Ana Cernat - Bancpost

ana cernat

Ana Cernat, a absolvit Universitatea „Babeș-Bolyai" din Cluj-Napoca in 1996, iar in 2004 a incheiat Programul MBA Româno-Canadian din cadrul Bucharest School of Management. Si-a inceput cariera de jos lucrand la diverse firme

specializandu-se pe credite ipotecare. In 2007 a inceput sa lucreze pentru Bancpost pana in 2014 unde a fost recrutata de RIB pentru o pozitie de vicepresedinte.

Articole din presa:

 

Ana Cernat: Inteligenţa emoţională a femeilor este mult mai bine dezvoltată


Ana Cernat, executive manager Small Business Banking Sector în cadrul Bancpost, este una dintre cele mai puternice 100 de femei din business. Citeşte povestea Anei Cernat în catalogul "100 Cele Mai Puternice Femei Din Business", începând cu 9 aprilie.
BUSINESS Magazin: Cât de greu îşi croieşte o femeie drumul în lumea de business?
Ana Cernat: Dacă ne comparăm cu ţările occidentale, pare un pic mai greu în România să urci în top dacă eşti femeie. Dacă ne comparăm cu ţările balcanice, româncele stau mai bine. Fac parte dintr-un grup bancar elen şi acţionarii noştri vin dintr-o cultură predominant masculină. Aceştia acceptă ideea că în România există mai multe femei în management decât în Grecia şi că performanţa lor o egalează pe cea a bărbaţilor. În rest, cred că dezavantajele, cum ar fi o oarecare lipsă de încredere în sine faţă de colegii bărbaţi care sunt mai agresivi, mai dispuşi să-şi asume riscuri sunt compensate prin atenţia la detalii, prudenţă, inteligenţa emoţională mult mai bine dezvoltată. Femeile sunt managerii ideali pentru vremuri de criză.
BUSINESS Magazin: Cum v-aţi caracteriza stilul de conducere şi/sau de creare a unei afaceri?
Ana Cernat: Un manager care îşi implică angajaţii în aproape tot ce face, un manager care îşi ţine promisiunile. În acelaşi timp, un manager care nu dă prea multe şanse celor care doar vorbesc şi nu fac sau nu respectă ce am convenit împreună sau ce au promis. Şi în plan personal, relaţiile mele cu astfel de persoane nu durează mult.


BusinessMagazine - 2012

 

 

