Daniel Enescu - Daedalus

Daniel Enescu

Daniel Enescu este absolvent al Facultatii de Aeronautica din cadrul Universitatii Politehnica din Bucuresti si este fondatorul grupului Daedalus format din companiile Daedalus Millward Brown, Daedalus New Media Research si

Visionwise. Compania lui Daniel Enescu a fost preluata integral de Compania Millward Brown, parte a grupului WPP.

 

Articole din presa:

 

STUDIU: Ce diferenţe de preţ există la produsele vândute prin magazinele online sau cele clasice

Aceleaşi produse pot fi în medie cu până la 25% mai ieftine în magazinele online decât în cele clasice (offline), diferenţele cele mai mari regăsindu-se la cărţi, tablete şi telefoane mobile, iar cele mai mici la aspiratoare şi hrana pentru animale de companie, potrivit unui studiu Millward Brown.
De exemplu, la un model de telefon al cărui preţ este în jurul a 500 lei, în momentul efectuării studiului existau diferenţe de până la 80 lei între preţul din online şi cel din offline.
De asemenea, cumpărătorul poate economisi în cazul tabletelor la anumite modele şi până la 300 lei dacă cumpără din online, iar anumite titluri de cărţi pot fi găsite la jumătate de preţ, ajungându-se la economii de 15 lei în unele cazuri.
Astfel, diferenţele de preţ ajung la 25% în cazul cărţilor, 15% la tablete şi 14% la telefoane mobile.
Cele mai mici diferenţe de preţ între online şi offline s-au constat la aspiratoare (4%) şi la hrana pentru animalele de companie (1%).
Studiul arată că preţurile aceloraşi produse sunt mai mici în medie în magazinele online decât în magazinele offline.
"Diferenţele dintre online şi offline în ceea ce priveşte preţurile fluctuează semnificativ de la produs la produs, dar majoritatea acestora par sa meargă în aceeaşi direcţie. Altfel spus, ai şanse mari să cumperi mai ieftin un produs dintr-un magazin online, chiar dacă nu ţi-ai făcut anterior temele legate de locul în care găseşti cel mai ieftin produs. Cu toate acestea, promoţiile joacă un rol important în dinamica preţurilor", a declarat Daniel Enescu, preşedinte Millward Brown România.
În 11 din cele 12 categorii de produse studiate, produsele vândute online au fost în medie mai ieftine decât în magazinele clasice, o singură categorie fiind cu paritate de preţ - aparatele foto.
Variaţia preţurilor între online şi offline în funcţie de produs este mult mai mare în cazul cărţilor (40% între produsul cu cea mai mică diferenţă şi cel cu cea mai mare diferenţă între online şi offline), tabletelor (23%) şi cuptoarelor cu microunde (18%) şi semnificativ mai mic în cadrul telefoanelor (8%), frigiderelor (6%) şi a hranei pentru animale de companie (2%).
"Este foarte posibil ca în aceste ultime categorii marja de profit să fie mult mai mică, limitând posibilitatea unor promoţii spectaculoase", precizează studiul.
Studiul, realizat în luna mai, a luat în calcul 12 categorii şi 120 de produse, câte 10 pentru fiecare categorie. Eşantionul constă în 21 de magazine online şi offline, selectate după relevanţa lor în categorie, fiind comparate doar produse cu caracteristici tehnice identice. Datele pot varia în timp în funcţie de politicile magazinelor şi de promoţiile de la un moment dat.
Conform unui alt studiu realizat de Millward Brown România în martie 2014, preţul rămâne un element semnificativ în decizia de achiziţie.
Aproape 49% dintre cei care cumpără online aleg magazinul online pe baza faptului că preţul este mai mic decât în magazinele clasice (offline). Pe lângă preţ/reducerile de preţ, factori cu o importanţă ridicată pentru cumpărători atunci când decid să cumpere online sunt oferirea de servicii gratuite (transport si returnare) şi rapiditatea livrării comenzilor.

Businessmagazine - 2014

 

 

Daedalus Consulting, preluată integral de Millward Brown de la fondatorii Daniel şi Dragoş Enescu

Compania Millward Brown, parte a grupului WPP, a semnat un acord pentru achiziţia integrală a firmei partenere din România Daedalus Consulting de la fondatorii Daniel Enescu şi Dragoş Enescu, precum şi a subsidiarei acesteia, Visionwise Consulting.

