Cristina Patesan - Orange

Cristina Patesan

Cristina Patesan este licentiata la Facultatea de Stiinte Politice din cadrul Universitatii Bucuresti, iar cariera si-a inceput-o in anul 2000, la compania de telefonie Orange, companie in cadrul careia ocupa in prezent functia de

Product Division Manager. Cristina Patesan are expertiza în dezvoltarea strategiei de marketing atat pentru produse, cat si pentru servicii mobile. Pe parcursul carierei si-a petrecut 9 ani in diferite divizii ale departamentului de marketing.

 

Articole din presa:

 

Orange lanseaza telefonul pentru batrani

Opetarorul de telefonie mobila Orange Romania lanseaza un telefon mobil dedicat seniorilor, usor de folosit, prevzut cu volum puternic, tastatura cu cifre mari si redare vocala a cifrelor tastate, apelare rapida si buton pentru apeluri de urgenta.
Prin modelul ZTE S302, Orange ataca astfel segmentul de consumatori de varsta a treia, care intampina dificultati in utilizarea telefoanelor din generatiile noi, cu taste mici sau ecrane tactile.
Telefonul afiseaza caracterele foarte vizibil, iar meniul este de asemenea simplificat comparativ cu cel al telefoanelor actuale, iar prin apasarea butonului pentru apeluri de urgenta, mobilul initiaza automat un apel sau trimite un mesaj text unui numar de telefon stabilit in prealabil.
"Odata cu dezvoltarea tehnologiei au aparut telefoane cu functii multiple si din ce in ce mai complexe. Exista insa si foarte multi clienti care nu isi doresc de la un telefon decat sa poata vorbi, sa trimita un mesaj scris si sa aiba un meniu simplu", a declarat Cristina Patesan, Consumer Marketing Manager-Postpay.

Businessmagazine - 2010

 

 

Cristina Pateşan, Orange: În oraşele mari preţul nu e primul criteriu în alegerea smartphone-ului

Alegerile clienţilor pe piaţa de telefonie mobilă au suferit schimbări semnificative, de la decizii bazate exclusiv pe preţ la decizii influenţate de ser­vicii specifice pentru smartphone-uri şi tablete, pre­cum viteza traficului de date, a declarat Cristina Pateşan, manager divizie de produse al Orange Ro­mânia - cel mai mare jucător de pe piaţa locală de telefonie mobilă, invitată la emisiunea ZF Live.

„Există zone unde alegerea clienţilor se face încă în funcţie de preţ, însă în oraşele mari, pu­ternic digitalizate, cum este cazul Capitalei, clienţii aleg după alte criterii, în general trenduri stabilite la nivel global", a spus ea.

Unul dintre cele mai importante aspecte pe care clienţii le iau în considerare la achiziţia unui smartphone este dimensiunea ecranului. Viteza traficului de date şi brandul sunt şi ele elemente importante. „Încercăm să avem mereu în portofo­liu produsele pe care clienţii noştri şi le doresc. Vrem şi simţim în trendul vânzărilor o creştere a smartphone-urilor care permit viteză 4G la trafic de date." Ea a mai precizat că specificaţiile tehnice ale unor branduri renumite de smartphone-uri îmbinate cu dorinţa românilor de a plăti un preţ cât mai mic au condus la o sporire a vânzărilor de smart­phone-uri brand propriu.

ZiarulFinanciar - 2014

 

 

Consumatorii români intră în forţă în lumea digitală, dar instituţiile statului se mişcă mai lent

Pentru privatizarea Romtelecom va fi o negociere foarte dură Întreg dialogul persoanelor juridice cu ANAF ar putea fi complet informatizat până în 2016 România are cele mai noi tehnologii lansate pe o piaţă care nu era pregătită Anul acesta este primul în care se discută de schimbarea primei tablete, achiziţionată acum doi ani Tabletele vor depăşi laptopurile la vânzări