100 cele mai puternice femei din business - Astăzi: Ana Cernat, Bancpost


„Femeile sunt managerii ideali pentru vremuri de criză", consideră Ana Cernat, director executiv pentru small business banking al Bancpost - pentru că performanţa lor o egalează pe cea a bărbaţilor, iar „dezavantajele, cum ar fi o oarecare lipsă de încredere în sine faţă de colegii bărbaţi, care sunt mai agresivi, mai dispuşi să-si asume riscuri, sunt compensate prin atenţia la detalii, prudenţa, inteligenţa emoţională mult mai bine dezvoltată".
În domeniul bancar sunt foarte multe femei, mai ales în retail, remarcă ea, câteva dintre cele mai mari companii private din România sunt conduse de femei, iar la noi sunt mai multe femei în management decât în Grecia, de pildă, ţara de origine a acţionarilor Bancpost, grupul EFG Eurobank. Discriminarea de gen în România este, aşadar, "un complex pe care ni-l creăm singure, dacă discutăm prea mult despre el. Există şanse, fetelor, nu vă mai plângeţi atâta!".
Ana Cernat are studii de filologie, însă a ajuns în banking după un curs de instruire în creditarea IMM şi a microîntreprinderilor, organizat de o firmă germană, în urma căruia a putut lucra ca ofiţer de credit la Fondul Româno-American pentru Investiţii şi în mai multe IFN-uri, între care Domenia Credit (GE Money), unde şi-a dezvoltat specializarea în creditarea afacerilor mici şi mijlocii. Se alătură Bancpost în 2009, unde conduce divizia de credite ipotecare, iar din noiembrie 2010 divizia pentru companii mici. "Sunt un manager care îşi implică angajaţii în aproape tot ce face, care îşi ţine promisiunile, dar şi care nu dă prea multe şanse celor care doar vorbesc şi nu fac sau nu respectă ce am stabilit împreună sau ce au promis", se descrie ea, adăugând că astfel a obţinut "performanţă şi loialitate din partea celor care contează cu adevărat." Cât despre calităţi feminine specifice care sunt de ajutor în business, enumeră empatia, capacitatea de ascultare activă, abilitatea de a decide mai rapid şi de a gestiona resursele mult mai atent, dar şi o atenţie la detalii mai bine dezvoltată.
Ce preţuieşte mai mult în viaţă? "Familia mea. Partenerul meu, cel care a dat un nou sens vieţii mele, şi băieţelul meu. Apoi vin şi părinţii şi sora mea, mereu alături de mine, măcar cu gânduri bune când nu pot altfel." Preferă ca destinaţii de vacanţă locurile unde natura este aproape şi unde oamenii trăiesc în mod tradiţional, "unde ce mănânci şi ce bei nu provine din supermarket", fie că e vorba de Turcia, de Grecia sau de Gura Portiţei. A primit anul trecut un Kindle de care spune că nu se mai desparte nici la coafor, merge deseori la concerte rock şi heavy metal, iar ca branduri preferate ar numi Karen Millen sau Esprit pentru haine, respectiv "Happy" de la Clinique pentru parfum. Ca accesorii, "îmi plac lucrurile mai puţin obişnuite, cu un «touch» natural, şi mă interesează mai puţin din ce sunt făcute. Admir însă un şirag de perle frumoase la un dineu de afaceri - puterea lor de a transforma orice ţinută".

BusinessMagazine - 2012

 

Cele mai puternice femei din România: Ana Cernat, Bancpost


Dacă ne comparăm cu ţările occidentale, pare un pic mai greu în România să urci în top dacă eşti femeie. Dacă ne comparăm cu Balcanii, româncele stau mai bine", spune Ana Cernat, cea care coordonează operaţiunile diviziei Small Business Banking din cadrul Bancpost.
„În România cred că avem şanse aproape egale - spun «aproape», pentru că uneori da, trebuie să tragi ceva mai mult pentru a primi aceeaşi recunoaştere. Câteva dintre cele mai mari companii private din România sunt conduse de femei. În banking, unde lucrez eu, sunt foarte multe femei, mai ales în retail - ceea ce înseamnă că ştim să înţelegem «bucătăria» unui business cu toate ingredientele, dar ştim să formulăm şi o viziune, să inspirăm oamenii şi să îi facem să performeze." Cernat are studii de filologie, însă a ajuns în banking după un curs de instruire în creditarea IMM şi a microîntreprinderilor, organizat de o firmă germană, în urma căruia a putut lucra ca ofiţer de credit la Fondul Româno-American pentru Investiţii şi în mai multe IFN-uri, între care Domenia Credit (GE Money), unde şi-a dezvoltat specializarea în creditarea afacerilor mici şi mijlocii. Se alătură Bancpost în 2009, unde conduce divizia de credite ipotecare, iar din noiembrie 2010 divizia pentru companii mici. Afirmă că s-a adaptat la perioada post-criză „arătând mai multă empatie, toleranţă şi atenţie talentelor şi adevăraţilor performeri din echipa mea, în acelaşi timp însă arătând mai puţină înţelegere şi chiar zero toleranţă celor care doreau «free ride» pe banii acţionarului. Cu echipa potrivită poţi face aproape orice, obstacolele sunt puţine".