"În urma acestei achiziţii, Millward Brown va avea acces mai bun la oportunităţile de creştere pe termen lung din România şi va deţine o prezenţă directă pe toate pieţele importante din Europa Centrală şi de Est, inclusiv Rusia, Polonia, Ungaria şi Cehia", se arată într-un comunicat al Millward Brown, specializată în cercetare pentru branduri, media şi comunicare.
Daedalus Consulting, înfiinţată de Daniel Enescu şi Dragoş Enescu în 1996, este membră în reţeaua Millward Brown de nouă ani şi are circa 110 angajaţi, care asigură cercetare pentru comunicare şi branduri atât companiilor locale, cât şi multinaţionalelor din România.
Millward Brown nu a dezvăluit valoarea tranzacţiei.
Potrivit datelor de la Registrul Comerţului, Daniel Enescu deţine 60% din acţiunile Daedalus Consulting, iar Dragoş Enescu restul de 40%.
Daniel Enescu va ocupa postul de preşedinte al boardului Millward Brown România, responsabil de administrarea şi dezvoltarea oportunităţilor de pe alte pieţe.
Directorul operaţional al Millward Brown Romania, Daniela Lazăr, îşi va păstra rolul în conducerea afacerii, urmând să-i raporteze direct directorului operaţional regional al Millward Brown în Europa Centrală şi de Est şi statele nordice, Jean-Michel Janoueix.
"România este o piaţă importantă în Europa Centrală şi de Est. (...) Integrarea Daedalus în organizaţia Millward Brown va accelera transferul de experienţă între echipe şi pieţe în regiune, pentru beneficiul clienţilor noştri", a declarat Janoueix.
Potrivit datelor de la Ministerul Finanţelor Publice, Daedalus Consulting a înregistrat în anul 2012 o cifră de afaceri netă de 15,9 milioane de lei şi profit net de 1,5 milioane de lei.
WPP este unul dintre cele mai mari grupuri de publicitate din lume, cu operaţiuni inclusiv în România, unde deţine 19 companii, printre care Ogilvy, Kantar Media, Grey România şi Millward Brown.

ZiarulFinanciar - 2014

 

 

Tabletele bat laptopurile în acest an la vânzări

Tabletele vor depăşi anul acesta laptopurile la vânzări, iar piaţa va ajunge la 700.000-800.000 de unităţi, după ce în 2013 livrările s-au apropiat de 500.000 de unităţi, au susţinut jucătorii din industria de profil ieri la conferinţa ZF Mobilio '14.
„Anul trecut s-au vândut spre 500.000 de tablete, iar anul acesta vor fi cam 700.000-800.000 de unităţi. Tabletele vor depăşi laptopurile ca vânzări", a declarat Iulian Stanciu, CEO al eMag, cel mai mare retailer IT&C online de pe piaţa locală.
Antonio Eram, CEO al mobilPay.com, a menţionat că avansul vânzărilor de tablete se datorează migrării de la laptop şi desktop pentru că acestea au un preţ mai redus şi funcţionalităţi mobile.
De asemenea, vânzările de smartphone-uri vor continua să crească, urmând ca la finalul acestui an să ajungă la apro­ximativ 2 milioane de euro, potrivit estimărilor jucătorilor din piaţă.
„La nivel local în 2013 s-au vândut 1,5 milioane smartphone-uri. Vânzări de 1,5 milioane nu pare mult, dar acum doi ani s-au vândut un milion, acum trei ani 600.000 de unităţi", a spus Daniel Enescu, preşedinte al Daedalus Group.

ZiarulFinanciar - 2014

 

 

Consumatorii români intră în forţă în lumea digitală, dar instituţiile statului se mişcă mai lent

Pentru privatizarea Romtelecom va fi o negociere foarte dură Întreg dialogul persoanelor juridice cu ANAF ar putea fi complet informatizat până în 2016 România are cele mai noi tehnologii lansate pe o piaţă care nu era pregătită Anul acesta este primul în care se discută de schimbarea primei tablete, achiziţionată acum doi ani Tabletele vor depăşi laptopurile la vânzări

