Ovidiu Buluc - Farmexim

Ovidiu Buluc este proprietarul distribuitorului de medicamente Farmexim. Cu o avere estimata de peste 50 de milioane de euro, Ovidiu Buluc a beneficiat de privatizarea companiei pe care o detine si de perioada tulbure a anilor 90 pentru a deveni

cel mai important jucator pe piata farma, el detinand si lantul HelpNet.


Ovidiu Buluc, Help Net: Patru din zece farmacii sunt pe pierderi

Ovidiu Buluc, acţionar al distribuitorului de medicamente Farmexim şi al reţelei de farmacii Help Net, firme aflate între primii jucători pe domeniile pe care activează, spune că 40% din farmaciile din reţeaua sa sunt pe pierderi şi sunt susţinute de restul unităţilor. În total, reţeaua este pe profit, având o marjă de 4% în prima jumătate a anului, potrivit datelor companiei.
"Am şi câteva unităţi care generează 1 milion de lei pe lună (240.000 de euro - n. red)", a spus Ovidiu Buluc. În medie o farmacie din Bucureşti rulează lunar 100.000 de lei (24.000 de euro), în timp ce în oraşele mici media este de 40-50.000 de lei (9.500 euro), dar se poate ajunge şi la 70.000 de lei (16.600 euro), conform estimărilor şefului Farmexim.
Help Net a avut în prima jumătate a acestui an o cifră de afaceri de 40 mil. euro şi 105 unităţi, care o poziţionează între primii cinci jucători pe această piaţă.
În România există în prezent aproximativ 6.000 de farmacii, potrivit datelor Institutului de Statistică, acestea generând 2 mld. euro în perioada octombrie 2009 - septembrie 2010, conform Cegedim.
Noi reglementări
Discuţiile cu privire la rulajul şi profitul reţelelor de farmacii au apărut după ce Ministerul Sănătăţii a anunţat săptămâna trecută că modifică legea farmaciei şi implementează reglementări extrem de dure în ceea ce priveşte extinderea.
Cele mai importante modificări sunt legate de faptul că de anul viitor, pentru deschiderea unei noi farmacii va fi necesar ca farmaciştii să deţină cel puţin 50% din acţiuni, iar noua unitate să fie la miminum 500 de metri de o alta. De asemenea, criteriul demografic, la care urma să se renunţe din 2011, rămâne în vigoare. Potrivit acestuia, pentru Bucureşti se poate înfiinţa o farmacie la 3.000 de locuitori, în oraşele reşedinţă de judeţ una la 3.500 de locuitori şi în restul una la 4.000. În mediul rural nu există restricţii.
Aceste reglementări vor afecta în primul rând extinderea reţelelor de farmacii. Buluc spune că în 2011 avea în vedere deschiderea a 20 de farmacii Help Net, plan care nu se va realiza în noile condiţii. El adaugă faptul că pentru reţele nu va mai exista nicio dezvoltare. Potrivit şefului Farmexim, unul dintre avantajele reţelelor este că pot balansa pierderile unei unităţi cu profitul alteia, iar prin rulajele mari pot susţine farmacii în zone în care farmaciile independente nu s-ar putea duce. Cu toate acestea, extinderea reţelelor este greoaie.
Deficit de farmacişti
"Am deschis o farmacie la Făgăraş, însă nu am găsit farmacist acolo. Am luat de Braşov, i-am plătit transportul, iar după o perioadă a renunţat pentru că a spus că e prea greu. Am închis farmacia pentru că nu am găsit farmacist. Avem un deficit de 20-30 de farmacişti la nivelul Help Net", a mai spus Buluc. El a adăugat că la nivelul ţării deficitul este de 1.400 de farmacişti.
Compania estimează pentru acest an o cifră de afaceri de 835 mil. lei (aproape 200 mil. euro), iar pentru 2011 bugetul este de 950 mil. lei (226 mil. euro). În 2011, firma şi-a bugetat investiţii de 1,2-1,3 mil. euro, în timp ce numărul angajaţilor se păstrează constant de doi ani: 530 de oameni. "Nu vom închide 2010 rău. Avem o creştere de 12% faţă de 2009, iar rata profitului este de circa 2%", a mai spus Buluc.
Pe piaţa distribuţiei de medicamente, Farmexim concurează cu Mediplus, Farmexpert, Fildas, Polisano. Alte reţele mari de farmacii sunt Sensiblu, Catena, Dona, Farmacia Richter, City Pharma, Centrofarm.
Ovidiu Buluc este de părere că piaţa va începe să se polarizeze, iar în final nu vor exista mai mult de 7-8 distribuitori mari. În prezent aproape 40 de companii de distribuţie sunt active în România.

Ziarul Financiar – 2010

Ovidiu Buluc, Farmexim: Din iunie, farmaciile nu vor mai elibera medicamente gratuite si compensate