Românii sunt oameni deschişi spre tehnologie, în special spre cea care asigură extramobilitate, iar aceasta se observă atât la nivelul consumatorului, cât şi al afacerilor, este una din concluziile conferinţei „ZF Mobilio '14", organizată în parteneriat cu Romtelecom, Cosmote, Vodafone, certSign şi avocaţii de la Schoenherr şi Asociaţii. Anul acesta vânzările de tablete vor creşte şi le vor depăşi pe cele de laptopuri. Distribuitorii vin în întâmpinarea acestei cereri cu produse care asigură conectivitate la internet permanentă, prin tehnologie 3G, asigurată de operatorii de telefonie mobilă, nu doar prin WiFi.
Cristina Pateşan, product division manager la Orange România
Avem două aplicaţii dezvoltate de Orange în zona securităţii. Una este Orange antivirus, care pe lângă viruşi blochează şi conţinut nepotrivit, şi avem de asemenea o aplicaţie separată - Orange Content Lock - care se adresează copiilor şi care restricţionează accesul pe anumite site-uri sau aplicaţii. Vedem tendinţa de creştere şi de nevoie a pieţei şi ne-am hotărât să investim mai mult în zona de tablete şi să extindem gama de tablete disponibilă. Anul trecut noi am vândut de şase ori mai multe tablete decât în 2012. Cifre noi avem pentru luna februarie: creştere de peste 50% a vânzărilor de smartphone-uri, şi tot peste 50% creştere şi pentru trafic de date. Deci interesul crescut pentru consumul de date îl regăsim şi în vânzări.

ZiarulFinanciar - 2014

 

 

Cristina Pateşan, Orange România: În 2013 am vândut de şase ori mai multe tablete decât în 2012

Piaţa dispozitivelor mobile creşte rapid, fapt arătat şi de evoluţia vânzărilor Orange detaliate de Cristina Pateşan, product division manager în cadrul Orange România: în februarie vânzările de smartphone-uri a crescut cu 50% faţă de anul anterior, iar în 2013 grupul francez a vândut de şase ori mai multe tablete decât în 2012.
"Suntem într-un trend crescător. Cifre noi avem pentru luna februarie: creştere de peste 50% a vânzărilor de smartphone-uri, şi tot peste 50% creştere şi pentru trafic de date. Deci interesul crescut pentru consumul de date îl regăsim şi în vânzări", a spus Pateşan.

ZiarulFinanciar - 2014

 

 

