Isabelle Iacob - HelpNet

Isabelle Iacob este directorul general al lantului de farmacii Help Net. Este fiica patronului de la Farmexim. Isabelle Iacob a lucrat la firma familiei alaturi de sora ei, Alina Barcaru si se implica cel mai tare in dezvoltarea lanului de farmacii Help Net pe

care il manageriaza direct. 

Managementul i-a adus atat impliniri, cat si probleme. Abia in 2013 a scapat de un dosar penal in care acuzator era un partener de afaceri: Doctor Avo SRL. In 2011 aceasta firma a depus o plangere penala impotriva Isabellei Iacob. In dosarul nr. 13713/P/2011 al Parchetului de pe lângă Judecătoria Sectorului 2 Bucureşti s-au efectuat cercetari vreme de doi ani de zile, iar la final procurorii au decis ca Isabelle Iacob nu este vinovata. Partenerii ei de afaceri au decis sa se planga la Judecatoria Sectorului 2 unde, pe 29 aprilie 2013 s-a decis definitiv ca faptele Isabellei Iacob nu sunt de natura penala, iar sefa de la HeplNet nu trebuie sa fie trimisa in judecata. 

Isabelle Iacob, Help Net: Nu vreau sa ma gandesc cum ar arata 2009 daca am avea credite

Reteaua de farmacii Help Net, unul dintre principalii jucatori din retailul de medicamente, a realizat in 2008 o marja de profit de „putin peste 1%", la afaceri de 62 mil. euro.
In 2007, Help Net Farma raporta un profit de 6,1 mil. lei (1,8 mil. euro), la o cifra de afaceri 172,4 mil. lei (51,6 mil. euro), adica o marja de 3,5%, potrivit datelor de pe site-ul Ministerului de Finante.
„Farmaciile Help Net au incheiat anul 2008 cu o cifra de afaceri de 62 mil. euro, calcul facut la un curs mediu de 3,6 lei pentru un euro. Cifra se afla aproape de estimarile de la inceputul anului 2007. Am incheiat anul 2008 cu un profit mai modest, dar important in conditiile pietei din 2008 caracterizata prin reducerea masiva a marjelor comerciale la medicamente", a spus Isabelle Iacob, directorul general al Help Net.

Compania opereaza o retea de 105 farmacii, fata de 100 la finalul lui 2007. In 2007, conducerea retailerului a renuntat la strategia extinderii agresive. „Pentru 2009, am revizuit planul de dezvoltare astfel incat sa ajungem la 120 de farmacii pana in 2010, dar acest lucru se va face in mod sanatos, in concordanta cu conditiile actuale ale pietei", a mai spus Iacob.
Majoritatea retelelor au anuntat ca vor merge pe o extindere mai prudenta in 2009, in conditiile in care sunt luate in calcul relocari, dar si inchideri de unitati. Toti jucatorii au anuntat de asemenea ca deruleaza programe de reducere a costurilor.
„Farmacia este o afacere cu doua tipuri de cheltuieli fixe majore: salariile si chiriile. Nu vrem sa reducem salariileangajatilor, asa cum au facut concurentii nostri (...). Spre deosebire de majoritatea lanturilor de farmacii din piata, noi avem un avantaj major. Nu avem credite, lucru care ne ajuta. Nu vreau sa ma gandesc cum ar arata 2009 daca am avea si noi credite", a mai spus Iacob. Help Net nu ia in calcul inchiderea de unitati, dar se uita la relocari. In ultima perioada, in contextul reducerilor de buget, compania a internalizat o „o serie de servicii". In 2009, pentru investitii Help Net a alocat 550.000 de euro.
Principala problema pentru farmacii in 2009 este eliminarea plafoanelor , ceea ce ar putea face ca unele unitati sa nu-si poata recupera banii pe retetele gratuite si compensate, este de parere Isabelle Iacob.
„Cea mai mare problema acum este faptul ca de la 1 aprilie, cand intra in vigoare noul ordin al ministrului sanatatii, eliberarea si decontarea medicamentelor se va face in limita fondurilor disponibile la Casele de Asigurari, fara a se cunoaste insa modalitatea in care se vor comunica aceste limite. Consecintele pot fi foarte grave, caci se poate ajunge la o criza ca in anul 2002, cand farmaciile eliberau medicamente si apoi nu reuseau sa recupereze fondurile necesare platilor pentru furnizori", explica sefa Help Net.
Reteaua Help Net este controlata de Ovidiu Buluc (59,25%) si Isabelle Iacob (30%). Pe piata de medicamente, Help Net concureaza cu Sensiblu, Catena, Dona, Centrofarm, City Pharma.
Vanzarile de medicamente prin intermediul farmaciilor au reprezentat anul trecut 86% din totalul pietei de 1,95 mld. euro Dintre acestea, pe baza de prescriptie s-au vandut medicamente de 1,3 mld. euro si fara reteta de 322 mil. euro.