Romanii ar putea plati integral, de la jumatatea lunii iunie, toate medicamentele de care au nevoie. Fondatorul distribuitorului de medicamente Farmexim, Ovidiu Buluc, afirma ca scenariul are mari sanse de a deveni realitate in cazul in care guvernantii nu vor gasi solutii de redresare. Cele mai afectate categorii vor fi pensionarii si somerii, persoanele cardiace si diabeticii.
In momentul in care casele de asigurari nu vor mai plati facturile emise de farmacii, acestea vor fi in situatia sa nu mai elibereze medicamente gratuite sau compensate, decat cu banii jos. „Daca nu vor fi luate masuri, in partea a doua a lunii iunie, vom asista la situatii dramatice. Fara medicament, diabeticul insulino-dependent moare...", avertizeaza Ovidiu Buluc. Banii alocati medicamentelor in 2010 nu ajung mai mult de sase luni, ceea ce ar insemna plata unor sume restante de anul trecut. Deja, in mai multe judete ale tarii, lipsesc din farmacii medicamente.
Din iunie-iulie 2009, casele de asigurari n-au mai onorat facturile emise de catre farmacii. Presiunile si interventiile celor din piata au ramas fara ecou. In octombrie, guvernantii au dat o Ordonanta de Urgenta prin care termenele de plata se dublau, de la 90 la 180 de zile. Aplicata retroactiv, masura a modificat automat contractul-cadru incheiat intre farmacii si casele de asigurari. Lovit pe doua parti (n.r. - omul de afaceri controleaza si lantul de farmacii Help Net), Buluc a „inghitit galusca", s-a repliat si a negociat cu furnizorii termene de plata mai lungi.
„Totul e sa stii sa gestionezi aceasta criza. Noi am restructurat compania chiar in prima parte a anului 2008."
Masuri salvatoare
Desi criza are efectele pe care le resimtim cu totii, in opinia managerului, ea era mai mult decat necesara. „A mari incontinuu salarii, pensii, a da bonusuri fara a creste productivitatea este sinucidere curata. Daca nu ar fi aparut criza, iar statul nu ar fi apelat la Fondul Monetar, am fi fost foarte aproape de situatia din Grecia".
Farmexim inregistra an de an profit. In 2008 insa a avut pierderi generate de masuri administrative, „total ilegale si abuzive". Pe de alta parte, Help Net este singura retea de farmacii care inregistreaza anual profit, dupa spusele oficialului. In 2009, a avut o rata a profitului de peste 3% net (dupa taxare). Intrucat Farmexim importa si opereaza cu valuta si pentru ca a intervenit devalorizarea din 2009 fata de 2008, o mare parte din profitul operational inregistrat a fost alocat acoperirii acestor pierderi.
50% dintre clienti sunt rau-platnici
Profitul de anul trecut al distribuitorului de medicamente a fost erodat si din cauza provizioanelor generate de rau-platnici. Compania are de recuperat sume importante din perioada 2007-2009. „Vorbim despre 20-30 de milioane de euro trecute pe pierdere". O prima masura a fost securizarea platilor. Sistemul informatic nu emite facturi pentru clientii care nu au platit la timp. „Nu trece zi fara ca 50% dintre clientii mei sa nu fie blocati si, drept urmare, nu le pot livra medicamente." O alta masura a fost apelul la justitie. „La noi, contractele incheiate intre parti nu au nici o valoare. Avem pe rol peste o suta de procese cu clienti care nu si-au mai platit datoriile". Unii cer insolventa, altii falimentul. La masa credala, acestia nu se prezinta cu nimic: „Te judeci un an cu debitorul pe dreptul tau si nu poti sa-l executi..."
„Vom definitiva cel de-al patrulea depozit propriu, la Iasi, in urma unei investitii de circa un milion de euro."
In 2008, personalul a fost redus cu aproape 8% si a fost inchis un depozit. "Criza ne-a fost un foarte bun consultant. La 1 ianuarie 2008, aveam 575 de angajati si prevazut un numar de 60 de angajari. Am restructurat 50 de posturi si n-am mai facut angajari. A fost o decizie grea". Cu toate ca societatea a ramas cu mai putini angajati, acestia au devenit mai productivi, iar in doi ani compania a crescut cu 50%. O alta decizie dificila pe care a fost nevoit sa o puna an aplicare - inghetarea salariilor si a bonusurilor. In 2010, salariile au fost indexate cu 5%. Pe de alta parte, inca investeste in pregatirea oamenilor: „Avem un buget de un sfert de milion de euro pentru scolarizare sub diferite forme. Top managementul a beneficiat de cursuri postuniversitare foarte scumpe (masterate si MBA-uri), cu conditia sa ramana in firma o anumita perioada."
„Nu sunt interesat atat de tare de cifra de afaceri, cat ma intereseaza asigurarea platilor si a cash-flow-ului. Vreau ca firma sa fie sanatoasa si ma bucur ca rezultatele auditarii facute de PwC pe 2009 sunt foarte bune."
In urma cu 20 de ani, Ovidiu Buluc a pornit afacerea de la zero, cu o singura companie, si a ajuns in prezent la un grup de trei societati: Farmexim, Help Net si Green Net. Cele trei companii au o cifra de afaceri totala estimata pentru 2010 la aproximativ 300 de milioane de euro, numara 1.500 de angajati si active de peste 40 de milioane de euro. Pentru 2010, managerul spera la o crestere cu 15% pentru Farmexim si cu 20% pentru Help Net. „La trei luni, suntem in grafic, cu 18% crestere pe Farmexim, profit net de 3%".
Alti jucatori de pe piata distribuitorilor de medicamente sunt Mediplus (parte a A&D Pharma), Relad, Polisano si Europharm Distributie. Lantul de farmacii Help Net are ca principali competitori SensiBlu, Dona si Centrofarm.


CariereOnline.ro – 2010

 

Depozitele Farmexim din Pipera, transformate în turnuri de birouri

Globalworth Real Estate, companie fondată de omul de afaceri Ioannis Papalekas,a anunţat achiziţia mai multor loturi de teren amplasate chiar lângă staţia de metrou Pipera pentru 14,3 mil. euro. La adresa anunțată de investitor se aflau până de curând depozitele distribuitorului de medicamente Farmexim, controlat de omul de afaceri Ovidiu Buluc.
Terenurile, care au în total o suprafaţă de circa 30.000 mp, sunt amplasat lângă complexul UpGround, aflat în portofoliul companiei lui Papalekas, la intersecţia Blvd-ului Dimitrie Pompeiu cu strada George Constantinescu.Loturile vor fi utilizate pentru dezvoltarea unor proiecte de birouri sau de retail, conform anunţului Globalworth, citat de Capital.
La această adresă se aflau până de curând depozitele distribuitorului de medicamente Farmexim, controlat de omul de afaceri Ovidiu Buluc. În primăvara acestui an, Farmexim şi-a mutat sediul într-un centru logistic din Baloteşti, în care Buluc a investit 15 mil. euro şi a anunţat că este în negocieri pentru vânzarea terenului de 26.000 mp.
Ovidiu Buluc ocupă poziţia 34 în ultima ediţia a Top 300 Capital, cu o avere estimată la 133-135 mil. euro. Ioannis Papaleks a mai achiziţionat în 2012 un teren cu o poziţionare similară, de la Porsche Inter Auto, dar lângă staţia de metrou Aurel Vlaicu. Pe acest teren, se află în construcţie un turn de birouri cu 23 de etaje, care necesită o investiţie de 60 mil. euro. Construcţia ar trebui încheiată spre sfârşitul anului viitor.
Globalworth a iniţiat la sfârşitul lunii martie o acţiune de majorare de capital în valoare de 200 mil. euro. Din suma vizată, 112 mil. euro sunt alocaţi pentru investiţii viitoare, din care 94 mil. euro privesc proiecte imobiliare deja contractate sau a căror achiziţie se află într-un stadiu avansat de negociere.