BusinessMagazine - 2013

 

 

TINERI MANAGERI DE TOP: Ana Cernat, un filolog care a ajuns bancher


Ana Cernat este un filolog ce a ajuns bancher fiindca nu i-a parut suficient de atractiva munca de traducator si interpret (engleza si franceza) pe care a facut-o timp de trei ani la Regia de Termoficare Cluj, din 1996 pana in 1999.
A avut sansa sa se califice insa la un curs de instruire in creditarea IMM si a microintreprinderilor, organizat de o firma germana, IPC din Frankfurt, in urma caruia a putut lucra ca ofiter de credit, in anii urmatori, la Fondul Romano-American pentru Investitii si in mai multe IFN-uri, intre care Domenia Credit (GE Money), unde si-a dezvoltat specializarea in creditarea afacerilor mici si mijlocii.
"Noi am fost prima generatie de ofiteri de credit din Romania de dupa '90. A fost o pregatire foarte solida, inclusiv acum imi sunt de folos regulile invatate atunci. Daca asemenea principii de logica si bun-simt ar fi fost aplicate de toti bancherii, n-am mai fi trecut prin criza", comenteaza Ana Cernat. Bancpost o recruteaza in 2009, unde timp de un an si jumatate va conduce divizia de credite ipotecare, iar din noiembrie 2010 pe cea pentru companii mici, unde a impus o noua strategie de dezvoltare, pentru a repozitiona banca pe piata serviciilor pentru companiile mici.
Privind in urma, Ana Cernat afirma ca banca n-a avut probleme cand au aparut discutiile din 2010 despre institutiile financiare grecesti in contextul crizei datoriilor din Grecia si zona euro, "pur si simplu pentru ca nu a fost perceputa de clienti drept o banca greceasca", ci drept o banca autohtona, cu vechime si traditie pe piata - si asa se raporteaza la ea si acum.

BusinessMagazine - 2011

 

Polonezii au recrutat-o pe Ana Cernat de la Bancpost pentru o poziţie de vicepreşedinte la RIB


Ana Cernat, fost director executiv în Bancpost pe zona firmelor mici, a plecat la Romanian International Bank (RIB), instituţia preluată în decembrie anul trecut de polonezii de la Getin Holding, unde ar urma să ocupe funcţia de vicepreşedinte.
Conform procedurii, nominalizarea va fi supusă aprobării BNR. Ana Cernat a lucrat în Bancpost din 2007, fiind adusă de la GE Money de fostul CEO Manuela Plăpcianu. Până în 2010 a fost responsabilă de segmentul creditelor ipotecare, pentru ca mai apoi să treacă pe zona small business banking.
Polonezii de la Getin sunt în proces de constituire a unei noi echipe la RIB după ce în decembrie 2013 au preluat pachetul integral de acţiuni. Surse bancare afirmă că Getin evaluează şi alte oportunităţi de achiziţie de pe piaţă pentru a-şi dezvolta o prezenţă semnificativă.

ZiarulFinanciar - 2014

 

Revolutie in BancPost - interviu cu Ana Cernat

Directorul diviziei de imprumuturi ipotecare al Bancpost, Ana Cernat, anunta pentru BankingNews schimbarile majore pe care le suporta portofoliul de produse al bancii. Revolutia vizeaza in special creditele garantate cu ipoteca.

Dincolo de modificarile survenite prin prisma noilor norme de creditare aprobate de Banca Nationala, Bancpost a mizat puternic pe reducerea dobanzilor si pe schimbarea radicala a modului de calcul a dobanzilor variabile. Pentru mai multe detalii citeste un scurt interviu acordat publicatiei noastre de Ana Cernat.