Românii sunt oameni deschişi spre tehnologie, în special spre cea care asigură extramobilitate, iar aceasta se observă atât la nivelul consumatorului, cât şi al afacerilor, este una din concluziile conferinţei „ZF Mobilio '14", organizată în parteneriat cu Romtelecom, Cosmote, Vodafone, certSign şi avocaţii de la Schoenherr şi Asociaţii. Anul acesta vânzările de tablete vor creşte şi le vor depăşi pe cele de laptopuri. Distribuitorii vin în întâmpinarea acestei cereri cu produse care asigură conectivitate la internet permanentă, prin tehnologie 3G, asigurată de operatorii de telefonie mobilă, nu doar prin WiFi.
Daniel Enescu, preşedinte al Daedalus Group
La nivel local s-au vândut 400.000 de tablete şi 1,5 milioane smartphone-uri. 1,5 milioane nu pare mult, dar acum doi ani s-au vândut 1 milion, acum trei ani 600.000 de unităţi. Cel mai mult timp se petrece pe smartphone. Pe locul doi e calculatorul, pe locul trei e tv şi apoi tableta. Televizorul acoperă o parte mică din timpul oamenilor, mai mult de jumătate din zi este dominată fie de smartphone, fie de calculatoare. La cumpărarea online, utilizarea a scăzut cu 7% la calculator, a crescut cu 27% la smartphone şi a crescut cu 252% la tablete. Cei care vor să vândă îşi taie o mână şi un picior dacă nu sunt pe toate ecranele.

ZiarulFinanciar - 2014

Daniel Enescu, Daedalus Group: Anul trecut în România s-au vândut 1,5 mil. smartphone-uri şi 400.000 de tablete

Anul trecut în România s-au vândut 1,5 milioane de smartphone-uri şi 400.000 de tablete, a declarat Daniel Enescu, preşedinte al Daedalus Group, prezent la ZF Mobilio '14.
"La nivel local s-au vândut 400.000 de tablete şi 1,5 milioane smartphone-uri. 1,5 milioane nu pare mult, dar acum doi ani s-au vândut 1 milion, acum trei ani 600.000 de unităţi", a spus Enescu.

ZiarulFinanciar - 2014

 

 

Portretul românului care face cumpărături pe Internet

Peste jumătate dintre românii care au făcut cumpărături online în ultima jumătate de an au plătit mai puţin de 100 euro pentru cel mai scump produs sau serviciu achiziţionat, potrivit unui studiu realizat de compania de cercetare de marketing Daedalus Millward Brown.

Dintre aceştia, 25,6% alocă între 91 şi 255 lei (21-50 euro) pentru cumpărăturile online, 18% între 226 şi 450 lei (51-100 euro) şi 16% între 1 şi 90 lei (1-20 euro).
Un procentaj important, de 23,3%, este înregistrat şi în cazul persoanelor care alocă între 451 şi 1.300 lei (101-300 euro) pentru achiziţii de pe internet.
La extrema cealaltă, la fiecare 100 de cumpărători online din România există unul care în ultimele 6 luni a achiziţionat un produs sau serviciu cu valoare mai mare de 1.000 euro.
De asemenea, numărul femeilor care au cumpărat doar lucruri cu valoare redusă (până în 20 de euro) de pe internet în ultima jumătate de an este aproape dublu faţă de cel al bărbaţilor aflaţi în aceeaşi situatie (21,7% femei versus 12,6% bărbaţi).
Pe de altă parte, pe măsură ce vârsta creşte, cumpărătorii tind să cumpere produse din ce în ce mai scumpe online. De exemplu, procentajul celor care au achiziţionat în ultimele şase luni cel puţin un produs mai scump de 100 euro este de 17% în rândul tinerilor (18-24 ani) şi creşte la 41% pentru categoria 25-44 ani şi la 58% pentru cei cu varsta între 45 şi 55 ani.
Educaţia joacă un rol important în achiziţia produselor cu valoare mare de pe internet. Astfel, produsul cel mai scump cumpărat de persoanele cu educaţie superioară este în medie de două ori mai scump decât cel achiziţionat de persoane cu educaţie medie şi aproape de trei ori mai scump decât cel achiziţionat de persoanele cu educaţie scăzută.
"Dacă la început motivaţia principală de a face o achiziţie online era dată de obţinerea unui preţ mai bun, aceasta migrează încet, încet către confort sau economia de timp. În felul acesta, produsele cu valoare mai mică încep să devină interesante pentru cei care cumpără online nu atât prin prisma economiei de bani realizate cât mai ales prin prisma experienţei de cumpărare", afirmă Daniel Enescu, managing partner al Daedalus Millward Brown.
Studiul a fost realizat prin interviuri online pe un eşantion de 600 respondenţi din panelul Daedalus Online şi este reprezentativ pentru populaţia utilizatorilor de internet cu vârsta cuprinsă între 18 şi 55 ani.