B365.ro – 2014

 

Ovidiu Buluc, Farmexim: Am trait si vremuri mai grele

Omul de afaceri Ovidiu Buluc, care controleaza distribuitorul de medicamente Farmexim, spune ca perioada economica actuala nu este cea mai grea pe care a experimentat-o ca antreprenor.

"Am trait intr-o perioada in care nu puteai sa faci nimic. Pentru mine criza de acum este parfum. Am trait perioade in care te minunai cum am reusit sa rezistam. Era jungla. Nu gaseai valuta. Stateai cu banii in cont.

Nu puteai sa schimbi, sa-ti platesti furnizorii. Foarte multa lumea a uitat, dar a fost groaznic. A fost de cosmar", a spus Ovidiu Buluc. Farmexim a avut anul trecut o cifra de afaceri de 160 mil. euro. Buluc mai detine actiuni la reteaua de farmacii Help Net si la cea de magazine cosmetice Green Net. El a inceput businessul in domeniul distributiei de medicamente in anii '90, iar in prezent Farmexim este unul dintre primii cinci jucatori din domeniu.
Ziarul Financiar – 2009

Firmele care au câştigat licitaţia Spitalul Clinic de Boli Infecţioase Constanţa cumpără medicamente pentru pacienţii seropozitivi (document)

Spitalul Clinic de Boli Infecţioase Constanţa a atribuit prin licitaţie publică patru contracte în valoare totală de aproximativ 1.000.000 de lei, în vederea achiziţiei de medicamente pentru programul naţional HIV/SIDA. Potrivit anunţului nr. 146164/01.05.2014, contractele au fost atribuite în urma negocierii fără anunţ de participare, procedură justificată de autoritatea contractantă prin situaţia de urgenţă extremă survenită în urma unor evenimente care nu puteau fi prevăzute, în conformitate cu condiţiile stricte în directivă. Estimat iniţial la suma de 958.534,50 de lei fără TVA, contractul final a fost atribuit pentru suma totală de 957.660,6 lei, criteriul de atribuire fiind preţul cel mai scăzut. Contractul final vizează patru contracte adjudecate de patru firme diferite.
Contractul cu cea mai mare valoare, 369.283,80 de lei, a fost atribuit societăţii Mediplus Exim SRL, cu sediul social în comuna Mogoşoaia, judeţul Ilfov, ce funcţionează din 3 aprilie 1997. Firma are ca asociaţi persoane juridice A&D Pharma Holdings SRL, cu 99,9995% din acţiuni, şi A&D Pharma Holdings HV, cu sediul în Olanda, ce deţine 0,0005% din acţiuni. Mediplus Exim SRL este administrată de Sorex Ad Consult SRL, societate reprezentată prin Dan Chiţă.
Contractul adjudecat de SC Polisano SRL are o valoare de 326.834,40 de lei. Cu sediul social în municipiul Sibiu, firma funcţionează încă din 14 iunie 1993 şi are ca asociat unic pe Ilie Vonica, iar în funcţia de administrator este împuternicită Daniela Ioana Vonica. Societăţii Farmexpert D.C.I SRL i-a fost atribuit contractul în valoare de 184.548 de lei. Are sediul social în Bucureşti, a fost înfiinţată la 21 noiembrie 1996 şi are ca asociat unic persoana juridică Alliance Healthcare Deutschland AG, cu sediul social în Germania. Pro Streamline Consulting, reprezentat prin Iulian George Trandafir, are calitatea de administrator. De asemenea, Ralf Harald Lieb şi Thomas Trumper, de cetăţenie germană, sunt împuterniciţi în funcţia de administrator. SC Farmexim SA a obţinut contractul cu cea mai mică sumă, respectiv 76,994,40 de lei. Societatea are sediul social în Bucureşti, funcţionează din 10 decembrie 1992 şi îi are ca asociaţi pe Ovidiu Buluc, cu 69,27% din acţiuni, şi alţi 30 de acţionari cu o cotă de participare la beneficii şi pierderi de 30,73%. În funcţia de administrator sunt împuterniciţi Gheorghe Glicescu, Isabelle Iacob şi Ovidiu Buluc. Activităţile profilactice şi tratamentul specific bolilor incluse în programele naţionale de sănătate sunt finanţate din bugetul statului şi din Fondul Naţional Unic de Asigurări Sociale de Sănătate, în limite stabilite anual prin Legea Bugetului de Stat. Programele naţionale sunt proiectate, implementate şi coordonate de Ministerul Sănătăţii.

Ziua – 2014

 

Măsura de criză la Farmexim: "Renunţăm la circa 30% dintre clienţi"

Omul de afaceri Ovidiu Buluc, care controleaza distribuitorul de medicamente Farmexim, spune ca are in vedere sa renunte la circa 1.000 de farmacii la care livreaza dintr-un total de 3.400-3.500 de clienti, adica la circa 30%.
- "Este vorba de farmaciile care nu mai pot plati sau fac comenzi foarte mici, ceea ce nu justifica transportul pana acolo. Toti prezinta un grad foarte mare de risc in ceea ce priveste bonitatea financiara si economica. Masurile pe care Guvernul le-a luat recent nu fac decat sa duca la falimentul si inchiderea a sute si sute de farmacii", este de parere Buluc.
.
"Saptamana trecuta am avut o intalnire cu directorii regionali si am discutat liniile principale ale bugetului. Vrem sa ajungem la o cota de piata de 9% anul viitor, in timp ce profitul operational va avea o crestere de cel putin 25% fata de ce vom obtine anul acesta", a spus Buluc intr-un interviu acordat ZF.
Distribuitorul are in prezent o cota de piata de peste 8%, potrivit datelor furnizate. In 2010 compania are in vedere investitii de circa un milion de euro, dupa ce anul acesta nu a avut astfel de proiecte.
"Facem modificari in platforma logistica, adica transformam cateva spatii in depozite regionale si de acolo vom livra marfa catre cele mai mici unitati din zona pentru a scurta traseele masinilor", a mai spus Buluc.
In ceea ce priveste cheltuielile operationale, planul conducerii Farmexim este ca acestea sa scada sub 7%, in prezent fiind situate peste acest nivel. "Nu prea mai avem de unde sa taiem. Grosul inseamna salariile si chiriile la depozitele care nu sunt in proprietate. Restul cheltuielilor sunt utilitatile", adauga Buluc, care mai spune ca nu a angajat oameni noi in acest an.