Crăciunul tabletelor: vânzările ar putea depăşi 50.000 de unităţi în decembrie

Vânzările de tablete PC din această lună ar putea înregi­stra un nivel record de 50.000 de unităţi, depăşind astfel numărul de tablete vândute în întreg anul 2011 în România şi intrând pentru prima oară în competiţie cu laptopurile din punctul de vedere al volumului de livrări, potrivit estimărilor făcute pentru ZF de retaileri, producători şi operatori de telecom. Per total vânzările de tablete din acest an sunt estimate la 150.000-160.000 de unităţi.
„Luna aceasta estimăm că vânzările Altex vor atinge un volum de 20.000 de unităţi de tablete vândute. Piaţa de tablete pentru luna decembrie va depăşi estimatul de 45.000 de tablete, ajungând chiar la 60.000 de unităţi, incluzând aici şi operatorii GSM, cu vânzări în creştere în decembrie. Este pentru prima dată când piaţa de tablete o egalează pe cea de laptopuri", a declarat Dan Ostahie, pre­şe­din­tele Altex, cel mai mare retailer de electronice, electrocasnice şi produse IT de pe piaţa locală.
„În perioada ianuarie - noiembrie 2012 piaţa a crescut valoric de 2,5 ori faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, iar din punct de vedere cantitativ de 4 ori. Tabletele entry (brandurile locale All­view, Serioux, Eboda etc.) au câştigat mult în vânzări. Estimez că tendinţa se va păstra şi în decembrie, ceea ce înseamnă că şi pentru tot anul avem aceste cifre. În decembrie se vor vinde 40.000-50.000 de tablete. Din vânzările din decembrie aproximativ 55% estimez că sunt brandurile locale, deci tablete din gama entry", a spus Iulian Stanciu, director general al eMag, cel mai mare retailer online IT&C de pe piaţa locală.
Şi operatorii de telefonie mobilă, care vând tabletele la preţuri mai mici împreună cu abonamente de date, spun că vânzările au accelerat în decembrie. „Estimăm că în luna decembrie vânzările de tablete vor fi de 4 ori mai mari decât în aceeaşi perioadă a anului precedent. Încă de la lansare, tabletele iPad, disponibile în exclusivitate la Orange împreună cu serviciile de internet mobil, au înregistrat vânzări foarte bune şi continuă să fie solicitate datorită ofertelor dedicate şi posibilităţii de plată în rate fără avans. Şi tabletele Samsung se vând foarte bine, majoritatea fiind cumpărate de clienţii Orange împreună cu abonamentele de internet mobil cu trafic inclus", a declarat Cristina Pateşan, product division manager al Orange România, liderul pieţei locale de telecom.
„Vânzările de tablete au înregistrat o creştere rapidă odată cu lansarea unor noi instrumente de plată, cum ar fi cardul bancar şi plata în rate, direct pe factura Vodafone. În luna noiembrie, vânzările de tablete au crescut de peste 10 ori faţă de aceeaşi lună a anului trecut. Cel mai bine vândut produs din portofoliul nostru este, în momentul de faţă, noua tabletă Vodafone Smart Tab 2 de 7", disponibilă la un preţ de pornire de 0 euro, alături de abonamentul Internet Nelimitat Profesional (19 euro/ lună), încheiat pe doi ani", a spus Bogdan Lerescu, director terminale în cadrul Vodafone România.
„Vânzările de tablete au înregistrat creştere în acest an faţă de anul trecut. Decembrie păstrează, de asemenea, aceeaşi tendinţă; ne aşteptăm la o creştere semnificativă, de aproximativ 40%, comparativ cu 2011. Majoritatea vânzărilor de tablete vin împreună cu abonament şi sunt înregistrate preponderent pe tablete de 7 sau 8 inchi, acestea fiind mai accesibile ca preţ", a declarat Alexandru Munteanu, sales operations senior manager al Cosmote România.
Vânzările au explodat pur şi simplu în decembrie, au precizat pentru ZF reprezentanţii Allview, E-Boda şi Evolio, trei dintre cei mai mari jucători de pe piaţa locală de tablete, care au în ofertă şi cele mai ieftine produse. „Am terminat toată marfa mai repede decât ne aşteptam. Toată piaţa este într-o criză de stocuri. Avem încă tablete la retaileri, dar estimarea lor este că vor vinde toate produsele şi că ar avea nevoie de stocuri suplimentare, dar vom avea tablete noi doar în ianuarie. Vom închide anul cu vânzări de 20.000-22.000 de unităţi", a spus Alexandru Drăgoiu, director general şi fondator al Rosal Import-Export, companie care vinde tablete şi alte produse electronice sub brandul E-Boda.
„Nu mai avem stocuri, mai avem un import care ajunge în ţară în câteva zile, dar ne aşteptăm să fie epuizat rapid", spune şi Liviu Nistoran, director general şi proprietar al Televoice, companie care oferă diferite produse electronice sub brandul Evolio.
„Problema vine de la producătorii de ecrane pentru tablete, care nu fac faţă comenzilor. Aveam comenzi foarte mari, dar nu au fost onorate, şi am fost nevoiţi să amânăm unele lansări. Am putea vinde în jur de 8.000 de unităţi în decembrie", a spus Nistoran.
„Vânzările sunt peste aşteptări, dar avem stocuri pentru că ne-am programat foarte bine aprocizionarea. Planul pentru noiembrie şi decembrie l-am făcut din august", a declarat Alin Niscov, director de vânzări al companiei braşovene Visual Fan, care comercializează produse sub brandul Allview. „Vom închide anul cu 42.000 - poate 44.000 - 45.000 de tablete vândute, în funcţie de câteva contracte aflate în negociere. Tableta este cu siguranţă produsul anului. E greu să te lupţi cu laptopurile, dar tabletele sunt produsul cu vizibilitatea cea mai mare, cu expunerea cea mai mare în media. Dacă întrebi 10 oameni care e primul gadget care le vine în minte, 6-7 dintre ei vor spune că e o tabletă", a spus Niscov.
„Este o creştere spectaculoasă care reflectă o schimbare a obiceiurilor de utilizare a tehnologiei dar şi un indicator al faptului că tabletele sunt printre cele mai dezirabile cadouri. În luna octombrie, tabletele erau la jumătatea vânzărilor de laptopuri. În ultima săptămână din decembrie, când cererea este maximă, estimăm că vom vinde în jur de 1.000 de tablete pe zi", a spus şi Ovidiu Ababei, Directorul diviziei de IT din cadrul Altex.

ZiarulFinanciar - 2012

 

 

Orange: Stocul de telefoane mobile „pentru pensionari" s-a epuizat

Orange, numarul unu pe piata locala de telefonie mobila, a epuizat intreg stocul de telefoane mobile ZTE cu caracteristici special adaptate pentru a fi utilizate de persoanele in varsta, potrivit oficialilor companiei. "Prima transa din stocul de telefoane ZTE S302 s-a epuizat in 8 zile, depasind asteptarile noastre initiale. Aproape toate telefoanele au fost cumparate impreuna cu servicii de comunicatii, fie cu abonamentul special creat din oferta Senior, fie prin prelungire contractuala", a declarat pentru ZF Cristina Patesan, Consumer Marketing Manager-Postpay la Orange. "Telefonul este bine primit pe piata datorita caracteristicilor speciale: volum puternic, tastatura cu cifre mari, redarea vocala a cifrelor tastate si butonul pentru apel de urgenta", a adaugat ea. Telefonul a fost lansat la preturi pornind la un euro, cu un abonament care include 500 de minute pentru apeluri in retea si catre orice retea fixa nationala, la 6 euro/luna (TVA inclus). Mobilul este produs de compania chineza ZTE.