ZiarulFinanciar - 2014

 

 

Daedalus: Intr-un sector in declin, cea mai dura lupta se da pentru a pastra cota de piata

Pe piata bunurilor de larg consum (FMCG), reactiile consumatorilor la semnalele negative din economie nu vor intarzia prea mult si ar putea aduce un declin de 5-10% sau chiar mai accentuat, este de parere Daniel Enescu, directorul general si partenerul companiei de cercetare de piata Daedalus Millward Brown.
"Piata a crescut puternic in prima parte a anului trecut. In al doilea semestru insa, cresterea a dat primele semne de plafonare, iar anumite categorii de produse au inregistrat chiar un usor declin al vanzarilor, comparativ cu aceeasi perioada din 2007", afirma Enescu.
Efectele crizei financiare, care s-a declansat odata cu prabusirea marilor banci de investitii americane in prima jumatate a lui 2008, sunt din ce in ce mai vizibile in economia romaneasca.
Pe pietele mature din Europa Occidentala, turbulentele din sistemul financiar au antrenat scaderi puternice in retail in 2008, sectorul bunurilor de larg consum nefiind ocolit. La nivel local, se poate vorbi de reactii intarziate ale consumatorilor la semnalele negative venite din exterior, este de parere Enescu.
"Exista o inertie destul de mare a romanilor vizavi de schimbare. Semnele schimbarii nu apar treptat, asa cum se intampla pe pietele mature din vest. De exemplu, in Romania se scumpeste benzina intr-o prima etapa cu 10% si nu se resimte nicio schimbare in consum. La a doua crestere succesiva a pretului este iarasi probabil sa nu existe reactii semnificative, in schimb, dupa mai multe scumpiri de 10%, consumul scade brusc cu 50%. Ma astept ca si pe piata FMCG sa fie o intarziere a reactiilor consumatorilor la inasprirea conditiilor economice; pe de alta parte, atunci cand apare, aceasta reactie va fi brusca si violenta", anticipeaza directorul Daedalus Millward Brown.
Cat de mult pot intarzia insa reactiile consumatorilor?
"Ma astept ca in perioada urmatoare, lunile februarie-martie, sa vedem o contractare a pietei FMCG. In primul rand, deprecierea leului a redus puterea de cumparare a persoanelor care au credite in valuta, un alt factor fiind inchiderea unor fabrici care isi trimit angajatii in somaj tehnic sau fac disponibilizari masive. La acestea se adauga avalansa de stiri negative din afara tarii care vor duce natural catre reducerea veniturilor de la romanii plecati in strainatate", mai spune el.
Piata a dat semnale negative marilor producatori inca din a doua jumatate a anului trecut, cand s-a remarcat o incetinire a cresterii consumului. P&G, cea mai mare companie din sectorul bunurilor de larg consum din Romania, estimeaza ca, anul trecut, rata de crestere a pietei locale de profil s-a redus la 7-8%. Reprezentantii companiei americane eu evitat insa sa faca estimari ale dinamicii pietei in acest an.
Tocmai pentru ca schimbarile aduse de criza nu pot fi anticipate, companiile lucreaza cu doua sau mai multe scenarii.
"Multinationalele, de exemplu, au planuri de back-up. Companiile-mama sunt deja cu un pas inainte, resimt mai puternic efectele crizei, ceea ce pune presiune pe subsidiarele din Romania care ar trebui sa le sprijine cu lichiditati", subliniaza Enescu.
Care sunt scenariile posibile pentru piata FMCG locala in 2009?
"Eu vad doua scenarii: rau si foarte rau. Ca si companie activa pe piata, cred ca este destul de greu sa-ti propui o crestere in acest an.
Pe o piata in declin, pastrarea cotei devine obiectivul principal", sustine acesta.
Daca, in ultimii ani, piata bunurilor de larg consum, estimata la peste 20 miliarde de euro, a inregistrat rate de crestere in jurul a 15-20%, in 2009 intrebarea va fi : cat de mult se pot contracta pietele din sectorul FMCG?
"Pe majoritatea segmentelor din FMCG, va fi interesant de vazut daca declinul valoric va fi usor, in jurul a 5-10%, sau daca va inregistra un ritm mai mare", precizeaza Enescu.
Pe o piata in declin, pastrarea sau cresterea cotei devine obiectivul principal. "Pot accepta ideea ca veniturile vor scadea pentru ca piata este in declin si pot sa imi programez pierderile financiare pe termen scurt, pentru a le recupera ulterior, dar nu pot accepta diminuarea cotei de piata", subliniaza el.
In plus, consumatorii nu mai suporta cresteri de preturi, ceea ce va pune presiune pe reducerea preturilor produselor de larg consum in comert. "Aceasta presiune va genera inmultirea promotiilor in comert", anticipeaza directorul Daedalus.
In ciuda dificultatilor din economie, contractarii pietei si limitarii accesului la finantare bancara, vor fi companii care vor inregistra cresteri importante ale afacerilor, precum si antreprenori care vor castiga de pe urma crizei sau branduri care se vor intari. Pastele fainoase, painea si alte alimente de baza se vor numara printre categoriile de produse ce vor aduce cresteri de vanzari in acest an producatorilor si distribuitorilor de profil.
"In criza apare si un fenomen foarte interesant: incep sa creasca produsele de tip "indulgence", precum tutunul, alcoolul, dulciurile sau cafeaua", exemplifica Enescu.
"In mediul de business vor inflori micile afaceri care creeaza produse si servicii mai ieftine decat companiile de dimensiuni medii si care, comparativ cu firmele mari, au avantajul ca sunt mai flexibile si mai dinamice", adauga el. Printre cele mai vizate sectoare de activitate de catre antreprenori ar putea fi consultanta, unde cosurile de intrare sunt reduse.
"Redistribuirea este un alt fenomen care apare in perioade de criza: unii jucatori ies de pe piata, iar cei care au un avantaj competitiv isi vor majora cota", adauga directorul Daedalus.
La randul lor, brandurile puternice din FMCG care si-au fidelizat clientii pot iesi intarite din criza, chiar daca bugetele de promovare se ajusteaza din cauza contractarii pietei.
In sectorul FMCG din Romania, cele mai mari piete dupa valoarea vanzarilor in comert sunt in prezent tigarile, bauturile alcoolice, lactatele, sucurile si mezelurile.
Acestea au inregistrat in ultimii ani avansuri de peste 10-15%, sustinute de cresterea consumului.
Daedalus este una din cele mai mari companii de marketing si cercetare a pietei din Romania, cu afaceri de 2,5 mil. euro la nivelul lui 2007, an in care a derulat circa 250 de studii. Compania face parte din reteaua Millward Brown International Network din 2005.