Financiarul – 2009

 

Distribuitorul de medicamente Farmexim mizează pe afaceri în urcare cu 20%, la peste un miliard lei

Distribuitorul farmaceutic Farmexim vizează pentru acest an afaceri în creştere cu 20%, la peste un miliard de lei, şi un câştig cu 25% mai mare faţă de anul trecut, pe fondul îmbunătăţirii colectării banilor de la farmacii, a declarat agenţiei MEDIAFAX Ovidiu Buluc, proprietarul grupului Farmexim.
Anul trecut compania a rulat afaceri în creştere cu 12,1%, la 842,5 milioane de lei, şi a avut un câştig de 2,2% din cifra de afaceri, respectiv de 18,6 milioane de lei, cu 66% mai mare decât în anul anterior. Astfel, în 2011 Farmexim ar urma să obţină un profit de 23,2 milioane de lei.
"Totul pleacă de la colectarea banilor - dacă reuşim să colectăm banii bine, în termen mai scurt decât în 2010, ne atingem obiectivele. Am introdus o nouă politică comercială de securizare a clienţilor, de garantare a creanţelor, deci dacă voi colecta mai bine voi avea bani, pot să plătesc furnizorii la scadenţe şi nu mai am blocaje. Neavând rupturi de stoc, nu ai nicio problemă să vinzi", a spus Buluc.
Compania are contracte cu aproximativ 1.500 de farmacii.
Ovidiu Buluc a precizat că prognoza privind evoluţia companiei în acest an a fost îmbunătăţită, estimarea iniţială vizând o creştere cu până la 13% a cifrei de afaceri, la 960 milioane lei.
"Am ridicat prognoza pentru că am făcut nişte analize văzând vânzările din trimestrul al patrulea din 2010, mult mai bune decât în restul anului. Ne-am dat seama că dacă menţinem ritmul atunci creşterea va fi de 20%. În plus, au dispărut mulţi distribuitori, piaţa începe să se redistribuie, furnizorii preferă să lucreze cu mai puţin distribuitori, iar volumele de marfă se împart la un număr mai mic de companii", a adăugat Buluc.
În primul trimestru din 2011 Farmexim a avut vânzări de circa 250 milioane de lei, în creştere cu aproximativ 20% faţă de perioada similară a anului trecut.
Buluc a adăugat că la nivel de grup cifra de afaceri a crescut anul trecut cu 12%, la 1,17 miliarde de lei, iar profitul s-a majorat cu 33%, la 37 milioane de lei. Pe lângă distribuitorul de medicamente, din grupul Farmexin mai fac parte lanţul de farmacii Help Net şi compania importatoare de produse premium de produse naturale, dermato-cosmetice şi suplimente alimentare Green Net.
"Am îmbunătăţit cash flowul, colectarea, stocurile, am schimbat discounturile acordate, s-au schimbat şi cele primite. De asemenea, am lucrat la selecţia clienţilor şi a furnizorilor. Contează mult partea de distribuţie, să ai mereu produse pe stoc, pentru că din cauza condiţiilor de încasare tot timpul se pot crea probleme", a completat Buluc.
Proprietarul Farmexim a adăugat că sumele pe care compania le are de recuperat din piaţă sunt "destul de mari", nedorind să precizeze valoarea acestora.
"Sumele de recuperat din piaţă sunt destul de mari, pentru că se plăteşte la 300 de zile, dar nu asta ar fi problema. Problema este câte dintre acestea sunt creanţe cu şanse mici de recuperare. Sumele sunt mari, sunt proporţionale cu cifra de afaceri - vinzi mult, ai mult de primit - însă important este să fie garantate, securizate, iar undeva în zona scadenţei să le poţi recupera", a menţionat Buluc.
În septembrie 2009, Guvernul a extins perioada de plată de la 60 de zile la 90 de zile pentru pentru prescripţiile compensate 100% suportate prin programele naţionale de HIV/SIDA, diabet sau oncologie şi de la 90 la 180 de zile pentru cele compensate parţial. Cu toate acestea, companiile din piaţă au arătat în repetate rânduri că aceste termene sunt depăşite de cele mai multe ori.
Ovidiu Buluc a adăugat că Farmexim şi-a propus ca până în 2015 să înregistreze creşteri ale cifrei de afaceri de 13-14% pe an, iar profitul să ajungă la 3,5% din rulaj.
Compania, cu 520 de angajaţi, a mărit anul acesta salariile personalului cu o medie de 6%.
"Am crezut că inflaţia va fi de 5% şi de accea am dat atât, se pare însă că inflaţia nu va putea fi acoperită. Dacă rezultatele vor fi bune în continuare poate mai dăm 1-2% până la sfârşitul anului", a afirmat proprietarul Farmexim, care a adăugat că pentru 2011 au fost create 10 poziţii în structura de personal.
Legat de piaţa de profil, Buluc a precizat că o pondere de 15% este reprezentată de comerţul paralel, iar creşterile înregistrate anul trecut nu reflectă o majorare a consumului de medicamente.
"Piaţa a crescut anul trecut pentru că la mijloc a stat şi o majorare a preţurilor de 6,25%. A crescut vânzarea, nu consumul. La această creştere, putem considera şi un procent de 15% care înseamnă comerţul paralel, astfel încât consumul efectiv al populaţiei a scăzut, probabil, în 2010 faţă de 2009, pentru că au fost mai puţin bani. (...) Din informaţiile pe care le am se vehiculează ideea că în anumite ţări, precum Grecia şi Portugalia, se preconizează reduceri de preţuri, şi probabil că minimile europene se vor muta din România, iar acest comerţul paralel va dispărea", a spus Buluc.
El se aşteaptă la un avans al pieţei de până în 10% în acest an, precum şi la o uşoară reducere a preţului medicamentelor, pe fondul aprecierii monedei naţionale în raport cu euro.
Piaţa farmaceutică din România a crescut anul trecut cu 16%, la 10,2 miliarde lei, iar în acest an ar putea înregistra un avans de 7,4%, la 10,95 miliarde de lei, potrivit datelor firmei de cercetare IMS Health România.
Ovidiu Buluc deţine 68% din acţiunile grupului Farmexim, iar restul titlurilor sunt împărţite între 30 de acţionari persoane fizice.