Ziarul Financiar – 2009

 

Isabelle Iacob: Cosmeticele ar putea ajunge la 20% din cifra de afaceri a Help Net

Isabelle Iacob, directorul general al retelei de farmacii Help Net Pharma, spune ca prioritatea companiei in acest an este pregatirea pentru momentul aderarii si nu cresterea vanzarilor.
Cu toate acestea, primele trei luni ale anului au adus Help Net o crestere a cifrei de afaceri de aproximativ 50% comparativ cu primul trimestru al anului 2005, pana la 8,5 mil. euro. "Pentru 2006 estimam o cifra de afaceri de 47,5 milioane de euro, in crestere de la 26,5 milioane de euro anul trecut
Ziarul Financiar – 2006

"Nu am închis din unităţi şi nici n-am făcut reduceri de personal"

Isabelle Iacob, Director General Help Net: "Cardul de fidelitate Help Net este primul card din sistemul farmaceutic care oferă o reducere de 5% pentru anumite produse cumpărate în reţea" De când există lanţul de farmacii Help Net? Câte puncte farmaceutice aveţi în toată ţara?

Pornit de pe hârtie, ca o lucrare EMBA şi apoi pus în practică sub titlu de experiment în cadrul distribuitorului de medicamente Farmexim, proiectul Help Net a ajuns în zece ani să fie una dintre cele mai puternice companii de profil din România, operând la nivel naţional o reţea de 105 farmacii. A fost un drum provocator, dar cu mari satisfacţii şi cu multe schimbări făcute pe parcurs.

Reporter: Ce avantaje oferă Cardul Help Net?

Isabelle Iacob: Spre deosebire de alte sisteme de loializare, cardul de fidelitate Help Net este primul card din sistemul farmaceutic care oferă o reducere de 5% pentru orice produs cumpărat în reţea, cu excepţia reţetelor eliberate în regim gratuit şi compensat. De asemenea, oferim o reducere de 7% pentru o serie de produse selecţionate destinate tratamentului diabetului şi bolilor asociate. Este vorba pur şi simplu de un preţ special pentru consumatorii fideli, atât pentru medicamente, cât şi pentru restul produselor din farmaciile noastre (dermato-cosmetice, produse pentru copii, tehnicomedicale şi optică), fără ca aceste tarife preferenţiale să implice vreo obligaţie din partea cumpărătorului.

Mai mult, am extins această reducere şi la partenerii Help Net, în marea lor majoritate centre medicale, saloane de înfrumuseţare sau agenţii de turism care oferă reduceri sau chiar servicii gratuite posesorilor de carduri de fidelitate Help Net.

Succesul acestui program de fidelizare este confirmat de cele peste 900.000 de carduri Help Net existente la momentul acesta. Altfel spus, peste 900.000 de clienţi recunosc şi apreciază serviciile noastre şi se bucură de o recompensă adecvată pentru alegerea lor.

Reporter: Ce este Help Net Confident?

Isabelle Iacob: În aprilie 2004, am iniţiat un program de consiliere medicală - Help Net Confident. Obişnuim să abordăm o temă medicală de larg interes, ţinând cont desigur şi de sezon sau trend de piaţă şi oferim în cadrul farmaciilor recomandări avizate celor interesaţi: pornind de la problemele de fertilitate, la creşterea şi educarea copiilor, până la recomandări privitoare la pregătirea organismului pentru sezonul rece, rezolvarea problemelor legate de căderea părului sau chiar de îngrijijrea danturii.

Succesul acestui program ne dovedeşte că rolul nostru merge dincolo de simpla furnizare a unor produse de strictă necesitate: oamenii au nevoie de cineva care să-i sfătuiască şi să-i îndrume, să le ofere informaţii relevante pe teme mai puţin discutate sau de interes şi să fie alături de ei în încercarea de a-şi rezolva aceste probleme.

Reporter: Ce profit estimaţi pentru acest an?

Isabelle Iacob: La nivelul primului semestru al anului în curs ne aflăm în grafic în ceea ce priveşte profitabilitatea. Într-o economie aflată în criză orice câştig este o realizare clară. Este foarte important este să nu avem pierdere pentru că acest lucru nu ne va permite dezvoltarea viitoare.

Reporter: Care sunt problemele legislative de care v-aţi lovit?