Cine este cel mai vulnerabil in fata crizei?

Firmele care mizeaza pe avantajul celui mai mic pret de pe piata pot iesi de pe piata daca structura lor de costuri nu le va pemite mentinerea pretului la acelasi nivel scazut, spune Daniel Enescu (foto), directorul general si partenerul companiei de cercetare de piata Daedalus Millward Brown

brandurile care, in ultimii ani, si-au jucat cartea pe strategia de marketing si comunicare, fara a fi sustinute de produsul in sine, vor pierde in conditiile actuale, cand consumatorul este mult mai atent la ce cumpara

ZiarulFinanciar - 2009

 

 

Daniel Enescu, Daedalus: 1 din 2 romani "vaneaza" reducerile cand cumpara online

Peste jumatate din cumparatorii online aleg sa cumpere produse la reducere de pe magazinele electronice, a spus Daniel Enescu, presedinte si fondator al Daedalus Group, in cadrul ecomTeam, cel mai mare eveniment regional de e-commerce, organizat de wall-street.ro.
Studiul Daedalus mai arata ca ponderea achizitiilor de pe tableta s-a triplat.
8 din 10 cumparaturi facute online de romani sunt de pe site-uri romanesti, iar circa 53,8% din clientii de pe internet cauta produse la reducere, arata aceeasi cercetare.
Daniel Enescu precizeaza insa ca promotiile par sa fi atins un apogeu, studiul aratand ca ponderea celor care cauta reduceri pe magazinele online, desi este in continuare majoritara, este in usoara scadere. Astfel studiul Daedalus arata ca la capitolul elemente de atractivitate a magazinelor online, cea mai mare scadere de 10% a inregistrat-o criteriul preturilor mai mici decat ale altor magazine online, 34% alegand acest criteriu ca fiind important. Cel mai important criteriu este ca produsele si servicii sa aiba descrieri detaliate.
Dan Bulucea, country manager Google Romania, considera ca promotiile si, in general, pretul nu va mai fi principalul punct prin care magazinele online atrag clienti, iar piata evolueaza spre oferirea unor servicii de calitate serviciilor.
Revolutia din e-commerce vine de pe mobil
Studiul Daedalus mai arata ca revolutia in e-commerce vine din zona mobile.
Astfel, numarul romanilor care si-au cumparat tablete a crescut cu 161%. In acelasi timp cumparaturile online realizate de pe tableta au crescut ca pondere de la 5% la 16,9%.
Studiul Daedalus a avut la baza 600 de interviuri online si a fost realizat in februarie anul acesta.

wall-street - 2014

 

 