Mediafax – 2011

 

Ovidiu Buluc este un pionier în industria farmaceutică românească

Ovidiu Buluc este un pionier în industria farmaceutică românească, dar a plecat de la premisa că regulile comerţului sunt aceleaşi, fie că vorbim de metalurgie sau de industria medicamentelor şi a reuşit să creeze un business solid. Lucrează în domeniul farmaceutic de peste 20 de ani şi a reuşit să dezvolte un business axat pe distribuţia şi retailul de produse farmaceutice. "Sunt mulţi manageri de succes în lume, care s-au plimbat dintr-o ramură industrială în alta", spune Buluc. În 1994 a achiziţionat 40% dintre acţiunile Farmexim, odată cu transformarea companiei în societate cu capital integral privat, iar în prezent este acţionar majoritar şi deţine 70% din titluri. Nu şi-a propus încă delegarea conducerii executive, pentru că îşi doreşte să activeze în acest domeniu cât mai mult timp. Ovidiu Buluc este absolvent al Facultatii de Comert Exterior din ASE Bucuresti si si-a inceput activitatea in comert exterior in 1968. Dupa ce intre 1980 si 1990 a fost sef serviciu in Uzinexport, companie distribuitoare de utilaj tehnologic si echipamente industriale, a pus bazele primei companii de import de medicamente din Romania. Mai exact, in 1990, Ministerul Sanatatii i-a solicitat consultanta in ce priveste infiintarea unei firme de stat care sa se ocupe de importul si exportul de medicamente si aparatura medicala. Cateva luni mai tarziu a fost emisa hotararea de guvern privind infiintarea Farmexim, iar Ovidiu Buluc a fost solicitat sa preia conducerea acestei firme. Practic, a fost primul angajat al companiei de import de medicamente.
A fost un pionier in industria farmaceutica romaneasca, dar a plecat de la premisa ca regulile comertului sunt aceleasi, fie ca vorbim de metalurgie sau de industria medicamentelor, si a reusit sa creeze un business solid. "Sunt multi manageri de succes in lume, care s-au plimbat dintr-o ramura industriala in alta", spune Buluc.
In 1994 a cumparat 40% dintre actiunile Farmexim, odata cu transformarea companiei in societate cu capital integral privat, iar in prezent este actionar majoritar si detine 70% din titluri. Ovidiu Buluc considera ca principalii factori de succes pentru un manager sunt dezvoltarea afacerii prin mijloace proprii si reinvestirea profitului obtinut.

Business Magazin – 2010

 

Ovidiu Buluc, Farmexim: În câţiva ani vor rămâne doar cinci distribuitori mari de medicamente

Ovidiu Buluc, directorul ge¬ne¬ral al distribuitorului de medicamente Farm¬exim, spune că în ultimii ani a ob-servat o concentrare a pie¬ţei, în prezent existând un număr de 38 de com¬panii. Spre comparaţie, în urmă cu opt ani existau 45 de companii, a adăugat Buluc, care citează date ale companiei şi studii de piaţă ale Cegedim România.
„Şapte distribuitori realizează apro¬xi¬mativ 80% din valoarea totală a pieţei în seg¬mentul de retail (vânzări către farmacii – n. red.). Estimăm însă că piaţa va continua să se concentreze şi mai mult şi, peste câţiva ani, probabil vor ramâne aproximativ cinci dis¬tribuitori mari", a afirmat Ovidiu Buluc.
Ziarul Financiar – 2013

Farmexim vrea o crestere de 10% a cifrei de afaceri si o marja de profit de 1,4%

Grupul Farmexim, care cuprinde firmele Farmexim - importator- distribuitor de produse farmaceutice, farmaciile Help Net si Green Net - companie specializata in importul si distributia de produse cosmetice si suplimente alimentare si dezvoltatorul lantului de parfumerii Beautik Haute Parfumerie, a inregistrat in anul 2012 o cifra de afaceri bruta de peste 1,672 miliarde de lei (380 milioane euro).
In cadrul grupului, Farmexim, unul dintre primii trei distribuitori de medicamente din Romania, a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri bruta depeste 1,273 miliarde de lei (286 milioane euro), cu 17% in plus fata de 2011.
Pentru 2013, Farmexim si-a propus o crestere cu 10% a cifrei de afaceri, axandu-se pe avansul cu peste 16% in retail si un profit net in jurul valorii de 1,4% din cifra de afaceri.
"Asa cum anticipam, ne mentinem in estimarile de evolutie pe care ni le-am asumat lainceputul anului anterior. Avem o echipa dinamica si proactiva, o retea dedistributie puternica si parteneriate stabile incheiate pe termen lung. Chiar daca nu putem vorbi in aceasta perioada despre cele mai bune conditii economice sau legislative, ne-am propus in 2013 sa ne consolidam pozitia in top 3 distribuitori de medicamente din Romania, atat prin derularea de programe de fidelizare a clientilor cat si prin marirea portofoliului de produse pe care le punem la dispozitia acestora", a declarat Ovidiu Buluc, director general, Farmexim.
Pe langa tintele de ordin financiar, Farmexim are ca obiective pentru 2013 si continuarea proiectului de dezvoltare prin finalizarea constructiei noului centru logistic inceput in Balotesti, urmand ca in 2014 sa fie mutate in aceasta zona si birourile.

Wall Street – 2013

 

Farmexim: Cheia cresterii este o distributie mai buna

Distribuitorul de medicamente Farmexim si-a anuntat intentia de a investi aproximativ patru milioane de euro in urmatorii trei ani pentru dezvoltarea retelei nationale de distributie.

"Vom continua politica de dezvol-tare prin transformarea a trei filiale locale in centre regionale. Investitiile vor viza, de asemenea, extinderea depozitului central din Bucuresti, precum si modernizarea tuturor centrelor teritoriale, scopul principal fiind cresterea capacitatii de depozitare si asigurarea tuturor conditiilor de depozitare conform standardelor europene", a declarat pentru ZF Transilvania, Daniela Troncota, directorul de marketing al companiei.

In prezent, distributia la nivel national se realizeaza printr-o retea de 14 depozite si un parc auto de peste 150 de masini. "De pozitul central din Bucuresti are o capacitate de 13.000 mc si detine toate dotarile in conformitate cu prevederile GDP (Good Distribution Practice)", a mai precizat Troncota. Conducerea Farmexim estimeaza pentru 2005 o cifra de afaceri de peste 71 de milioane de euro, in crestere cu 35% fata de anul trecut si o cota pe piata de retail de peste 10%.

"Cresterea prognozata are legatura cu faptul ca piata medicamentelor este in continua crestere in Romania, iar deschiderea in 2004 a celor patru noi filiale la Ploiesti, Bacau, Sibiu si Tg. Mures ne va creste simtitor cota de piata", a mai declarat Daniela Troncota.