Isabelle Iacob: În 2009, pe lângă managementul efectelor induse de reducerea consumului de produse non-farma, a trebuit să găsim resurse de adaptare la modificări legislative precum: modificarea modului de calcul al preţurilor care a vizat reducerea preţurilor la produse din import şi a adaosurilor produselor cu preţ mai mare de 300 lei, dar şi pierderi pentru întreg stocul; legea farmaciei cu toate implicaţiile ei; raportarea reţetelor în SIUI; inexistenţa plafoanelor; întârzieri la plata medicamentelor.

Legat de acest ultim subiect delicat trebuie spus că, de ani de zile, bugetul sănătăţii nu este suficient în sensul în care, în general, în trimestrul patru se plătesc cheltuielile din bugetul pe anul următor. Cred cu convingere că este nevoie de o ajustare a cheltuielilor dedicate sănătăţii, după ce statul român a alocat, în acest an, sănătăţii doar 3,2 la sută din PIB, cel mai mic procent alocat în ultimii 15 ani. Prin comparaţie, în alte state europene, în special în vestul Europei, bugetul sănătăţii este peste 6% din PIB.

În condiţiile subfinanţării sistemului sanitar, este evident că peste criza de lichidităţi se va trece numai cu ajutorul creditării private din zona farmaceutică. Ţinând cont de faptul că statul a prelungit perioada în care îşi poate achita datoriile către farmacii, toată industria farma se va afla curând în imposibilitatea de a susţine financiar sistemul pentru că se va sufoca de datorii.

Acest efect se va propaga în lanţ de la farmacii către distribuitori şi producători. Să nu uităm că 2008 a fost un an în care toţi distribuitorii au mers în pierdere, în 2009 peste 1200 de farmacii s-au aflat în incapacitate de plată, iar în 2010 peste 1500 dintre farmacii sunt în incapacitate de plată.

Este păcat că un segment autohton- aşa cum sunt farmaciile- care funcţionează la standarde înalte, comparabile cu cele din Uniunea Europeană, nu beneficiază de suport din partea autorităţilor.

Toate problemele menţionate mai sus au lăsat urme adânci pentru cei care nu s-au dovedit a fi suficient de flexibili pentru a-şi remodela în timp util strategia în funcţie de semnalele şi evoluţia pieţei. Fiind un business extrem de restrictiv din punct de vedere legislativ, trebuie găsite zi de zi resurse de adaptare la măsuri legislative care nu asigură coerenţa necesară dezvoltării unui plan de afaceri pe termen lung sau măcar mediu.

Reporter: În contextul crizei actuale, cum se descurcă Help Net?

Isabelle Iacob: Când toată lumea este panicată, cei ce nu-şi pierd capul sunt învingători. În vremuri de criză o atitudine corectă cred că este mai importantă decât orice extindere sau plan.

Nu există certitudini când vorbim despre viitor, aşa că adaptarea este singură soluţie. Pentru Help Net acest lucru se traduce prin continuarea dezvoltării unor proiecte constructive, sustenabile pe termen lung. Este evident că în astfel de momente afacerile bazate doar pe acţiuni speculative sunt cele mai afectate.

La Help Net succesul este obţinut cu eforturi constante zi de zi, contrar percepţiei publice conform căreia farmaciştii obţin câştiguri fără efort. Preocuparea noastră faţă cei care intră în farmaciile Help Net se reflectă şi prin creşterea cu aproape 8% a numărului de clienţi fideli, în primele şase luni din acest an, comparativ cu perioada similară a anului trecut.

Reporter: Ce planuri de viitor aveţi?

Isabelle Iacob: Planul nostru de dezvoltare pentru următorii 3 ani a fost modificat în principal datorită faptului că retailul farma este puternic reglementat de stat, iar coerenţa legislativă are un grad mare de volatilitate. Ceea ce are impact direct şi imediat sau chiar retroactiv pe acest model de afacere. Avem însă în vedere în strategia noastră normală de business găsirea soluţiilor optime pentru ca fiecare farmacie să funcţioneze exact acolo unde nevoia pacienţilor este mai mare.

Vrem să oferim pacienţilor noştri, dar şi întregii echipe de aproape 900 de specialişti, stabilitate şi performanţă reală. Administrarea unei reţele de farmacii cu menţinerea standardului înalt cu care Help Net şi-a obişnuit pacienţii de atâţia ani, presupune cheltuieli mari. De aceea am luat, încă din anul 2007, hotărârea de a diminua drastic ritmul de dezvoltare şi practic extinderea nu a vizat nici atunci şi nu vizează nici acum farmacii nesustenabile. Mulţumită acestei decizii inspirate, nu am fost nevoiţi să închidem din unităţi sau să facem reduceri de personal, aşa cum s-a întâmplat cu mulţi dintre concurenţii noştri.