Daniel Enescu, Daedalus: S-a creat o cultura "a tepei" cu plata banilor in avans, pe Internet

Procentul utilizatorilor care in ziua de azi platesc online cu cardul este de circa 10%, in conditiile in care cea mai mare parte a utilizatorilor opteaza pentru a plati la livrare, sustin specialistii in comert electronic.
"S-a creat o cultura a tepei cu plata banilor in avans. Este vorba de chestiuni de baza care au nevoie de educatie. 25% din respondentii studiului sustin ca au avut cunostinte care au avut o dezamagire din achizitia online – oamenii vor avea incredere in a plati cu cardul. Pe masura ce hipermarketurile vor intra in online, faptul ca oamenii au incredere in aceste companii – va urma o catalizare a platii online cu cardul", a declarat Daniel Enescu, fondatorul companiei de cercetare Daedalus.
La randul sau, Dan Bulucea, directorul general Google Romania, a precizat ca circa 90% din clienti opteaza pentru plata la livrare deoarece nu au incredere in platile online, dar acest lucru se va schimba pe parcurs.
"Nu exista categorie neatinsa de vanzarile online. Exista consumatori care vor sa cumpere online indiferent de produs. Un retailer traditional vrea sa vanda in online pentru ca sunt costuri de conversie mai mici. Pretul nu este intotdeauna o componenta finala. Incepe sa apara o diversitate a clientului care vrea sa analizeze din prisma mai multor criterii. Este o valoare adaugata in acest business."
Catalin Cretu, Visa: Nu ne asteptam la o revolutie in plata cu cardul, dar mizam pe o evolutie
"Nu ne asteptam la revolutie in total, ci la evolutie. Penetrarea in zona de online creste tot mai mult. La nivel macro vedem o evolutie, in timp ce marii retaileri care intra pe online vad o revolutie. Am observat o crestere a platii pe mobil. Vrem sa facilitam de asemenea si platile de pe mobil", sustine Catalin Cretu, director regional pentru Romania si Croatia in cadrul Visa Europe.
El a subliniat ca un impediment aici este nivelul scazut de penetrare a Internetului in Romania
"Avem o penetrare scazuta a Internetului in Romania. Avem proportia cea mai mare din Europa a gospodariilor care nu au acces la Internet in Romania (42%), fata de media europeana de 21%. Avem garantia ca daca platesti cu cardul iti vei recupera banii cu siguranta. Educatia si informarea sunt foarte importante in acest caz", a conchis reprezentantul Visa Europe.
La randul sau, Daniel Nicolescu, CEO PayU South East Europe, a precizat ca Internetul este si va ramane un mediu mai ieftin.
"La un click putem vedea cea mai buna oferta. Platile pe mobil este un tema care ne intereseaza. In momentul de fata in platile online au depasit 10% in mobile payments. Tabletele reprezinta in prezent 75% din plati. Decizia de cumparare este mai usor de luat in calcul. Cardul a ramas constant la plata online, dar observam o crestere a metodelor alternative de plata", afirma Nicolescu.
ecomTEAM este un eveniment organizat de wall-street.ro in parteneriat cu ProfitShare, PayU, DPD, Vodafone, Visa, Gemius, Metro, Zitec, Okazii.ro, Miniprix, Daedalus Online si CashOut.

wall-street - 2014

 

 