ZiarulFinanciar - 2010

 

 

Estimare Cristina Patesan, Orange: In urmatorii doi ani, jumatate din cei ce au smartphone-uri vor avea si wearables

Clientii care detin un smartphone sunt cei mai receptivi la wearables, iar in urmatorii doi ani aproximativ jumatate din acestia ar putea detine un astfel de device, a declarat Cristina Patesan, manager divizie produse la Orange Romania.
Orange a lansat conceptul de wearable pe piata anul trecut. "Acestea includ bratarile de fitness si smartwatch-uri, care monitorizeaza activitatea clientilor si ii ajuta sa aiba o viata mai sanatoasa", sustine Cristina Patesan.
In ceea ce priveste strategia de vanzare, Orange se indreapta in principal catre utilizatorii de smartphone, identificati ca fiind cei receptivi la device-urile de tip wearables.
"Estimam ca in urmatorii doi ani, un procent semnificativ din utilizatorii de smartphone, circa 50%, vor purta la mana un astfel de wearable", adauga managerul Orange.

wall-street - 2014

 

 

Orange lanseaza un telefon pentru cei in varsta

Orange lanseaza pe piata din Romania un telefon special creat pentru seniori, prevazut cu volum puternic, tastatura cu cifre mari si redare vocala a cifrelor tastate, apelare rapida si buton pentru apeluri de urgenta.
Pe langa functiile de baza de voce si SMS, modelul ZTE S302 este dotat cu radio FM si lanterna. Pe ecran caracterele sunt afisate vizibil, iar meniul faciliteaza accesul la optiunile telefonului.
De asemenea, la fiecare tasta apasata, clientii aud un mesaj vocal care reda cifra respectiva, iar prin apasarea butonului pentru apeluri de urgenta telefonul initiaza automat un apel sau trimite un mesaj la un numar stabilit in prealabil de catre utilizator.
"Odata cu dezvoltarea tehnologiei au aparut telefoane cu functii multiple si din ce in ce mai complexe. Exista insa si foarte multi clienti care nu isi doresc de la un telefon decat sa poata vorbi, sa trimita un mesaj scris si sa aiba un meniu simplu. Pentru acestia am lansat acest model, impreuna cu un pachet de servicii de baza", a declarat Cristina Patesan, consumer marketing manager Postpay.
Telefonul ZTE S302 este disponibil din 13 mai in oferta Senior, la preturi pornind de la 1 euro (TVA inclus). Impreuna cu telefonul, oferta Senior include un abonament cu 500 de minute pentru apeluri in retea si catre orice retea fixa nationala, la pretul de 6 euro/luna (TVA inclus).
Oferta se adreseaza exclusiv pensionarilor, iar activarea se face in orice magazin sau partener Orange, pe baza talonului de pensie. In afara ofertei Senior, telefonul ZTE S302 poate fi achizitionat si separat, la preturi pornind de la 9 euro (TVA inclus).

wall-street - 2010

 

 

Cristina Pateşan, manager Orange: "O treime din telefoanele vândute lunar sunt smartphone-uri"

Compania Orange, liderul pieţei telecom, a vândut în luna martie a acestui an mai multe smartphone-uri decât în primele trei luni ale anului trecut, iar până la finele anului proporţia între telefoanele inteligente şi cele clasice va fi 50-50%, a declarat, pentru Capital, Cristina Pateşan, Product Division Manager Orange.
Jean-Francois Fallacher, CEO-ul Orange, declara într-un interviu pentru Capital că ar dori ca fiecare român să aibă un smartphone. "Suntem din ce în ce mai aproape de acest obiectiv", spune Cristina Pateşan, Product Division Manager Orange România. "În luna martie a acestui an am vândut mai multe telefoane inteligente decât în primele trei luni ale anului trecut. Creşterea este uimitoare. Smartphone-urile reprezintă în prezent o treime din vânzările noastre lunare şi estimăm că până la finele anului acestea vor reprezenta 50% din vânzările totale de telefoane mobile, adaugă Pateşan.

Cel mai ieftin smartphone care poate fi cumpărat de la Orange la liber costă 85 euro (TVA Inclus), iar potrivit oficialului Orange cea mai mare creştere a vânzărilor se înregistrează pe smartphone-urile sub brand propriu.