- Care sunt principalele modificari ce au fost operate in cazul portofoliului de credite ipotecare si care sunt principalele avantaje ale noilor produse? Care este profilul potentialului client al noilor imprumuturi?
- Modificarile pe care Bancpost le aduce produselor de credite garantate cu locuinta sunt destul de multe, si practic repozitioneaza produsul pe piata atat din punct de vedere al flexibilitatii cat si din punct de vedere al pretului. Avem intai impactul noilor norme de creditare relaxate, cu grad de indatorare de pana la 70% si finantare pana la 100% din valoarea proprietatii.
In al doilea rand, vorbim de o reducere a dobanzii, si eliminarea comisionului lunar de administrare, in cadrul initiativei de transparenta. In al treilea rand, vorbim de o noua structura a dobanzii, implementata pentru prima oara la produsele de retail in Bancpost: structura de indice (LIBOR/EURIBOR/BUBOR) plus marja fixa. Mai mentionez si noile conditii de eligibilitate (tipuri de venituri si ponderi) foarte flexibile, in special pentru liber profesionisti, pentru clientii care lucreaza in strainatate. Si nu in ultimul rand, completarea gamei de produse de credit, dupa lansarea Creditului Generos in toamna, cu Creditul Rezidential - o modalitate extrem de flexibila de finantare pentru persoanele fizice care achizitioneaza apartamente construite de dezvoltatori finantati de Bancpost, inca din faza de construire, prin care nu se solicita ipoteca si nici garantie suplimentara inainte de intabularea apartamentului in cartea funciara individuala.

- De ce s-a simtit nevoia revolutionarii portofoliului de credite ipotecare?
- Desi in 2007 Bancpost nu a pus accentul in mod special pe creditele ipotecare, banca are un portofoliu semnificativ de clienti. Speranta mea este ca "revolutia" sa se extinda mai ales in randul cientilor existenti, pe care noi dorim sa ii convingem ca le putem oferi mai mult decat am facut-o pana acum, in ceea ce priveste flexibilitatea, pretul, servicii, transparenta, sentimentul de stabilitate intr-o piata financiara bulversata. Ma refer la un parteneriat pe termen lung, prin care ei sa beneficieze de mai multe produse ale bancii in conditii avantajoase, si noi sa beneficiem de un dialog deschis care sa ne ajute sa ne imbunatatim serviciile.

- Actualii clienti vor avea posibilitatea de a-si refinanta creditele vechi, beneficiind astfel de noile conditii de creditare?
- In ceea ce priveste portofoliul existent de clienti, care de-a lungul timpului a suferit totusi mai putine ajustari ale dobanzii fata de alte banci, punem pentru prima data la dispozitia clientilor optiuni de protectie, cum ar fi conversia creditului intr-o alta moneda, refinantare interna pe un produs existent, prelungirea perioadei creditului si diminuarea ratei de credit, in conditii avantajoase de pret si printr-un proces mult simplificat, si in conditii de transparenta contractuala. Clientii trebuie sa se adreseze unitatilor Bancpost de la care au contractat creditul in acest sens.

banisiafaceri.ro - 2008

 

Bancpost a încheiat o nouă convenţie cu APIA şi FGCR
Bancpost a încheiat o nouă convenţie tripartită cu Agenţia de Plăţi şi Intervenţii în Agricultură (APIA) şi Fondul de Garantare a Creditului Rural (FGCR) în scopul finanţării capitalului de lucru pentru beneficiarii Schemei de Plată Unică pe Suprafaţă (SAPS) - Campania 2013.
"Agricultura este unul dintre pilonii de dezvoltare a României, care are nevoie de sprijin şi investiţii consistente pentru a-şi atinge potenţialul maxim. Prin încheierea noii Convenţii cu APIA şi FGCR şi relansarea facilităţii de creditare AgriCredit SAPS pentru anul agricol 2013-2014, Bancpost îşi reafirmă susţinerea pentru acest sector şi contribuie efectiv la creşterea performanţei micilor întreprinzători care operează în agricultură. În acest an, am simţit nevoia să extindem acest sprijin printr-un nou produs, contul curent APIA, un produs care răspunde nevoilor identificate în discuţiile cu micii fermieri: optimizarea costurilor şi accesul permanent la disponibilităţile din contul curent prin Internet Banking sau cardul Visa Business", a declarat Ana Cernat, director executiv al Diviziei Întreprinderi Mici şi PFA.

curierulnational.ro - 2013