InfoSanatate – 2010

 

Cum se luptă farmaciile cu falimentul

Termenele lungi de plată formează un lanţ vicios, care nu doar frânează dezvoltarea, ci chiar pune în pericol existenţa companiilor
Mulţi furnizori se retrag din România, iar cei rămaşi majorează preţurile, în timp ce Ministerul Sănătăţii impune preţuri mici
În ultimii doi ani, 700 de farmacii au dat faliment, iar unităţile rămase caută modalităţi de diversificare a veniturilor

Modificările legislative din domeniul farmaceutic, termenele lungi de plată, preţurile mici impuse de Ministerul Sănătăţii şi rata mică de compensare sunt cele mai mari probleme cu care farmaciile din România se confruntă şi care pun în pericol existenţa acestora. În ultimii doi ani, 700 de farmacii au dat faliment, iar unităţile rămase încearcă să îşi diversifice veniturile.
"Principalele provocări ale farmaciilor sunt reprezentate de lipsa de predictibilitate generată de schimbările frecvente din mediul legislativ în domeniul farmaceutic şi de problemele de cash-flow cauzate de întârzierile în recuperarea banilor de la sistemul asigurărilor de sănătate care face imposibilă onorarea termenelor de plată către distribuitori, iar ei la rândul lor, către producători", a declarat, pentru Curierul Naţional, Isabelle Iacob, director general al Help Net.
Astfel, se creează un veritabil lanţ vicios care nu doar frânează dezvoltarea, ci chiar periclitează existenţa afacerii. "Acest lucru a fost dovedit de realitatea ultimilor doi ani, când aproximativ 700 de farmacii au falimentat. Din păcate farmaciile independente din mediul rural nu mai rezistă, spre marele dezavantaj al pacienţilor care, în absenţa tratamentului îşi pot pune viaţa în pericol", a continuat directorul general al Help Net.
Daniela Badea, manager PharmaLife, consideră de asemenea că termenele de decontare sunt o problemă destul de mare, care împreună cu rata mică de compensare şi cu reglementarea preţurilor afectează veniturile farmaciilor. "Una din problemele cu care se confruntă farmaciile o reprezintă pierderea pacienţilor din cauza măsurilor luate de autorităţi în 2010. România are cea mai mică rată de compensare a medicamentelor din Europa, de 59% , în timp ce media europeană este de 81%", a explicat, pentru Curierul Naţional, Daniela Badea.
O altă problemă este cea a termenelor de plată care a ajuns şi la un an de zile. "Termenele de decontare în raport cu termenele impuse farmaciilor, prin contracte, de către furnizori, sunt realităţi care conduc economic la dispariţia treptată a farmaciilor. Pentru majoritatea farmaciilor, banii care vin de la Casa Naţională a Asigurărilor de Sănătate reprezintă principalul venit", a mai spus managerul PharmaLife.
Din cauza faptului că termenele de plată sunt cu mult depăşite, mulţi furnizori se retrag din România, iar acest lucru este un motiv în plus pentru companiile care rămân să majoreze preţurile. "Anumite medicamente vor fi greu de găsit sau va dura foarte mult până vor putea fi obţinute. În acest moment, termenele de plată depăşesc deja 300 de zile la producători, principalii susţinători ai pieţei farmaceutice, asta pentru că celor 210 zile stipulate de lege li se adaugă între 30-60 de zile, perioadă în care se acceptă documentele justificative ale farmaciilor, respectiv alte 30 de zile necesare decontărilor pe lanţul de distribuţie", a detaliat Daniela Badea.

Întârzierile se perpetuează în lanţ

Astfel, întârzierile se perpetuează în lanţ pentru recuperarea banilor de la sistemul asigurărilor de sănătate, distribuitorii nu-şi recuperează banii în timp real, pacienţii ajung să fie afectaţi. "Această perioadă devine tot mai dificilă pentru majoritatea farmaciilor", a mai afirmat reprezentantul PharmaLife.
Preţurile medicamentelor reprezintă o altă problemă cu care se confruntă farmaciile. "Medicamentele din România sunt mai scumpe decât în alte ţări ale Uniunii Europene. Multe medicamente (pentru diabet, cancer etc.) au fost trecute de Ministerul Sănătaţii pe lista de compensate şi gratuite la preţuri mai mici decât cele cu care farmaciile le-au achiziţionat, iar farmaciile suportă diferenţa de preţ, acţiune care are ca rezultat pierderi enorme şi, din păcate, aceste pierderi nu pot fi susţinute pe termen lung", a continuat ea.

