), Cristi Badea (Co-Fondator & Chief Product Officer MavenHut), Bogdan Iordache (Co-Fondator & CEO How to Web) si Monica Obogeanu (Program Manager How to Web MVP Academy).

Cine sunt echipele finaliste ale How to Web MVP Academy?
15 echipe care dezvolta produse in domenii precum software, hardware, Internet of Things, mobile sau medtech din Romania, Bulgaria si Slovenia au fost admise la How to Web MVP Academy. Startup-urile care vor participa la prima editie a programului de pre-accelerare sunt:
Axo Suits – exoschelete cu putere mare
Bravatar – retea de comunitati de fani dezvoltate in jurul brand-urilor
Complement – software pentru management educational, catalog online si platforma de dezvoltare personala
Doctrina d.o.o. – Platforma care faciliteaza transferul de cunostinte pentru farmacisti, ajutandu-i pe acestia sa invete mai multe despre produse prin participarea la webinarii
Drimm.in – platforma sociala care permite utilizatorilor sa se asocieze pentru a isi ajuta prietenii sa isi indeplineasca dorintele
Fitter – aplicatie mobile care conecteaza salile de fitness cu clientii acestora intr-un mod personal, intuitiv si eficient, oferindu-le o experienta de antrenament personalizat
Gloria Food – sistem de comenzi online gratuit care permite restaurantelor sa interactioneze in mod direct cu clientii acestora
Hickery – music player web si mobile care permite utilizatorilor sa interactioneze intre ei si sa asculte muzica in functie de preferintele exprimate pe social media
Inovolt – produs care combina componente hardware si software si permite utilizatorilor sa masoare, sa inregistrezeze si sa analizeze consumul energetic in timp real
Lifebox – aplicatie mobile care permite utilizatorilor sa creeze albume de fotografii comune cu prietenii acestora si sa creeze astfel amintiri impreuna
Pillbuzz – bratara conectata la o aplicatie mobila care ii ajuta pe utilizatori sa isi respecte tratamentele medicale
Pocketo – aplicatie mobile care, cu ajutorul unei componente hardware, permite dezvoltatorilor de produse IoT sa creeze prototipuri rapid si ieftin
Qalendra – platforma de calatorii care permite persoanelor dornice de aventura sa descopere noi oportunitati si sa isi realizeze propriul calendar
StudyMentors – platforma online care pune in legatura tinerii care isi doresc sa aplice la studii in strainatate cu studentii si absolventii universitatilor europene
Wallet Buzz – aplicatie mobile care transmite utilizatorilor de smartphone-uri ofertele retailerilor in functie de proximitate
Intre 2 iunie si 22 iulie, finalistii How to Web MVP Academy vor acumula competente esentiale de business care ii vor ajuta sa isi dezvolte produsele la scara globala. Startup-urile vor beneficia, pe langa componenta educationala, de acces la spatiul de co-working oferit de TechHub Bucharest, mentorat, acces la comunitatea tech la nivel international si conexiuni cu investitori de tip angel, programe de accelerare si fonduri de investitii early stage. In plus, echipa How to Web MVP Academy va fi alaturi de acestea pe toata durata programului si ii va ajuta sa isi urmareasca progresul si sa acceseze resurse relevante pentru nevoile lor specifice.
How to Web MVP Academy este un program dezvoltat in parteneriat cu Microsoft, Romtelecom si Cosmote cu sprijinul Bitdefender, Raiffeisen Bank, Hub:raum si TechHub Bucharest. Echipele finaliste vor incepe sa lucreze in spatiul de co-working de la TechHub Bucharest luni, 2 iunie si, o zi mai tarziu, vor avea ocazia sa cunoasca mentorii locali si sa interactioneze in mod direct cu acestia in cadrul unui eveniment privat.
Startup-urile vor parcurge un program de 7 saptamani in care vor lucra intensiv la dezvoltarea propriilor produse si vor participa la workshop-uri si sesiuni de mentorat 1 la 1. Programul se va incheia pe data de 22 iulie cu Demo Day, oferind astfel echipelor ocazia de a-si prezenta produsele si progresul in fata unei audiente formate din reprezentanti ai unora dintre cele mai apreciate programe de accelerare la nivel european, investitori de tip angel, fonduri de investitii early stage, antreprenori si profesionisti in tehnologie.

yoda.ro - 2014