Compania colaboreaza cu peste 70 de producatori de medicamente, produsele de import reprezentand 95% din oferta companiei. "Farmexim este reprezentant exclusiv al firmei Octapharma AG in Romania, al carei portofoliu de produse este axat pe derivati plasmatici. Mai avem parteneriate cu Pfizer, Schering Plough, Bristol Myers Squibb, Novartis Pharma si Beaufour Ipsen", a mai spus directorul de marketing. Oferta de produse a companiei farmaceutice mai include si produse de uz veterinar. Farmexim a fost infiintata in 1990, asigurand distributie pentru peste 2.500 de clienti farmacii si spitale. Principalii competitori pentru Farmexim sunt Mediplus, Relad si Farmexpert.

Compania a investit in ultimii 3-4 ani circa 6 mil. dolari, iar recent s-a mutat intr-un nou sediu, in zona de nord a Bucurestiului, cu o suprafata de 2.750 de metri patrati.

Firma, al carei actionar majoritar este omul de afaceri Ovidiu Buluc, are peste 300 de angajati si o echipa de vanzari de peste 100 de oameni. Actionarii Farmexim sunt implicati si in lantul de farmacii Helpnet, al doilea ca marime din tara. Tinta pentru acest an pe acest segment este sa se ajunga la un numar de 85 de farmacii.

Piata distributiei de medicamente a dat anul trecut primele semne de consolidare, in detrimentul micilor distribuitori. Aceasta tendinta de consolidare, considerata fireasca de catre jucatorii din piata, s-a produs in lipsa unei achizitii facuta de o multinationala din domeniu. Cu toate acestea, gigantii europeni din domeniu, cum ar fi germanii de la Celesio, Phoenix sau Alliance Unichem, si-au manifestat interesul pentru piata romaneasca.

Anul trecut, piata farmaceutica romaneasca a cunoscut o crestere de peste 25%, depasind valoarea de 850 mil. euro.

Ziarul Financiar – 2005

 

Lungul drum de la teorie la business


"Nu cred in existenta unor retete de succes. Eu, pur si simplu, am avut foarte mult noroc, isi incepe istorisirea Isabelle Iacob, fondatoarea lantului de farmacii Help Net. Povestea sa incepe la gradinita germana din Bucuresti, unde a deprins si inclinatia spre limbile straine.

Dupa o copilarie caracterizata de mutarile dese ale familiei, in perioada ''90-''94 a urmat cursurile Facultatii de Comert din Cadrul Academiei de Studii Economice Bucuresti, chiar daca i-ar fi placut, dupa cum singura marturiseste, sa se inscrie la Drept.

In perioada facultatii, in 1991, a reusit sa obtina o bursa educationala in Portugalia, unde a locuit timp de o luna si jumatate. "Portugalia m-a fascinat pur si simplu. Era prima tara straina pe care o vizitam si pot sa spun ca mi-a ramas in suflet". "In perioada aceea eram precum un burete, absorbeam toate informatiile. Ziua lucram, iar noaptea citeam, dar o faceam de placere, nu din vreo constrangere", mai explica Iacob. Spre sfarsitul cursurilor universitare, actualul director de la Help Net s-a angajat in cadrul departamentului de marketing al distribuitorului de medicamente Farmexim.

"Am ajuns la Farmexim in 1994, in ultimul an de facultate, impreuna cu alti trei colegi de la ASE. Pe vremea aceea, compania nu avea retea teritoriala, nu avea suficienti agenti de vanzare. Era de-a dreptul frustrant, pentru ca practic nu aveam nici o putere", spune Iacob despre perioada de inceput a carierei in businessul cu medicamente.

Help Net s-a "nascut" in perioada cursurilor de doi ani pentru obtinerea diplomei de EMBA, in cadrul Asebuss Bucuresti. Cele mai durabile relatii de prietenie si le-a facut in cadrul acestor cursuri, care au reprezentat, in opinia sa, cea mai buna oportunitate de a invata direct de la specialisti.

"Cursantii erau directori de marketing sau faceau parte din echipele de conducere ale unora din cele mai puternice multinationale de pe piata romaneasca", arata Iacob.

Unul din proiectele finale din perioada cursurilor pentru EMBA a fost infiintarea unui lant de farmacii, spune seful de la Help Net. Ideea proiectului a fost pusa in practica abia cativa ani mai tarziu.

Momentul era unul foarte dificil pentru intreaga economie, cu atat mai mult pentru industria farmaceutica. "In prima faza, au plecat aproximativ 60% din membrii echipei formate la Farmexim. Dupa aceea, am inceput sa strangem informatii despre piata, despre industrie in general. Pot spune ca am avut sansa sa reorganizez echipa de marketing si sa aplic ceea ce am invatat", mai relateaza Iacob.

Timp de un an si jumatate, nu s-a vazut nici un rezultat. "Totul era diferit fata de prezent. Legislatia nu permitea distributia integrata de medicamente, iar departamentul de marketing al companiei era perceput drept un apendice. Noroc ca sunt o persoana foarte perseverenta, iar dupa alti doi-trei ani, au inceput sa apara si rezultatele concrete". Perceptia farmacistilor asupra pietei farmaceutice nu era una de business in acea perioada.

"La un moment dat, tot spunandu-mi-se ca nu ma pricep la medicamente, chiar incepuse sa imi para rau ca nu am facut studii de specialitate".

Un moment de cotitura a aparut in 2001, mai spune Iacob. In acea perioada, brandurile exclusiv romanesti de pe piata erau in faze incipiente, cu cateva mici exceptii in retail si in sistemul bancar. "La acea vreme, am simtit ca nu mai era nimic de facut si mi-a revenit in minte ideea lantului de farmacii. I-am explicat ideea mea lui Ovidiu (n.r.-Ovidiu Buluc, actionarul majoritar si directorul general al Farmexim), care initial m-a sfatuit sa am grija, pentru ca farmaciile nu sunt acelasi lucru cu distributia de medicamente", mai povesteste Iacob.

Primele 4-5 farmacii nu au fost greu de infiintat. Problema care s-a ivit pe parcurs a fost lipsa unui brand comun puternic, care trebuia creat pentru ca afacerea sa evolueze. Lucrurile au inceput sa se schimbe cu adevarat in 2002, moment in care toate farmaciile au fost reunite sub brandul unic HelpNet.