Nici distribuitorii nu o duc bine

Isabelle Iacob, directorul general al Help Net, a mai spus că nici distribuitorii nu o duc prea bine. "Nici piaţa distribuitorilor nu a stat mai bine. Jucători importanţi precum Relad sau Montero şi-au închis porţile. Pentru toată lumea oricum menţinerea echilibrului şi dobândirea capitalului de încredere sunt tot mai greu de obţinut în prezent", a explicat ea. În 2011, pentru piaţa farmaceutică se estimează o creştere anuală de 5%, mai puţin faţă de ritmul cu două cifre din anii anteriori. "Dar, atât timp cât vorbim despre creştere, fie ea şi una modestă, cred că putem privi partea plină a paharului - putem vedea luminiţa de la capătul tunelului. Cum piaţa locală este la jumătatea celei din UE, cu un consum de medicamente pe cap de locuitor de 200 de euro, creşteri vor avea loc în viitor dacă ne dorim să avem o populaţie sănătoasă", a continuat ea.

Farmaciile pun accent pe produse non-farmaceutice

Despre structura produselor în farmacii, Daniela Badea ne-a spus că s-a modificat în ultimul an în urma introducerii noului tip de compensare. "Foarte mulţi pacienţi au ieşit din sistem fiind nevoiţi să suporte creşterile de preţ, ceea ce a dus la pierderi mari la nivelul farmaciilor", a afirmat reprezentantul PharmaLife.
Isabelle Iacob spune că odată cu schimbarea modalităţii de compensare a medicamentelor, s-a constatat o creştere a vânzărilor de medicamente generice, eliberate fără reţetă, în defavoarea eticelor. "Creşterea pe cele două segmente - medicamente generice şi produse non-farma (un mix între frumuseţe şi sănătate) - face parte din strategia noastră de contracarare a efectelor negative generate de întârzierea cu care statul îşi achită datoriile către farmacii. Categoria OTC-urilor şi a suplimentelor alimentare reprezintă 57% din vânzările non-farma, în timp ce partea de cosmetice însumează un procent de 19%", a spus Isabelle Iacob.
În famaciile PharmaLife cea mai mare pondere din vânzări o au medicamentele pe bază de reţetă. "În momentul actual, Rx-urile au cea mai mare pondere 39,55%, urmate de produse de înfrumuseţare, produse pentru copii şi dermocosmetice cu un procent de 19,17%. Vânzările de OTC-uri reprezintă 15,60%, iar suplimentele alimentare au o valoare de 18,94%", a încheiat Daniela Badea.


Curierul National – 2011

 

Help Net acorda dividende in valoare de 110.000 de euro

Reteaua de farmacii Help Net Pharma va acorda actionarilor dividende in valoare de 400.000 de lei, echivalentul a circa 110.000 de euro. Dividendele vor fi acordate din profitul net in valoare de 764.000 obtinut in 2005.
Actionarul majoritar al companiei este Ovidiu Buluc, care detine si distribuitorul de medicamente Farmexim, cu 53,25% din titluri.
Printre ceilalti actionari se numara directorul general al companiei, Isabelle Iacob, cu 30% din capitalul social, si alte patru persoane fizice, cu detineri sub 10%.
In acelasi timp, actionarii companiei au stabilit bugetul de venituri si cheltuieli pentru anul 2006.
Astfel, Help Net Farma si-a bugetat venituri totale de 175 milioane lei, mai mari cu 75% comparativ cu nivelul inregistrat in 2005. In acelasi timp, cheltuielile vor atinge 157,5 milioane lei, in crestere cu aproape 60% comparativ cu anul precedent.
In ceea ce priveste profitul brut, valoarea acestuia este estimata la 17,5 milioane lei. "Cifra de afaceri s-a dublat in 2005, iar profitabilitatea companiei a fost buna luand in considerare investitiile majore facute in dezvoltare, care au dus la cresterea numarului de farmacii cu 65% fata de 2004, dar si scaderea pretului medicamentelor. In aceasta industrie, marja medie de profit este de 3-4%, iar Help Net se incadreaza in acest grafic", a declarat recent Isabelle Iacob, citata de Mediafax. Anul acesta, compania a investit in dezvoltare peste 1,5 milioane de euro, intentionand sa incheie anul cu 100 de farmacii.
Pe piata sunt prezente circa 4.500 de farmacii, cele mai importante retele fiind Sensiblu - parte a grupului A&D Pharma, Help Net, Catena - apartinand grupului de firme Fildas, Remedio - Montero si Farmaciile Dona - ale companiei Siepcofar.