Enescu, Daedalus Group: 2014, cel mai bun inceput de an din ultimii cinci

Anul acesta este cel mai bun din ultimii cinci pentru Daedalus Group, unul dintre cei mai mari jucatori de pe piata locala de cercetare, grupul acoperindu-si la finalul lui ianuarie peste 80% din cifra de afaceri prognozata pentru primul trimestru, a declarat pentru wall-street.ro, Daniel Enescu, fondator si CEO al grupului.
Daniel Enescu este speaker in cadrul ecomTEAM, cel mai important eveniment regional de e-commerce si marketing digital.
Grupul Daedalus, format din companiile Daedalus Millward Brown, Daedalus New Media Research si Visionwise, a avut anul trecut o cifra de afaceri de aproximativ 4 milioane de euro. Cel mai mare aport l-a avut compania de cercetare Daedalus Millward Brown, care a generat venituri de 3,5 milioane de euro, la aproximativ acelasi nivel cu cel din 2012.
De asemenea, grupul are in prezent 120 de angajati in birouri si in jur de 450 de angajati operatori de interviu in toata tara.
"Per total am avut un an onorabil, intr-o piata macinata de razboiul preturilor, in care cu totii am muncit mai mult pentru aceeasi bani sau uneori chiar pentru mai putini bani. Vestea buna este ca anul 2014 a inceput in forta. Anul acesta am avut cel mai bun inceput de an din ultimii 5 ani. In luna ianuarie am depasit cifra de afaceri prognozata pentru prima luna a anului cu 9% , iar la sfarsitul lunii ianuarie acopeream deja in contracte peste 80% din cifra de afaceri prognozata pentru primul trimestru", explica Enescu.
Grupul are in jur de 50 de clienti, iar recent tot mai multi dintre acestia se concentreaza pe proiecte de cercetare strategice, pentru a gasi solutii cu valoare adaugata pentru consumatorii lor.
"Interesul cel mai mare in aria cercetarilor de marketing a fost captat de doua directii majore: satisfactia clientilor si imbunatatirea comunicarii, in special pretestarea de reclame. Doar in luna inauarie am testat peste 10 reclame, din care unele au aparut la televizor deja, iar altele urmeaza sa apara la televizor in perioada imediat urmatoare. In ceea ce priveste studiile de satisfactie a consumatorilor, ele devin un reper in obiectivele strategice ale companiilor. In cele mai multe cazuri indicatorii de satisfactie a consumatorilor sunt introdusi in bonificarea angajatilor", mai spune seful grupului Daedalus.
Piata locala de cercetare de marketing a fost anul trecut in jurul a 40 de milioane de euro, iar anul acesta va creste si datorita studiilor electorale, acestea aducand domeniului un avans de 2-3% in anii in care sunt alegeri.
Managerul adauga ca in ultimii ani au fost trei tendinte care au marcat piata locala de cercetarii de marketing.
„Prima este aceea de crestere a studiilor cu valoare adaugata, a studiilor strategice, non standard, in care modelarea fenomenelor de marketing si capacitatea de a oferi consultanta din partea agentiei de cercetare sunt critice. A doua este o intoarcere la baza, si anume punerea unui accent sporit pe acuratetea datelor culese. Calitatea studiilor de piata este tot mai mult legata de performanta companiilor. Ganditi-va ce-ar insemna sa bonifici angajatii pe niste rezultate despre care nu ai fi sigur ca sunt ireprosabile din punctul de vedere al acuratetii! Sau cum e sa iei decizia de a lansa o campanie de publicitate de ordinul sutelor de mii de euro fara a anticipa cu precizie impactul acestei investitii asupra afacerii. A treia tendinta este aceea de crestere a studiilor online ca pondere in totalul studiilor realizate", spune managerul.
El estimeaza ca pentru mai mult de doua treimi din proiectele de cercetare de piata din prezent, metodologia de culegere online poate fi o solutie comparabila sau mai buna decat cea offline.
Pretul pentru realizarea unui studiu de piata variaza de la cateva sute la cateva zeci de mii de euro.
"La o extrema sunt intrebarile pe Omnibus (n.red. studiu cantitativ realizat pe baza unui chestionar alcatuit din intrebari ale mai multor clienti), unde fiecare intrebare costa in jur de 200-400 euro, iar la cealalta extrema sunt cele de tip tracking (studii de culegere continue) care pe un an pot chiar depasi 100.000 de euro. Pretul difera in functie de metodologia culegerii datelor, marimea esantionului, incidenta populatiei tinta in randul populatiei totale, lungimea chestionarului", a mai spus Enescu.
Printre cei mai mari jucatori pe piata locala de cercetare de marketing se numara GfK, Daedalus Group, Ipsos Interactive Services, Nielsen, Cegedim sau Mercury Research.

wall-street - 2014

 

 

Enescu, Daedalus Group: Studiile electorale aduc o crestere de 2-3% pietei in anii in care sunt alegeri

Piata locala de cercetare de marketing este in jurul a 40 de milioane de euro, iar anul acesta va creste si datorita studiilor electorale, acestea aducand domeniului un avans de 2-3% in anii in care sunt alegeri, a declarat pentru wall-street.ro, Daniel Enescu, fondator Daedalus Group, unul dintre principalii jucatori in domeniul cercetarii.
Daniel Enescu este speaker in cadrul ecomTEAM, cel mai important eveniment regional de e-commerce si marketing digital.
Afla mai multe detalii pe site-ul: www.ecomteam.ro.
Pretul pentru realizarea unui studiu de piata variaza de la cateva sute la cateva zeci de mii de euro.
"La o extrema sunt intrebarile pe Omnibus (n.red. studiu cantitativ realizat pe baza unui chestionar alcatuit din intrebari ale mai multor clienti), unde fiecare intrebare costa in jur de 200-400 euro, iar la cealalta extrema sunt cele de tip tracking (studii de culegere continue) care pe un an pot chiar depasi 100.000 de euro. Pretul difera in functie de metodologia culegerii datelor, marimea esantionului, incidenta populatiei tinta in randul populatiei totale, lungimea chestionarului", a mai spus Enescu.
Grupul Daedalus a avut anul trecut o cifra de afaceri consolidata de aproximativ 4 milioane de euro. Grupul este format din companiile Daedalus Millward Brown, Visionwise si Daedalus New Media Research si are 120 de angajati in birouri si in jur de 450 de angajati operatori de interviu in toata tara.