In prezent, dupa 4 ani, pe o piata zdruncinata de criza de lichiditate din sistemul de plati, Help Net a ajuns la un numar de peste 60 de farmacii si o cifra de afaceri de 25 milioane de euro in ultimele 12 luni. Planurile de extindere ale directorului companiei sunt si mai ambitioase, aceasta sperand la o extindere a retelei de pana la 200 de farmacii in urmatorii doi ani.

Nu se imagineaza pentru moment in alt business. "Ma consider demonic-focused (n.r.-concentrare "indracita") pe ceea ce am facut pana in prezent si nu cred ca voi renunta atata timp cat mai am ceva de adaugat, de completat", explica Iacob.

"Sunt obsedata de momentul aderarii la Uniunea Europeana. Chiar daca exista anumite beneficii certe, pentru companiile romanesti momentul va fi extrem de dificil, prin prisma cresterii puternice a competitiei", relateaza directorul de la Help Net.

Se caracterizeaza scurt, in cateva cuvinte: "Nu imi plac regulile. Sunt informala, la fel ca toti angajatii mei".

Una din pasiunile sale este lectura. "Sunt momente cand simt nevoia sa citesc tot ce imi pica in mana. Citesc frecvent tot ce inseamna geografie, de la Descopera pana la National Geografic". Unul din autorii preferati este Boris Vian, autorul romanului "Toamna in Peking", sau David Lodge, cu "Ganduri Ascunse". Cartile favorite sunt "Jocul cu margelele de sticla" a lui Hermann Hesse si "Micul Print", scrisa de Antoine de Saint-Exupery.

Este pasionata de hipism, mergand la Corbeanca ori de cate ori are posibilitatea, impreuna cu sotul si fiica, Emma. Pasiunea pentru acest sport de agrement provine de la fiica sa, care adora caii. "De cand Emma a mai crescut, sunt la curent cu tot ce inseamna filme de animatie. Ma uit la Pocahontas, Stuart Little, cred ca am vazut Shrek de 100 de ori, stiu toate replicile pe de rost".

Ii plac circuitele turistice, in special in Peninsula Iberica. Barcelona este unul din orasele preferate.

"Se pot rata foarte multe din adevaratele monumente de arhitectura ale orasului daca faci un tur organizat. Sunt unele locuri evitate de traseele turistice consacrate, pe nedrept". Excursiile in Spania au avut un impact puternic asupra sa, dupa cum precizeaza. "Cand m-am intors din Spania pentru prima data, m-am hotarat sa invat spaniola. M-am dus chiar la Cervantes, unde am facut niste cursuri".

Inclinatia spre civilizatia latina reiese si din pasiunea pentru cultura italiana. "In Italia m-as plimba pur si simplu pe strazi. Este un adevarat muzeu in aer liber", spune ea.

Grecia a surprins-o in schimb prin simplitatea oamenilor.

Unul din obiectivele sale este de a se implica intr-o campanie de ajutorare sociala a celor care chiar au nevoie de astfel de actiuni. "Ma surprinde faptul ca pana in prezent nu au fost puse la punct campanii la un nivel superior de organizare, de genul celor din occident. Cred ca posibilitatea de a crea astfel de campanii de sprijin social exista in Romania, si sper ca voi reusi in cele din urma sa iau parte la un astfel de proiect de anvergura".


Ziarul Financiar – 2005

 

Farmexim: In acest an am trait momentul maxim al crizei din sistemul sanitar

Distribuitorul de medicamente Farmexim Bucuresti estimeaza vanzari totale in crestere cu 20% dupa primele 6 luni ale anului curent, raportat la perioada similara a lui 2004.

Anul trecut, compania a avut o cifra de afaceri de 60 mil. $ (aprox. 49 mil. euro).

Cu toate ca vanzarile au crescut raportat la 2004, compania a intåmpinat o serie de dificultati pe piata.

a??In acest an, am trait momentul de maxim al crizei din sistem. Impactul sau se resimte in intreaga piata, prima consecinta fiind o scadere a pietei de retail cu 25% in aprilie. Suntem o companie orientata pe retail, si implicit afacerile noastre au fost afectatea??, a afirmat Ovidiu Buluc, directorul general si actionarul majoritar al Farmexim.
Compania si-a propus atingerea unei cote de 12% din piata distributiei de produse farmaceutice in 2006, fata de cota de 8% estimata pentru sfarsitul acestui an. Vanzarile preconizate de directorul companiei pentru 2005 sunt de aproximativ 82 mil. euro (3.000 mld. lei).

In luna iunie, am relansat si echipa de reprezentanti medicali, avand ca scop promovarea medicamentelor in spitale. Ne asteptam ca in acest an sa ne impunem si pe acest segment al pietei, mai ales ca ponderea vanzarilor produselor de spital este de sub 10% din cifra de afaceri, in conditiile in care la nivel global acest segment are o pondere de 30% din piataa, a mai spus Buluc.

Bugetul de investitii al Farmexim pentru anul in curs este de aproximativ 2 milioane de euro, fiind destinat deschiderii a trei centre logistice la nivel regional, precum si extinderii flotei de autoutilitare la 200 de unitati. Pe långa investitiile in extindere, compania are in plan alocarea a 250.000 de euro pentru trainingul angajatilor.

Actionarul majoritar a exclus o politica agresiva de extindere pe piata. a??Ritmul de crestere al afacerilor Farmexim nu poate fi influentat pozitiv prin preluarea altor firme de distributie. Astfel, extinderea nu este sustenabila pentru ca in piata nu exista clienti dedicati anumitor distribuitoria??, a relatat Buluc.

El preconizeaza o polarizare a pietei distributiei de medicamente in urmatorii ani. Primele 6-7 companii detin peste 60% din intreaga piata. Treptat, companiile cu o cota de piata redusa vor disparea de pe piata, a precizat Buluc.

a??Piata romåneasca a intrat in vizorul investitorilor straini. Primul pas a fost realizat in domeniul productiei, fiind doar o chestiune de timp påna cånd vor veni companiile multinationale din distributia de medicamente. In 4-5 ani, valoarea pietei ar putea ajunge la 2,5 miliarde de euroa??, conform directorului Farmexim.

Compania a fost infiintata in 1990, asigurånd distributie pentru peste 2.500 de clienti farmacii si spitale. Principalii competitori pentru Farmexim sunt Mediplus, Relad, Montero, Fildas sau Farmexpert. Farmexim detine in prezent 14 depozite locale in tara, numarul mediu de angajati la nivel de filiala fiind de 10-12 persoane. Numarul reprezentantilor de vånzari este de peste 100.