9am.ro – 2006

 

Cum au făcut patru colegi de facultate o afacere de peste 80 de milioane de euro pe an

Isabelle Iacob a studiat la Facultatea de Comerţ din ASE, la începutul anilor '90, într-o perioadă pe care o definea anterior ca fiind „tulbure" din punct de vedere al structurii programelor şi al accesului la informaţie.
Isabelle Iacob şi-a luat trei dintre colegii de facultate şi a fondat alături de ei departamentul de marketing al Farmexim, distribuitorul de medicamente deţinut de tatăl său, omul de afaceri Ovidiu Buluc. Iacob descrie perioada drept una a pionieratului, vremuri când echipa sa a putut să construiască de la zero şi să-şi pună în valoare ideile. „Aceasta a fost karma mea în Farmexim. Am trecut prin multe departamente, de la marketing la vânzări, apoi la achiziţii, logistică şi în toate acestea pot să spun că am fondat o structură care acum e funcţională şi eficientă.„ Help Net a ajuns în 2012 în topul celor mai mari reţele de farmacii din România, iar obiectivul iniţial al Isabellei Iacob, aflat acum 15 ani la stadiul de simplu proiect de MBA, a prins contur şi şi-a arătat potenţialul în piaţă: „Cea mai mare satisfacţie o obţin nu stând în birou, ci în momentul în care mă duc în farmacie şi văd că oamenii zâmbesc sau le aduc farmacistelor bomboane şi flori. Am o totală admiraţie faţă de această profesie."
Practică echitaţia, pasiune pe i-a insuflat-o şi fiicei şi se declară adeptă a mişcării eco – „de doi ani de zile nu mai folosim maşina în weekend decât atunci când e absolut necesar„ – dat fiind că merge cu bicicleta la sfârşitul săptâmânii câte 20–25 de kilometri pe zi. O relaxează grădinăritul, chiar dacă nu e un sport, pentru că reuşeşte să o facă să se simtă mai aproape de natură în mijlocul oraşului.
Cele mai importante cinci reţele de farmacii din Ro¬mânia, Sensiblu, Catena, Dona, Help Net şi Ropharma, gru¬pează peste 1.200 de farmacii, adică în jur de o cincime din întregul retail farmaceutic. Help Net deţine circa 135 de farmacii, care au avut vânzări de 83 de milioane de euro în 2011.


Business Magazin – 2013

 

Help Net se dezvolta

Dublarea numarului de farmacii in intervalul ianuarie - iulie 2005 a ajutat Help Net sa inregistreze o cifra de afaceri de 15 milioane de euro, nivel egal cu volumul raportat pe tot ansamblul anului trecut.

Fata de anul trecut, numarul de puncte de lucru al farmaciilor Help Net aproape ca s-a dublat, ceea ce se reflecta in mod evident si asupra cifrei de afaceri a companiei", a declarat directorul general al Help Net Farma, Isabelle Iacob.

Ea a explicat ca blocajul financiar din sistemul sanitar a afectat doar ritmul de crestere al pietei, mai ales in perioada aprilie-mai, dar acest trend nu s-a reflectat si in evolutia companiei.

Compania farmaceutica Help Net a fost fondata in anul 1997 si cuprinde in prezent aproximativ 70 de farmacii in toata tara.


Averea – 2005

 

Farmexim a vandut de 115 mil. euro in S1

Grupul farmaceutic Farmexim, controlat de Ovidiu Buluc, a inregistrat, in primul semestru al anului, vanzari consolidate de 115 milioane de euro, in crestere cu 43% fata de perioada similara a anului trecut Lantul de farmacii Help Net, parte a grupului Farmexim, a raportat, in perioada mentionata, o cifra de afaceri de 32 de milioane de euro, in crestere cu 40% fata de aceeasi perioada din 2007, pe fondul deschiderii de noi unitati si a majorarilor de vanzari la medicamentele eliberate cu prescriptie medicala.

"Am investit in primele sase luni ale anului circa un milion de euro in deschiderea si relocarea de farmacii si suntem interesati de sustinerea unei cresteri organice, profitabile si de oferirea unor standarde ridicate si nicidecum de cresteri care ar putea deveni nesustenabile", a declaratIsabelle Iacob, director general al lantului de farmacii.

Rata de profit s-a situat la nivelul de 1%, iar pentru anul acesta oficialii Help Net se asteapta la un profit de 2,5%. Potrivit acestora, evolutia vanzarilor pe urmatoarele trei luni va fi in linie cu rezultatele obtinute pana acum, cifra de afaceri totala bugetata pentru anul in curs fiind de 68 de milioane de euro.