wall-street - 2014

 

 

Daniel Enescu: In perioada 2009-2012 am avut cresteri cel putin de doua ori mai mari decat media pietei de profil din Romania

Acum aproximativ o luna, Daedalus Millward Brown primea rezultatele unui studiu realizat de Kantar Group in legatura cu satisfactia clientilor in domeniul serviciilor B2B. Daedalus obtinea un scor de 101, cu mult peste media grupului (73). Am discutat cu Daniel Enescu (Managing Partner, Daedalus Millward Brown) despre cum a fost realizat studiul si ce masuri a luat agentia romaneasca de research pentru a creste satisfactia clientilor, dar si despre evolutia companiei din ultimii 4 ani din perspectiva numarului de clienti si a cifrei de afaceri.
SMARK: Pe 26 septembrie ati anuntat ca au sosit rezultatele studiului de satisfactie a clientilor, Daedalus Millward Brown obtinand un scor de 101 in ceea ce priveste serviciile B2B. Cum este realizat acest studiu de catre Kantar Group si cum se pozitioneaza Daedalus Millward Brown in clasament comparativ restul grupului si cu restul companiilor din "familia" Kantar?
Daniel Enescu: Studiul de customer satifaction este un studiu anual realizat la nivel global si masoara satisfactia clientilor pentru toate birourile firmelor care fac parte din grupul Kantar. Tehnic vorbind, Kantar trimite chestionarele catre toti clientii semnificativi ai birourilor Millward Brown. Studiul se realizeaza la nivel central astfel incat birourile locale sa nu influenteze rezultatele. Anul acesta noi am fost evaluati de 25 de clienti. Scorul este un indicator agregat care ia in calcul 4 factori importanti: performanta generala, recomandarea, intentia de cumparare in viitor si avantajul competitiv.

smark.ro - 2013

 

 

Cât cheltuiesc românii online?

Peste jumatate dintre românii care cumpără online aleg produse sau servicii care nu depășesc 100 de euro, arată un studiu alDaedalus Millward Brown.
6 din 10 români care au făcut cumpărături de pe internet în ultima jumătate de an au plătit mai puțin de 100 de euro pentru cel mai scump produs sau serviciu achiziționat online, mai arată studiul citat.
La extrema cealaltă, la fiecare 100 de cumpărători online din România există unul care în ultimele 6 luni a achiziționat un produs sau serviciu cu valoare mai mare de 1.000 euro.
De asemenea, numărul femeilor care au cumpărat doar lucruri cu valoare redusa (până în 20 de euro) de pe internet în ultima jumătate de an este aproape dublu față de cel al barbaților aflați în aceeași situație (21,7% femei versus 12,6% barbați).
Pe de altă parte, pe măsură ce vârsta crește, cumpărătorii tind să cumpere produse din ce în ce mai scumpe online.
De exemplu, procentul celor care au achiziționat în ultimele 6 luni cel puțin un produs mai scump de 100 euro este de 17% în rândul tinerilor (18-24 ani) și crește la 41% pentru categoria 25-44 ani și la 58% pentru cei cu vârstă între 45 și 55 ani.
Educația joacă și ea un rol implortant în achiziționarea produselor cu valoare mare de pe internet.
Astfel, produsul cel mai scump achizitionat de persoanele cu educație superioară este în medie de două ori mai scump decât cel achiziționat de persoane cu educație medie și aproape de trei ori mai scump decât cel achiziționat de persoanele cu educație scăzută.
,,Dacă la început motivația principală de a face o achizițiile online era dată de obținerea unui preț mai bun, aceasta migrează încet, încet către confort sau economia de timp. În felul acesta, produsele cu valoare mai mică încep să devină interesante pentru cei care cumpară online nu atât prin prisma economiei de bani realizate cât mai ales prin prisma experienței de cumpărare", a spus Daniel Enescu (foto), managing partner al Daedalus Millward Brown

Forbes - 2014