"Avem două smartphone-uri sub brand propriu pe care la promovăm, în prezent şi care au vânzări foarte bune. Este vorba de Orange Nivo şi San Remo. Acestea oferă un raport foarte bun calitate-preţ", spune Pateşan.

De ce sunt telefoanele codate la Orange

La Orange toate telefoanele sunt codate. De ce? "Telefoanele vin codate pentru că sunt legate de o oferta specială şi de anumite abonamente", potrivit oficialului Orange. "Decodarea lor se poate face gratuit dacă telefonul este cumpărat la preţ standard sau cu un cost minim care practic acoperă costul logistic după terminarea perioadei contractuale. Acestea sunt condiţiile prevăzute de lege. Legea prevede posibilitatea codării şi decodării lor în anumite condiţii şi practic suntem aliniaţi cu cerinţele de pe piaţă. Decodarea este gratuită la cerere dacă telefonul este cumpărat la preţ standard şi este în jur de 54 de lei după terminarea perioadei contractuale", explică Pateşan.
Operatorul oferă utilizatorilor şi posibilitatea de a-şi asigura telefonul, iar cei care o fac sunt de obicei clienţii care îşi achiziţionează terminale scumpe.

"Serviciul de asigurare a fost relansat într-o formă îmbunătăţită. Am adaptat preţul asigurării tipului de dispozitiv cu care este cumpărat, respectiv există asigurări de 2 euro, 3 euro sau 5 euro pentru telefoane sub 150 de euro, între 150 euro, 300 euro şi peste 300", potrivit oficialului Orange.

Cei care vor să să înlocuiască telefonul vechi cu unul nou sau să îl recicleze, fie că sunt sau nu clienţi Orange, pot aduce orice fel de telefoane funcţionale în Orange shops, unde pot primi vouchere cu valoare cuprinsă între 10 si 400 de euro, în funcţie de valoarea estimată a telefonului. "Avem un partener care colectează telefoanele şi le reciclează într-un mod responsabil pentru mediu. Acele telefoane pentru care poţi obtine mai mult de 10 euro, pe care le evaluăm la o anumită sumă, intră într-un proces de recondiţionare prin partenerul respectiv" spune Pateşan.

În ceea ce priveşte tabletele, Pateşan consideră că acestea se vor dezvolta puternic şi tabletele vor reprezenta un segment extrem de important în portofoliul operatorului.Compania deţine în prezent exclusivitate pe iPad Mini şi iPad generaţia a patra.

70 de milioane de apeluri HD Voice

Un serviciu pe care Orange îl promovează şi pe care doar unul dintre concurenţi îl mai oferă este HD Voice. Compania a înregistrat peste 70 de milioane de apeluri de la lansarea serviciului, care a avut loc în urmă cu doi ani. În luna aprilie a anului trecut au fost efectuate de 7 ori mai mai multe apeluri, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.

"HD Voice este un serviciu care aduce cu siguranţă o îmbunătăţire a calităţi apelurilor. Mai mult de jumătate din telefoanele pe care le vindem vin cu HD Voice. Practic clientul nu trebuie să facă nimic, dacă telefonul are respectiva specificaţie, iar clientul se află în aria de specificaţie 3G, automat el va plasa un apel HD Voice dacă vorbeşte cu o persoană care are telefon compatibil", afirmă Pateşan. Studiu HD Voice efectuat în anul 2012 în rândul clienţilor Orange

- 82% dintre clienţii care au făcut parte din studiu se declară satisfacuţi şi foarte satisfăcuţi de calitatea HD Voice a apelurilor;

- 9 din 10 sunt de acord ca HD Voice oferă o calitate mult mai clară apelului

- 8 din 10 sunt de acord ca zgomotul de fundal este semnificativ redus comparativ cu un apel standard.

Cine e Cristina Pateşan?

Cristina a obţinut licenţa la Facultatea de Ştiinţe Politice din cadrul Universităţii Bucureşti, iar cariera şi-a început-o în anul 2000 la Orange, companie în cadrul căreia ocupă în prezent funcţia de Product Division Manager. Cristina are expertiza în dezvoltarea strategiei de marketing atât pentru produse, cât şi pentru servicii mobile. Pe parcursul carierei şi-a petrecut 9 ani în diferite divizii ale departamentului de marketing. Printre proiectele pe care le gestionează în prezent se numără: definirea portfoliului şi a ofertelor Orange pentru telefoane, tablete şi modem-uri, produsele şi serviciile Orange Care (asigurare, buy-back, Orange Expert, etc.).

Capital - 2013