Rezultatele grupului au fost influentate de blocarea preturilor la medicamente care a afectat, in special, distribuitorii (grupul Farmaxim, controlat de Ovidiu Buluc, il include pe distribuitorul de medicamente cu acelasi nume si pe importatorul si distribuitorul de cosmetice Green Net – n. red.), dar si incetinirea ritmului de crestere a pietei farma, pana la sub 10%, conform principalilor jucatori.

De la mijlocul anului trecut si pana in luna mai, divizia de distributie a inregistrat pierderi de 5,5 de euro ca urmare a necorelarii preturilor la medicamente cu evolutia cursului leu/euro, potrivit Ziarului Financiar. Astfel, in contextul actual in care distribuitorii sunt puternic afectati de blocarea pretului la medicamente fara a a-l recalcula in functie de evolutia cursului valutar, Help Net si-a regandit planul de extindere a retelei de farmacii, ajustandu-si ritmul de crestere al numarului de farmacii de la 200 de unitati pana in 2010, la 160. In prezent, lantul de farmacii are 103 de unitati active la nivel national.

Principalii jucatori de pe piata de distributie din Romania sunt Mediplus, Relad, Fildas, Polisano, Farmexpert, Gedeon si Actavis. Competitorii pe segmentul de retail farmaceutic sunt Sensiblu, Catena, Gedeon Richter Farmacia, City Pharma si Farmaciile Dona. Piata farma din Romania este evaluata la circa 1,8 miliarde de euro, pentru anul acesta urmand sa inregistreze un ritm de crestere de circa 5-10%.


Ziarul Financiar – 2010

 

Help Net se extinde cu 28 de farmacii până la finalul lui 2014

Help Net, una dintre cele mai dezvoltate reţele de farmacii de pe piaţa locală, şi-a propus să adauge încă 28 de unităţi până la finalului anului 2014, comparativ cu cele 152 puncte de lucru pe care le operează în prezent.
„Ne-am propus ca la finalul anului următor reţeaua noastră să cuprindă 180 de puncte de lucru", a spus Isabelle Iacob, directorul general al Help Net.
Help Net Farma a înregistrat în 2012 o cifră de afaceri de 375 mil. lei (84,2 mil. euro), când avea 1.228 de angajaţi. Reţeaua face parte din grupul Farmexim, care include şi distribuitorul de medicamente cu acelaşi nume (Farmexim) şi importatorul şi distribuitorul de produse cosmetice Green Net.
Pe de altă parte, principalele reţele de farmacii au continuat să se extindă în ultimii ani şi să câştige teren, iar la vârful ierarhiei cele mai mari lanţuri au trecut de 400 de unităţi. Numărul de farmacii din oraşe este plafonat în baza unui criteriu demografic.

Ziarul Financiar – 2013

 

Farmaciile Help Net au făcut afaceri de 40 mil. euro la jumătate anului

Reţeaua de farmacii Help Net, una dintre cele mai extinse din România, a înregistrat în primele şase luni ale acestui an o cifră de afaceri de 40 mil. euro şi o marjă a profitului de 4%.
"Aşa cum în 2007 am anticipat corect şi am luat decizia stopării extinderii agresive a reţelei, acum consider că este momentul oportun pentru a relua investiţiile în noi farmacii. Vizăm o extindere coerentă la nivel naţional - am planificat pentru luna august deschideri în Timişoara şi Râmnicu Vâlcea şi intenţionăm ca până la sfârşitul acestui an să ne îmbunătăţim prezenţa naţională", a spus Isabelle Iacob, director general al Help Net Farma SA.


Ziarul Financiar – 2010

 

Consiliere in cariera pentru farmacisti

Lantul de farmacii HelpNet Romania, in colaborare cu LMN Consultanta si Universitatea de Medicina si Farmacie Carol Davila, a initiat programul de consiliere in cariera - "Sigur de drumul tau". Programul se adreseaza studentilor in ultimul an al Facultatii de Farmacie si consta in oferirea de informatii de real folos studentilor despre piata muncii in domeniul farmaceutic, oferirea de consiliere profesionista pentru orientare in cariera, instruirea sudentilor pentru a face fata realitatilor acestui domeniu si, nu in ultimul rand, accesul la sustinere financiara. " Formarea si indrumarea viitorilor farmacisti reprezinta pentru noi o inalta indatorire morala, atat fata de aceasta nobila profesiune cat si fata de clientii tuturor farmaciilor din Romania. Val orile in care noi credem sunt profesionalismul in consilierea pacientilor, implicarea sociala si spiritul de echipa, valori care ar trebui sa reprezinte un standard pentru intreaga industrie farmaceutica", subliniaza Isabelle Iacob, director general HelpNet Romania.