Piata distributiei de medicamente nu a fost atacata påna in prezent de investitori strategici straini. Cu toate acestea, pe piata exista zvonuri referitoare la interesul crescut al unor companii precum Celesio si Phoenix, doi dintre cei mai mari distribuitori europeni, pentru companiile farmaceutice romånesti.

La un consum mediu de aproximativ 40 de euro/locuitor/an, piata farmaceutica din Romånia a avut o valoare de circa un miliard de euro anul trecut. Consumul de medicamente din Romånia reprezinta o treime din consumul din Ungaria, spre exemplu.


Ziarul Financiar – 2005

 

Ovidiu Buluc, Farmexim: Profiturile in distributia de medicamente sunt volatile

Ovidiu Buluc, actionarul majoritar al distribuitorului de medicamente Farmexim, unul din principalii jucatori de pe piata de profil locala, spune ca in distributie profitul depinde de evolutia cursului de schimb si de discounturile pe care fiecare distribuitor le acorda farmaciilor.

"Marja (stabilita de Ministerul Sanatatii-n.red.) este de 8,5% pentru distributie si de 7,5% pentru import, adica in total de 16%. Acestea au fost reduse anul trecut de la 22%, ceea ce s-a resimtit in profiturile tuturor jucatorilor", spune Ovidiu Buluc.

Farmexim a realizat anul trecut un profit de 4 milioane de lei (1,1 milioane de euro), iar estimarile companiei pentru acest an indica dublarea acestei valori, in conditiile in care si cifra de afaceri va creste. "Pe ntru 2006, ne-am propus o cifra de afaceri de aproximativ 100 de milioane de euro, adica cu 32% mai mult fata de 2005. Cresterea va fi determinata pe de o parte de cresterea pietei, iar pe de alta parte de cresterea volumului de vanzari a anumitor produse, dar si de largirea bazei de clienti si a portofoliului de produse", a precizat Ovidiu Buluc.

Pe primele trei luni ale anului, compania a inregistrat o cifra de afaceri de 76,5 de milioane de lei (21,4 milioane de euro), in crestere cu 22% comparativ cu perioada similara a anului trecut.

In ceea ce priveste investitiile, compania a alocat pentru acestea un buget de 4 milioane de euro. "Vom investi in principal in crearea unei infrastructuri moderne, cu sedii si depozite noi conforme cu standardele europene de buna distributie in domeniul farmaceutic", spune Buluc.

In prezent Framexim dispune de 13 depozite localizate in Bucuresti, Cluj, Constanta, Craiova, Bacau, Brasov, Galati, Targu Mures, Timisoara, Sibiu, Ploiesti, Iasi, Oradea, care au suprafata cuprinsa intre 600 si 1.000 de metri patrati cu exceptia depozitului din Bucuresti, care are o suprafata de 2.600 de metri patrati. Farmexim detine in prezent o cota de piata de 7,13%, conform datelor Cgedim citate de companie, iar pentru finalul acestui an si-a propus atingerea unei cote de 9% din piata.

Ovidiu Buluc apreciaza ca in perioada urmatoare piata distributiei de medicamente din Romania se va concentra.

"In prezent in Romania activeaza aproximativ 40 de distribuitori, din care primii zece detin aproximativ 76,5%", spune Buluc. Pana acum, a continuat acesta, exista o disipare care a nu a fost deloc benefica nimanui, lucru care se va schimba in urmatorii ani. Astfel anii ce vor urma vor aduce disparitia mai multor distribuitori de dimensiuni medii, tendinta care este naturala. "Ca sa rezisti, trebuie sa investesti in depozite, in mijloace de transport, in comunicare si in agenti de teren. Asta inseamna de fapt consolidare. In urmatorii 3-4 ani nu vor ramane mai mult de 6 distribuitori".

Tonul pe partea de achizitii a fost dat saptamana trecuta de Eugen Banciu, care a vandut 60% din actiunile Farmexpert DCI. Si Farmexim a fost curtata de investitorii straini, insa Ovidiu Buluc spune ca nu doreste sa vanda.

"Au fost cateva tatonari din partea unor firme internationale, dar Farmexim nu este o companie de vanzare asa ca nu am fost interesati in evaluarea ofertelor sau a companiei", explica Buluc. El apreciaza ca una din problemele cu care se confrunta distributia din Romania este lipsa clientilor dedicati. "In strainatate exista asa ceva. La noi niciun distribuitor nu are toate produsele din catalog si nu le are continuu. Concurenta este in a atrage clientii si a-i fideliza", a explicat Buluc.

Daca in Bucuresti lanturile de farmacii au inceput deja de cativa ani sa-si castige notorietatea, in provincie problema cu care se confrunta distribuitorii este de mentalitate.

"In provincie, cand vine vorba de farmacii se manifesta un conflict intre generatii. Aici, farmacie independenta inseamna farmacia unei generatii invechite. Este farmacia pe care un farmacist a achizitionat-o dupa 1990, in care nu a investit nimic si in care serviciile sunt la nivelul celor de acum 16 ani", apreciaza Buluc.

Marile lanturi de farmacii din Romania, apreciaza reprezentantul Farmexim, au inteles ca este necesar sa se investeasca in pregatirea personalului. "Farmacistii sunt acum invatati tot ce trebuie sa faca pentru a se asigura ca orice persoana se va intoarce in farmacia respectiva. Si farmacia este o "marfa", cu o valoare tranzactionabila, pe care trebuie sa stii sa o vinzi", spune Buluc.

Farmexim investeste anual o suma considerabila in pregatirea personalului. In 2005, aceasta a fost de circa 400.000 de euro, bani care au mers in scolarizarea managementului si a fortei de vanzari, ceea ce se dovedeste a fi "o investitie profitabila". Din acest punct de vedere, unul din secretele companiei este managementul tanar de care dispune.

El spune ca politica Farmexim este sa reinvesteasca profitul aproape in intregime.

Compania Farmexim a fost infiintata in 1990 si a activat initial ca importator de medicamente, pentru ca in distributie sa se lanseze abia in 1992. Perioada anilor ''90 a fost, conform lui Buluc, una de pionierat in distributia de medicamente. "In acea perioada farmacistii erau cei care veneau din toata tara in Bucursti si stateau la cozi pentru a se aproviziona".

Principalii concurenti ai Farmexim pe segmentul de distributie de medicamente sunt Mediplus, parte a grupului A&D Pharma, Relad, Fildas Trading, Europharm Distributie sau Farmexpert.

Ziarul Financiar – 2006