Ziarul Financiar – 2004

 

Helpnet: Cu inca 34 de farmacii ne dublam cifra de afaceri

Lantul de farmacii Helpnet, al doilea ca marime din tara, intentioneaza sa ajunga la un numar de 85 de puncte de vanzare pana la sfarsitul anului. La sfarsitul anului trecut, Helpnet avea o retea de 51 farmacii.
"In 2004 am dublat numarul de farmacii pe care il aveam, in urma unor investitii de peste 750.000 de euro, acesta fiind si principalul motiv al cresterii cifrei de afaceri a companiei cu mult peste ritmul de crestere al pietei",a declarat Isabelle Iacob, directorul general al Helpnet.
Cifra de afaceri a retailerului de medicamente a fost de peste 7,5 milioane de euro in 2003, iar 2004 a fost incheiat cu vanzari totale de aproximativ 15 milioane de euro.
"Pentru 2005 vrem sa pastram ritmul de crestere pe care l-am inregistrat pana in prezent. Pen tru aceasta, investitiile pe care le vom realiza in extinderea lantului de farmacii vor totaliza peste 1,2 milioane de euro", a mai precizat Iacob.
In prezent, pe piata sunt prezente aproximativ 4.500 de farmacii, insa doar cateva companii au reusit reunirea unui numar semnificativ de puncte de vanzare sub un singur brand. Cel mai mare lant de farmacii din Romania este Sensiblu, care apartine grupului A & D Pharma, cu peste 100 de puncte de vanzare, urmat de Helpnet si de lanturile de farmacii ale principalilor distribuitori de medicamente de pe piata, ca Relad sau Montero.
Compania Helpnet s-a dezvoltat din distribuitorul de medicamente Farmexim, in momentul de fata fiind doua entitati distincte, au afirmat reprezentantii companiei. Actionariatul Helpnet este format din 9 persoane fizice romane, singura legatura cu Farmexim fiind unii actionari comuni.
Piata medicamentelor va creste cu 15-20% in 2005, o crestere mai accentuata urmand a se inregistra pe segmentul de vanzari catre populatie, conform oficialului Helpnet. "Totusi, rata de crestere a pietei va depinde in mare masura de plafoanele de subventionare care vor fi negociate cu Casa Nationala a Asigurarilor de Sanatate", a mai spus Iacob.
La nivel valoric, vanzarile companiilor farmaceutice de pe piata romaneasca au totalizat peste 800 de milioane de euro in 2004, estimari facute la preturile producatorilor, ce nu includ adaosuri comerciale.
Anul trecut, vanzarile catre populatie au avut o pondere de aproximativ 70% in totalul pietei, in timp ce vanzarile catre segmentul spitalelor a fost raspunzator pentru 30% din vanzari. Din totalul vanzarilor, aproximativ 20% sunt produse ce nu necesita prescriptie medicala la eliberare, restul fiind medicamente cu prescriptie.
Consumul de medicamente in Romania se situeaza in jurul valorii de 35-40 de euro per capita, in timp ce in tarile din Europa de Est acesta este cel putin dublu. In tarile din Europa de Vest, consumul de medicamente poate ajunge si pana la 200-300 de euro per capita.
Din acest punct de vedere, potentialul pietei farmaceutice romanesti a intrat in atentia marilor jucatori de pe piata mondiala. Dupa intrarea indirecta pe piata a celui mai mare distribuitor european, compania germana Celesio, se estimeaza ca alti jucatori vor investi in companii romanesti, atat producatori cat si distribuitori. Referitor la o eventuala preluare, reprezentanti Helpnet au afirmat ca nu au primit oferte, nefiind interesati de vanzarea lantului de farmacii.
Piata de distributie este inca fragmentata, primii sase jucatori detinand impreuna o cota de circa 65%. Restul pietei este impartit intre cateva companii de talie medie si sute de distribuitori mici


Ziarul Financiar – 2005

 

Cosmeticele si extinderea retelei dubleaza vanzarile Help Net

Help Net Farma, compania care detine una dintre cele mai mari retele de farmacii de pe piata, si-a dublat vanzarile in perioada martie 2005- martie 2006, fata de perioada similara precedenta.
Directorul general al retelei de farmacii, Isabelle Iacob, crede ca dezvoltarea se datoreaza extinderii retelei precum si cresterii pe care a avut-o cererea de produse dermato-cosmetice.
Pentru acest an, compania si-a bugetat o cifra de afaceri de 47,5 milioane de euro, in crestere cu 80% fata de rezultatele din 2005.
Cititi mai multe detalii despre resursele de dezvoltare ale companiei, in ZIARUL FINANCIAR de maine.


Ziarul Financiar - 2006